خرید بلیط هواپیما کلاله

بلیط هواپیما کلاله

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهرستان کلاله یکی از مهم ترین شهرهای استان گلستان به حساب می آید. از نظر جغرافیایی این شهرستان از شمال به کشور ترکمنستان و از جنوب با مینودشه همسایه است. همچنین این شهر در قسمت شرقی استان گلستان و در جاده گرگان به مراوه تپه واقع شده است. شهر کلاله به دلیل موقیعیت جغرافیایی مناسبی که دارد می تواند مسیر ارتباطی گلستان-خراسان و ترکمنستان را به هم متصل کند.

بیشتر مردم این شهر را قوم های ترکمن، سیستانی، فارس و خراسانی تشکیل می دهند. مردم در این شهر بیشتر با کشاورزی، دامداری و  پنبه زنی زندگی خود را می گذرانند. همچنین مردم ترکمن در این شهر با تولید صنایع دستی مخصوص به این منطقه مانند بافتن قالی و قالیجه، پشم بافی و حصیربافی کسب درآمد می کنند.

جالب است بدانید در این شهر چند ملیتی بیش از ۱۳۰ آثار باستانی پیدا شده که از نظر باستان شناسان پیدایش برخی از این آثار به ۷۵۰۰ سال پیش بر می گردد و همین مسئله موجب می شود تاریخ ،شهر کلاله را به عنوان یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین شهرهای کشور بشناسد.

شهرستان کلاله از نظر گردشگری نیز جاذبه های فراوانی را در دل خود جای داده است بیشتر مردم این شهر جذاب را با طبیعت دست نخورده و بکر کلاله می شناسند اما بد نیست بدانید که کلاله جدای از طبیعت جذابش جاهای دیدنی جذاب فراوانی نیز دارد. از مهم ترین جاهای دیدنی کلاله می توان به چشمه آقسو، چشمه زاوکوه، قبرستان تاریخی بقعه خالد نبی، امام زاده عبدالله، پارک ملی گلستان، زیارتگاه خالد نبی و  منطقه شکار ممنوع عزیز آباد اشاره کرد.

آب و هوای شهر کلاله بیشتر کوهستانی است چرا که قسمت جنوبی این شهر به رشته کوه البرز برخورد می کند و از قسمت شمالی نیز به ارتفاعات و کوهپایه ها می رسد. پس تعجبی نیست که چهره این شهر جذاب در بیشتر مواقع سال بارانی است و آب و هوای خنکش برای مسافران جذاب و دلپذیر است.

شهرهایی که پرواز مستقیم به کلاله دارند

فرودگاه کلاله

فرودگاه کلاله

تاریخچه افتتاح فرودگاه کلاله به زمان پیش از انقلاب بر می گردد که در آن زمان یکی از وابستگان شاه به منظور استفاده شخصی خودش دستور ساخت این فرودگاه را داد. فرودگاه کلاله در زمینی به مساحت 315 هکتاری تاسیس شده و پس از انقلاب در سال 1374 فعالیت خودش را از سر گرفت اما به دلیل استقبال اندک مسافران دوباره متوقف شد تا اینکه در سال 1391 دوباره ارائه خدمات حمل و نقل هوایی را آغاز کرد.

این فرودگاه با کذیاتا KLM و ایکائو OINE  درحال فعالیت است. این فرودگاه تنها به فرودگاه مهرآباد تهران تردد دارد و بیشتر پروازهای این مسیر توسط شرکت هواپیمایی پویا انجام می پذیرد.

در حال حاضر فرودگاه کلاله تنها به شهر تهران پرواز می کنند و مسافران شهر کلاله برای سفر به دیگر شهرها امکان استفاده از خدمات هوایی را ندارند. البته لازم است بدانید کعه با توجه به اخبار منتشر شده به زودی شاهد پرواز کلاله – مشهد خواهیم بود و مسافران شهر کلاله می توانند برای سفر به شهر مقدس مشهد به صورت مستقیم و از فرودگاه کلاله اقدام کنند. لازم به ذکر است،  این فرودگاه در سه کیلومتری شمال غربی کلاله واقع شده است و مردم این شهر می توانند با ماشین شخصی خود و یا تاکسی های درون شهری خود را به این فرودگاه برسانند.

اگر بخواهیم از امکانات و خدمات ویژه ای که در این فرودگاه به مسافران عرضه می شود نام ببریم بد نیست در ابتدا از ایمن سازی این فرودگاه و استقرار جایگاه آتش نشانی در محوطه اصلی فرودگاه صحبت کنیم چرا که در این فرودگاه امنیت مسافران در درجه اهمیت بالایی قرار دارد. همچنین در سالن انتظار فرودگاه انواع رستوران ها و غرفه های خرید تنقلات برای رفاه حال مسافران قرار گرفته است و مسافران می توانند مایحتاج خود را قبل از سفر از غرفه های متعددی که در سالن انتظار فرودگاه قرار دارد تهیه کنند.

قیمت بلیط هواپیما کلاله

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما کلاله سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
ایران ایر تهران کلاله 1,600,000 ریال 4,500,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر کلاله

نظرات