خرید بلیط هواپیما همدان

بلیط هواپیما همدان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

همدان، به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای غربی کشور به عنوان شهری تاریخی بین مردم مشهور است. واژه همدان از ترکیب دو کلمه (همه دانان) تشکیل شده چرا که بیشتر مردم این شهر را انسان های دانا تشکیل می دهند. از این رفتار مردم بر نام شهر هم تاثیر گذاشته و امروزه این شهر تاریخی با نام همدان در نقشه های جغرافیایی خود نمایی می کند.

استان همدان از شمال با استان های قزوین و زنجان و از نواحی غربی با استان کرمانشاه همسایه است و مانند نگینی در بین شهرهای جذاب کشور می درخشد. بیشتر مردم پس از شنیدن نام شهر همدان به یاد غار علی صدر می افتند در صورتیکه این غار تاریخی تنها به عنوان یکی از جذابیت های همدان است. دره مراد بیگ، تالاب آبشینه، آبشار گنج نامه دوزخ دره و دشت میشان به عنوان جذاب ترین نقاط دیدنی همدان مسافران را سرگرم زیبایی های خودش می کند.

آب و هوای همدان به عنوان شهری که در غرب کشور قرار دارد و با شهرهای سردسیری همسایگی دارد، بسیار سرد است به اندازه ای که گاهی در فصل بهار هم شاهد بارش برف در ارتفاعات این شهر خواهیم بود. همدان به دلیل قرارگیری در بخش های غربی کشور و داشتن جغرافیایی کوهستانی، آب و هوایی سرد و خشک داشته و زمستان هایش بارش های بسیاری دارد.

مردم ملایر از قومیت لرها هستند و در برخی از توابع آن مردم ترک نشین نیز حضور دارند. به طور کلی در استان همدان قومیت های بسیاری زندگی می کنند که مردم بودمی آن به دو دسته ترک و لر تقسیم می شوند. البته قومیت کرد و لک نیز در همدان وجود دارند که عموما با مهاجرت به استان همدان راه پیدا کرده اند و بومی اصیل این استان نیستند.

شهرهایی که پرواز مستقیم به همدان دارند

فرودگاه بین المللی همدان

فرودگاه بین المللی همدان

داستان افتتاح فرودگاه بین المللی همدان به سال 1313 هجری شمسی بر می گردد البته در آن زمان فرودگاه کوچکی که در همدان افتتاح شده بود تنها به منظور پروازهای نظامی از آن استفاده می شد تا ابنکه در اوایل دهه چهل و با توجه به نیاز مردم همدان پروژه ساخت و بهره برداری از فرودگاه مسافربری همدان به صورت جدی شکل گرفت و در نهایت در سال 1350 فرودگاه بین المللی همدان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

در حال حاضر از فرودگاه بین المللی همدان به عنوان یکی از با امکانات ترین و مجهز ترین فرودگاه ها در سراسر کشور یاد می شود. برای مثال این فرودگاه یکی از معدود فرودگاه هایی است که تمام مراحل اداری درون سازمانی خود را به صورت آنلاین انجام می دهد و با توجه به سیستم مدیریت یکپارچه این فرودگاه تمامی خدمات برای مسافران به نحو احسن شکل می گیرد.

این فرودگاه شامل دو ترمینال مسافربری است که یکی از آنها تنها برای پروازهای خارجی و دیگری برای پرواز های داخلی استفاده می شود همچنین با توجه به اخبار منتشر شده به زودی شاهد افتتاح ترمینال جدیدی در این فرودگاه خواهیم بود که تنها برای مقاصد زیارتی از آن استفاده خواهد شد.

فرودگاه همدان شامل خدمات وامکانات قابل قبولی است که موجب می شود مسافران بتوانند قبل از سفر خود برخی کاهای عقب افتاده خود را انجام دهند برای مثال وجود شعب بانکی و عابر بانک ها و سیستم اینترنت بی سیم برای مسافران نیاز عمده مسافران را رفع می کند. البته در سالن انتظار این فرودگاه فروشگاه ها و رستوران های متعددی وجود دارد و مسافران می توانند در صورت نیاز به هر کدام از این غرفه ها سری بزنند.

فرودگاه بین المللی همدان دارای کد یاتا HDM و کدایکائو OIHH است و بیش از 1754 متر با سطح دریا فاصله دارد. این فردگاه در 8 کیلومتری ضلع شمال شرقی شهر همدان قرار گرفته و فاصله کمی تا میدان اصلی شهر دارد. مسافران می توانند در هر کحای شهر که باشند با طی کردن مسافت کوتاهی خود را به این فرودگاه بین المللی برسانند.

قیمت بلیط هواپیما همدان

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما همدان سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
کیش ایر کیش همدان 3,753,000 ریال 7,076,000 ریال
قشم ایر مشهد همدان 2,730,000 ریال 6,652,000 ریال
ایران ایر تهران همدان 1,600,000 ریال 4,500,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر همدان

نظرات