بلیط قطار رشت

رشت یکی از کلان شهرهای کشور و مرکز استان گیلان است. شهر رشت بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر در خطه شمالی کشور و همچنین بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر گیلک نشین دنیاست.

رشت همانند دیگر شهرهای شمالی کشور دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است و یکی از بزرگترین سکونتگاه های سواحل جنوبی دریای کاسپین به حساب می آید. رشت همچنین سومین شهری در کشور است که بیشترین تعداد گردشگر و مسافر را در خود دارد و مادرشهر استان گیلان می باشد.

شهر رشت جاذبه های گردشگری و سفری بسیار زیادی دارد در بین جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود یک مقام بسیار جذاب هم دارد. در سال 2015 سازمان جهانی یونسکو رشت را به عنوان یکی از خلاق ترین شهرهای خوراک شناسی دنیا اعلام کرد. تنها 18 شهر در تمام دنیا نامشان در فهرست جهانی یونسکو به عنوان شهر خلاق غذا به ثبت رسیده است. به واسطه داشتن چنین زمینه هایی در سال های اخیر بلاخره مسیر ریلی رشت نیز به شبکه ریلی کشور پیوست تا تمام راه های دسترسی به رشت با قطار و اتوبوس و هواپیما فراهم شود.

رشت

راه آهن رشت

مسیر راه آهن رشت پروژه ای بود که ساخت آن زمانی 17 ساله نیاز داشت و بلاخره پس از پیگیری های متوالی در اسفند سال 1397 به بهره برداری رسید. پروژه احداث مسیر راه آهن و ایستگاه قطار رشت با اینکه به لحاظ ارتباطاتی یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور بود از سال 1380 آغاز شد، اما به دلیل مشکلات فراوان و تغییر دولت های مختلف در این سال ها، عملیات راه آهن رشت چنین مدت زمان طولانی را نیاز داشت.

اما بهرحال با گذشت 17 سال بلاخره شاهد فراهم شدن فرصت خرید بلیط قطار تهران رشت و بالعکس برای مسافران کشور هستیم. مسیر ریلی موجود در این محور تنها محدود به تهران است و انتظار می رود که با اتمام پروژه احداث راه آهن قزوین به رشت، شاهد استقبال بیشتر مردم در این خط راه آهن باشیم. تهران و رشت در فاصله 241 کیلومتری یکدیگر قرار دارند و مدت زمان سفر با قطار از تهران تا رشت در این مسیر در حدود 3.5 تا 4 ساعت به طول می انجامد.

ایستگاه راه آهن رشت در حقیقت زیر مجموعه ای از خط راه آهن قزوین-رشت محسوب می شود و در 12 کیلومتری رشت، نزدیک به روستای فلک ده قرار گرفته است. ساختمان ایستگاه راه اهن رشت در حدود 27200 متر مربع زیر بنا داشته و در دو طبقه بنا شده است.