بلیط هواپیما لامرد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

لامرد در استان فراس، مرکز شهرستان لامرد بوده و در بخش های جنوبی استان فارس قرار دارد. شهری که در سال های اخیر با کشف میدان های گازی، همچون عسلویه در مسیر پیشرفت قرار دارد و اهمیت لالایی پیدا کرده است. همچنین یک پالایشگاه مهم به نام پالایشگاه گاز پارسیان نیز در نزدیکی های لامرد قرار دارد که نشان از اهمیت این شهر در کشور دارد.

به واسطه اهمیت استراتژیک لامرد در کشور عملیات احداث فرودگاه نیز در آن در دستور کار قرار گرفت و در نهایت فرایند احداث آن در سال ۱۳۳۶ آغاز شد. هدف از احداث فرودگاه لامر درد ابتدا کمک رسانی به شهر در مسیر پیشرفت بود منطقه بود، اما در ادامه فرودگاه تغییر کاربری داده و به یک پایانه مسافربری تبدیل شد تا امکان خرید بلیط هواپیما لامرد در اختیار عوم مردم قرار بگیرد.

فرودگاه لامرد در حقیقت یک فرودگاه بین المللی است که بیشتر پروازهای داخلی به مراکز استان های مهم کشور را پوشش می دهد و از جمله مقاصد پروازهای بین المللی فرودگاه لامرد می توانیم به کویت، قطر، سوریه و امارات متحده عربی اشاره کنیم.

لامرد در گذشته یک روستای کوچک از دهستان های بوشهر بوده است و در سال ۱۳۶۸ تبدیل به شهر می شود. به لحاظ تاریخی منطقه لامرد قدمتی ۵ هزار ساله دارد و در اکتشاف های انجام شده آثار و ستون هایی تاریخی در این منطقه کشف شده است که نشان دهنده قدمت و تاریخ طولانی منطقه لامرد است.

براساس اطلاعات موجود لامرد در دوره های ساسانی و اشکانی یک پایگاه نظامی بوده است و قلاع بسیاری در آن بنا شده بوده است. هنوز هم باقی مانده هایی از آثار تاریخی آن دوران در منطقه خفرویه علامرودشت و اشکنان باقی مانده است.

شهرهایی که پرواز مستقیم به لامرد دارند

فرودگاه بین المللی لامرد

فرودگاه بین المللی لامرد

فرودگاه بین المللی لامرد در استان فارس، یکی دیگر از فرودگاه های مهم در جنوب کشور است که در هرماه به طور میانگین 120 پرواز به مقاصد مختلف داخلی و خارجی دارد. البته از این تعداد حجم گسترده ای به پرواز های داخلی اختصاص دارد.

فرودگاه بین المللی لامرد در فاصله 193 کیلومتری فرودگاه شیراز قرار دارد و که با توجه به نیاز این منطقه به پوشش هوایی، فرایند احداث آن در سال 1336 آغاز شد. فرودگاه بین المللی لامرد در بخش های جنوبی استان فارس قرار دارد و بعد از تغییر کاربری آن به عنوان یک فرودگاه عمومی، اولین پرواز فرودگاه به مقصد شیراز و در سال 1353 انجام شد.

فرودگاه لامرد تا سال 1395تحت نظر فرودگاه شیراز اداره میشد و با تغییر سیاست های مدیریتی در سال 1396 نظارت آن به سازمان هوایی تهران سپرده شد. با اینکه شهر لامرد نسبتا کوچک بوده و کمتر شناخته شده است، اما به واسطه وجود صنایع و منابع مهمی که در آن وجود دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت شهر و فرودگاه لامرد را می توان از اطلاعات پروازهای سال 2016 نیز برداشت کرد. به طوریکه در سال 2016 میلادی بالغ بر 511 پرواز در این فرودگاه انجام شد که عددی در حدود 237 هزار مسافر و نزدیک به 19 هزار کیلوگرم بار را ارائه می کند.

کد یاتا فرودگاه لامرد LFM بوده و کد ایکائو آن نیز OISR است که برای پروازهای داخلی و خارجی آن مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله پروازهای بین المللی که از فرودگاه لامرد انجام می شود می توانیم به پروازهای حمد، دبی و کویت اشاره کنیم.

قیمت بلیط هواپیما لامرد

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما لامرد سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
ماهان تهران لامرد 2,799,000 ریال 5,656,000 ریال
ایران ایر شیراز لامرد 1,600,000 ریال 4,500,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر لامرد

نظرات