بلیط قطار شیراز

شیراز شهر شعر و ادب و زیبایی های بی نظیر ایران است که هر ساله میزبان تعداد کثیری از مسافران داخلی و خارجی است. شیراز از گذشته های دور تابحال یکی از کلان شهرهای مهم کشور بوده و به خصوص در صنعت گردشگری کشور نقش بسیار مهم و سازنده ای داشته است. شهر شیراز آب و هوایی معتدل و کوهستانی دارد و با مساحت 240 کیلومتر مربعی اولین شهرداری رسمی خود را در سال 1296 شمسی تاسیس کرد.

شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشور بوده و هر کسی حداقل یکبار به آن سفر کرده است و به صرف داشتن جاذبه های گردشگری بسیار زیاد مخاطبین داخلی و خارجی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل همواره تلاش برای این بوده است تا تمام راه های سفری زمینی و هوایی برای سفر به شیراز فراهم باشد تا در راحت ترین شیوه ممکن تمام مردم کشور بتوانند به شیراز سفر کنند.

مسیر راه آهن شیراز یکی از قدیمی ترین مسیرهای ریلی کشور است و به دلیل به صرفه تر بودن در مقایسه با بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار شیراز نیز از گذشته تابحال مخاطبین بیشتری داشته است. جاذبه های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و طبیعی شیراز به قدری زیاد است که برای سفر باید حداقل مدت زمانی یک هفته ای را برای آن کنار بگذارید.

شیراز

راه آهن شیراز

شیراز به صورت رسمی در سال 1388 به شبکه خطوط ریلی کشور پیوست و جابجایی مسافران در آن آغاز شد. محور ریلی شیراز در حدود 500 کیلومتر مسیر اصلی و 5 کیلومتر مسیر صنعتی و تجاری دارد و مهمترین ایستگاه های قطاری آن نیز ایستگاه قطار شیراز، مرودشت، سعادت شهر، صفاشهر، اقلید، آباده و شهرضا هستند.

به واسطه اهمیت شهر شیراز در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و به خصوص گردشگری تمام شرکت های برتر و مطرح قطاری کشور در این مسیر در حال ارائه خدمات به مسافران هستند و تقاضای خرید بلیط قطار شیراز را در روزهای مختلف هفته با بهترین خدمات تامین می نمایند.

مسیر قطار تهران شیراز در سال 1390 به صورت کامل به بهره برداری رسید و تمام بخش های ناقص و تمام نشده آن نیز به صورت کامل تحویل داده شد. ایستگاه راه اهن شیراز در ابتدای ورودی شهرک صدار به سمت پلیس راه سپیدان قرار دارد. در ادامه لیست شهرهایی که با قطار شیراز می توان به آنها سفر کرد را نیز برای شما آورده ایم.

 

مسیر قطار فاصله (بر حسب کیلومتر) مدت زمان سفر (ساعت)
تهران شیراز 924 18
مشهد شیراز  990 24
اصفهان شیراز 506 11
قم شیراز 600 9
کرمان شیراز 440 6
تبریز شیراز 1106 16
اهواز شیراز 421 6