بلیط قطار اهواز

شهر پل های ایران یا همان اهواز با مساحتی 185 کیلومتری، هفتمین شهر پر جمعیت کشور است. اهواز را باید از ثروتمندترین شهرهای کشور بدانیم و همانطور که اطلاع دارید بیشترین مقدار از ذخیره های نفتی کشور را در خاک خود دارد. به همین دلیل هم اهواز یکی از مهترین و استراتژیک ترین شهر و استان های کشور است و تمام راه های دسترسی به اهواز از طریق زمینی و هوایی فراهم است.

شهر اهواز به غیر از نقش تعیین کننده ای که در عرصه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و توریستی در کشور دارد، دارای چهارمین میدان نفتی بزرگ در کشور است. پس به راحتی می توان به اهمیت والای این منطقه پی برد.

اهواز

راه آهن اهواز

راه آهن اهواز که در حقیقت در مسیر راه راه آهن جنوب کشور است و از خطوط اصلی راه آهن ایران به حساب می آید، از جمله پروژه های مهم راه آهن کشور بود که عملیات احداث آن در سال 1306 آغاز شده و در سال 1317 به پایان رسید. مسیر راه آهن جنوب به خصوص به دلیل کشف میدان های نفتی در این منطقه اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد و از اولین خطوط راه آهن کشور است.

در مسیر راه آهن جنوب کشور که ایستگاه راه اهن اهواز نیز یکی از آنهاست، مجموعا 18 ایستگاه قطار اصلی وجود دارد. همچنین 393 کیلومتر خط راه آهن اصلی و 180 کیلومتر خط فرعی نیز از جمله مسیرهای تشکیل دهنده مسیر راه آهن اهواز است. ایستگاه راه آهن اهواز در بخش های شمالی شهر قرار دارد و تمام راه های دسترسی با استفاه از خودروهای شخصی و عمومی برای آن فراهم شده است.

ایستگاه راه آهن اهواز د منطقه 2 شهر قرار گرفته و با استفاده از آن امکان دسترسی به بسیاری از شهرها و مراکز استان های کشور فراهم است. در مسیر قطار اهواز امکان خرید بلیط قطارهای البرز، پلورسبز، فدک، نگین و قطار 6 تخته پارسی وجود دارد که بیشتر شرها و مراکز استان کشور را پوشش می دهد.

ساختمان ایستگاه راه آهن اهواز نیز همزمان با احداث راه آهن اهواز مورد احداث قرار گرفت و تا پیش از سال 1317 به بهره برداری رسیده بود. ساختمان ایستگاه راه آهن اهواز خود جزیی از بناهای تاریخی این شهر است و نگهداری از آن هم در اختیار سازمان راه آهن جنوب است. برنامه حرکت ایستگاه راه آهن اهواز به شهرهای مهم و بزرگ کشور همانند تهران، مشهد، شیراز و... به صورت روزانه و در برخی مسیرها به صورت هفتگی به طور منظم برقرار است.