بلیط قطار بندرعباس

شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در بخش های جنوبی کشور و یکی از مهمترین بنادر موجود در ایران است. بندرعباس با مساحتی 27316 کیلومتری یکی از استراتژیک ترین شهرهای بندری کشور است و بیشترین حجم ترانزیت قطب جنوب کشور را به خود اختصاص می دهد.

مسیر راه آهن بندرعباس از جمله خطوط بسیار مهمی بود که شمال و مرکز کشور را به بخش های جنوبی متصل می کرد و به دلیل موقعیت مهم جغرافیایی شهر بندرعباس، این مسیر از گذشته تابحال دارای اهمیت بسیار زیادی بوده است. ناوگان ریلی فعلی در مسیر قطار بندرعباس با امکانات حمل مسافر و باربری در دو مسیر قطار تهران بندرعباس به طول 1333 کیلومتر و بافق بندرعباس به طول 180 کیلومتر از مهمترین خطوط ریلی کشور هستند و در سال 190 به بهره برداری نهایی در تمام خطوط رسیده اند.

بندرعباس

راه آهن بندرعباس

راه آهن هرمزگان یا همان بندرعباس سال ها پیش احداث شد و در سال 1373 پروژه احداث و بهره برداری در خطوط اصلی و فرعی آن به طور کامل پایان یافت. در محور قطاری بندرعباس 613 کیلومتر خطوط ریلی اصلی و 309 کیلومتر خطوط فرعی وجود دارد که به خوبی پاسخگوی نیاز مسافران در خرید بلیط قطار بندرعباس است.

خط ریلی محور بندرعباس بافق یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور به خصوص در عرصه دسترسی به آب های خلیج فارس است و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مسیر قطار تهران بندرعباس به عنوان یکی از محور های ارتباطی اصلی این مسیر دارای مدت زمان سفری در حدود 20 ساعت است. امروزه امکان سفر با قطار بندرعباس به بیشتر استان های کشور فراهم است و از جمله مسیرهای قطاری بندرعباس میتوانیم به شهرهای زیر اشاره کنیم.

مسیرهای قطار به مقصد بندرعباس

مسیر قطار فاصله (بر حسب کیلومتر) مدت زمان سفر (ساعت)
تهران بندرعباس   20
مشهد بندرعباس 1400 17
یزد بندرعباس 720 10
اصفهان بندرعباس 993 15