بلیط قطار اصفهان

اصفهان دومین شهر پهناور و بزرگ کشور و سومین شهر پر جمعیت کشور است که مساحتی 515 کیلومتری دارد. اصفهان یکی از شهرهای زیبای ایران می باشد که حتی می تواند به لحاظ زیبایی و جاذبه های گردشگری در رده شیراز قرار بگیرد.

همچنین اصفهان دارای تاریخ بسیار کهن و طولانی بوده و در سال های پیشین مدت ها به عنوان پایتخت کشور بوده است. اصفهان یکی از شهرهای توریستی کشور است که نه تنها برای مسافران داخلی، بلکه برای مسافران خارجی  نیز جذابیت های بسیاری دارد و آمار ورود و آمار مسافران خارجی به اصفهان نشان دهنده همین امر است. به همین دلیل تلاش شده است تا علاوه بر اینکه تمام راه های دسترسی به اصفهان فراهم باشد، بهترین نوع خدمات هم در اختیار مسافرین و مخاطبین این شهر قرار بگیرد که در این میان مسیرهای قطار منتهی به اصفهان همواره یکی از بهترین انتخاب های مسافرین بوده است.

اصفهان

راه آهن اصفهان

به واسطه اهمیت استان اصفهان در کشور، عملیات احداث راه آهن اصفهان نیز سال ها پیش آغاز شد و تاریخچه احداث آن به دهه 40 باز می گردد. پروژه راه آهن اصفهان پس از چندین سال بلاخره در سال 1347 به خطوط ریلی کشور اضافه شد و به بهره برداری رسید. ایستگاه راه آهن اصفهان نیز به صورت پروژه ای موازی در حین عملیات ساخت راه آهن اصفهان مورد احداث قرار گرفت و به زودی تکمیل شده، به بهره برداری رسید.

در مسیر راه آهن اصفهان مجموعا 615 خط اصلی قطاری وجود دارد که از این تعداد 99 عدد از آنها خطوط ریلی تجاری و یا صنعتی است. ایستگاه راه آهن اصفهان در بخش های جنوبی شهر قرار دارد و آدرس دقیق آن نیز به این شرح است:

آدرس ایستگاه راه آهن اصفهان: میدان آزادی، خیابان هزار جریب، کیلومتر 5 جاده شیراز، روبروی سپاهان شهر، ایستگاه راه اهن اصفهان.

مسیر راه آهن اصفهان دارای 709 کیلومتر خط اصلی است و خوشبختانه امکان سفر از اصفهان با استفاده از قطار به بسیاری از شهرهای کشور فراهم شده است. مهمترین ایستگاه هایی که در مسیر قطار اصفهان امکان دسترسی به آنها وجود دارد نیز عبارتند از: اصفهان، سیستان، زرین شهر، حسن آباد، کاشان، بادرود و دیزیچه.

درحال حاضر با استفاده از راه آهن اصفهان امکان سفر به بسیاری از مراکز استان های مهم کشور وجود و همانطور که انتظار دارید، امکان سفر به مشهد و تهران در اولین سال های تاسیس راه آهن اصفهان فراهم شده اند.

از دیگر شهرهایی که با استفاده از راه آهن اصفهان به آنها می توان سفر کرد باید به یزد، قم، تبریز و اهواز اشاره کنیم. خوشبختانه بسیاری از شرکت های قطاری کشور در ایستگاه راه اصفهان درحال فعالیت هستند و امکان خرید بلیط بهترین قطارهای کشور نیز در آن فراهم شده است.