بلیط هواپیما چارترCharter airline tickets

مفهوم چارتر چیست ؟

چارتر ، کلمه ایی با ریشه فرانسوی و به معنای " دربست کرایه کردن " است و برای اماکن اقامتی نظیر هتل و وسایل حمل و نقل همچون کشتی ، قطار و هواپیما هم کاربرد دارد . در حال حاضر به مفهوم "چارتر" در صنعت هوایی و هواپیما میپردازیم . در دنیا حتی هلکوپتر ها و جت های اختصاصی را نیز بصورت آنلاین میتوان برای مدت زمان مشخصی برای مقاصد خواسته شده ، چارتر کرد و این امکان را به شخص و یا کمپانی میدهد تا از تخفیفات بیشتری برخوردار شوند . در ایران نیز بسیاری از شرکت های بزرگ که تعداد زیادی از مدیران و کارکنانشان بصورت مستر در مسیر هوایی مشخصی مثلا تهران به مشهد ، الزاما روزهای مشخصی در هفته را پرواز داشته باشند ، ترجیح میدهند از ایرلاینی که مد نظرشان می باشد تعدادی صندلی چارتر کنند . عمدتا اصطلاح seat charter یا همان " اجاره صندلی های پرواز " و یا Full charter " اجاره تمامی صندلی های پرواز " در این نوع پروازها بسیار کاربرد دارد . در واقع full charter یا اجاره تمامی صندلی های پرواز در آن مسیر ، در آژانس های هواپیمایی و شرکت های خدمات مسافرتی که مجری برگزاری تور هستند ، بیشتر به چشم میخورد و از آنجائیکه پروازها در تملک آن آژانس می باشد میتوانند " پرواز " و یا " تور" و خدمات آنرا با بهترین نرخ رقابتی و پیشنهادات ویژه در اختیار مسافرین خود و یا آژانس های همکار بگذارند. از اینرو بهای بلیط های چارتری در بازار متفاوت است و اگر اندکی تامل کنید و چند روزی پرواز ها را رصد کنید میتوانید متناسب با بودجه خود و یا نزدیک به آن ، پرواز مورد نظر خود را خریداری کنید .

بلیط هواپیما چارتر

samtik.com

چارتر کننده کیست ؟

شخص حقيقي يا حقوقي است كه با انعقاد قرارداد چارتر (اجاره توريستي ) با چارتر دهنده (شرکت های هواپیمایی) به اجاره دربستي هواپيما تحت عنوان پرواز چارتر اقدام كند .

چارتر دهنده کیست ؟

شركت هاي هواپيمايي و يا متصديان حمل و نقل هوايي مي باشند كه با انعقاد قرارداد چارتر مي توانند تمام يا قسمتي از ظرفيت يك هواپيما را در يك دوره زماني خاص يا به صورت موردي، در يك مسير پروازي داخلي و خارجي به هر شخص حقيقي و يا حقوقی واجد شرایط، واگذار نمايند.

تامین کننده کیست؟

دفاتر خدمات مسافرت هوایی یا وب سایت هایی که مجوز فروش آنلاین را دارند، واسطه ای میان مسافر و چارتر کننده می باشند که صرفا وظیفه تامین بلیط را بر عهده دارند.

مانيفست (اعلاميه مسافرت) چیست؟

فهرست اسامي مسافرين در پرواز چارتر است كه شامل اطلاعات مربوط به پرواز اعم از مسير، زمان، تاريخ، مبدا، مقصد و شماره سند چارتري هر فرد مي باشد.

وظایف و مسئولیت های چارتر کننده:
  • مسئوليت جبران خسارات مسافرين در پروازهايي كه توسط چارتركننده OVER مي گردد به عهده چارتركنندگان مي باشد .
  • در صورت بروز تأخير و يا ابطال درانجام پرواز چارتر، مسئوليت انجام خدمات ضروري از قبیل تهیه بلیط جایگزین و جبران خسارت وارده به عهده چارتركننده خواهد بود.
قوانین و مقرارات پرواز چارتر

خواهشمندیم به هنگام خرید بلیط هواپیما از وب سایت سامتیک دقت کامل را در خصوص انتخاب پرواز و درج نام خود به هنگام ثبت را داشته باشید چرا که در اکثر بلیط های چارتی امکان کنسل نمودن، تغییر نام، تغییر مسیر و استرداد وجه مقدور نمی باشد.

  • قیمت بلیط های چارتر با توجه به پیک سفر، زمان باقی مانده به پرواز ( کمتر از 24 ساعت )، تعداد بلیط باقی مانده یک پرواز و... در لحظه متغیر بوده و کاهش و افزایش لحظه ایی قیمتها امری طبیعی است.
  • مسافر موظف است در زمان مراجعه به فرودگاه بلیط کاغذی پرینت شده یا بلیط الکترونیک و کارت شناسایی همراه خود داشته باشد .(در اکثر پروازهای داخلی ارایه کارت ملی کفایت میکند)
  • بلیط چارتر پس از خرید قابلیط استرداد، کنسلی، تغییر نام، تغییر ساعت، تغییر مسیر و سایر تغییرات را ندارد.
  • وجه بلیط چارتر در صورت تاخیر مسافر در مراجعه به فرودگاه و بسته شدن گیت و کانتر پرواز، به هیچ وجه قابل استرداد نیست.
گارانتی تامین کننده بلیط چارتر

وب سایت سامتیک واسطه ای بین مسافر و شرکت های چارتر کننده می باشد که تنها وظیفه ی تامین بلیط برای مسافران را بر عهده دارد. لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات ایجاد شده احتمالی از سوی چارتر کننده برای مسافر را نخواهد داشت.

لذا جهت رفاه حال مسافران در صورت بروز مشکل در فرودگاه، پیگیری لازم صرفا شامل مسافرانی که در فرودگاه شرایط ذیل را داشته باشند، از طریق پشتیبانی سامتیک امکان پذیر می باشد.

  • این پیگیری و گارانتی در صورت نبود نام مسافر در لیست پرواز و کنسلی پرواز می باشد.
  • چنانچه مسافر مایل به خرید بلیط جایگزین از طریق همکاران ما باشد می تواند درخواست خود را با همکاران ما از طریق شماره 09024322687 یا 84384-021 در میان بگذارد.
  • در صورتی که مسافر مایل به تغییر پرواز خود نباشد میتواند نسبت به کنسلی و استرداد مبلغ پرداخت شده اقدام نماید. استرداد وجه تنها در صورتی امکان پذیر است که بلیط خریداری شده مسافر، توسط مسئول مربوطه شرکت هواپیمایی ممهور به مهرکنسلی یا نبود نام مسافر و امضا گردد.
  • جهت دریافت وجه بابت بلیط جایگزین خریداری شده در فرودگاه، مسافر می بایست اصل بلیط خریداری شده را برای ما ارسال نماید.
  • این گارانتی شامل تاخیرات اعلام نشده از طرف چاتر کننده نمی باشد.
بلیط هواپیما چارتر چیست ؟

اساسا برای پرواز به مقصدی خاص ، خرید دو نوع بلیط برای مسافرین امکانپذیر میباشد : بلیط چارتری و بلیط سیستمی . بلیط های چارتری بر خلاف بلیط های سیستمی ، هرگز مستقیما از ایرلاین ها خریداری نمیشوند و در عوض با واسطه و از طریق " تامین کننده ثالث " همچون شرکت های مجری برگزاری تور و یا آژانس های هواپیمایی یا اصطلاحا " چارترکننده " در اختیار مسافرین قرار میگیرند .ایرلاین ها و یا همان "چارتردهنده ها " در مسیرهای هوایی معین و به خواست چارترکننده ها ، با توافقی کوتاه مدت و یا سالیانه ، تعدادی از صندلی های پرواز و یا تمامی آنها را دراختیار آژانس هواپیمایی چارترکننده قرار میدهند و دیگر در تعیین بهای بلیط هواپیما چارتری دخل و تصرفی ندارند. آژانس چارترکننده با رعایت قیمت رقابتی ارائه شده توسط رقیبان دیگر و فصل سفر ، بهای بلیط چارتری را تعیین میکند از اینرو بهای بلیط چارتری متغیر است . در ایامی همچون عید نوروز و یا تعطیلات تابستان ،چون با استقبال بیشتری همراه است پروازهای چارتری در بعضی از مسیرهای پرتردد افزایش میابد و ناگفته نماند که بعضی از مسیرهای پروازی هم که در تمام فصول سال طرفدرا دارند همچون استانبول و دبی ، چارتر سالیانه دارند . از آنجائیکه بهای صندلی ها اجاره شده توسط چارترکننده ازقبل به ایرلاین پرداخت شده ، اگر پرواز چارتری خالی بماند ، چارتر کننده متضرر میشود بنابراین هرچه به زمان پرواز نزدیکتر شویم ، بهای بلیط چارتری پایین تر میآید و با کمی حوصله میتوانید در کمال تعجب بلیط هواپیما چارتری لحظه آخری خود را با قیمت هم طراز با بلیط اتوبوس و یا قطار در بعضی از مسیرها تهیه کنید !!!!