خرید بلیط هواپیما سبزوار

بلیط هواپیما سبزوار

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهر سبزوار دروازه ورود به استان خراسان رضوی است، و در جنوب غربی این استان قرار گرفته است. مقاصد اکثر گردشگران به خراسان ابتدا شهر سبزوار که قدمت چندین هزارساله دارد. این شهر جزء شهرهای هرکسی را علاقمند می کند چندین و چندبار به آنجا سفر کند. مسافرت به شهر سبزوار همان آرامشی را به شما منتقل می کند که همیشه به دنبالش بودید.

نام قدیم شهر سبزوار بیهق است که قبل از ورود اسلام به ایران “بیهه” نام داشت و به معنای نیکو یا بهترین ناحیه است. سبزوار در زمان های اشکانی و ساسانی جزء مراکز تمدن ایرانی به حساب می آمد. شاید باورتان نشود که قدمت شهر سبزوار به ۱۲ هزارسال قبل می رسد و همین موضوع باعث مسافران و گردشگران زیادی جذب این شهر شوند و از نزدیک یک گنجیه عالی را ببینند.

آتشکده آذربرزین در نزدیکی شهر سبزوار قرار گرفته است که حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و  آثارهای تاریخی بسیاری مانند کاروانسرای سبزوار، باغ ملی، مسجد پامنار، مسجد جامع،خیابان بیهق و همچنین بازارهای سرپوشیده، موزه شهر، موزه مردم شناسی، مقبره اسرار، مدرسه فخریه، خانه امین التجار و خانه جعفرزاده در شهر وجوددارد.

بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی شهر سبزوار به ثبت ملی رسیده است. یک مورد خیلی آوازه شهر سبزوار به خارج از ایران رسیده است و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند و بهترین سفر خودشان را مسافرت به شهرسبزوار می دانند. راه ارتباطی به شهر سبزوار از طریق وسایل نقلیه عمومی انجام میگرفت و در سال ۸۲ فرودگاه بین المللی برای رفت و آمد سریع مسافران احداث شد.

شهرهایی که پرواز مستقیم به سبزوار دارند

فرودگاه بین المللی سبزوار

فرودگاه بین المللی سبزوار

فرودگاه سبزوار به صورت رسمی در بهمن سال 82 توسط ویزر راه افتتاح شد که این فرودگاه دارای 255000 نفر را در سال به مقاصد مختلف جابجا می کنند. در همان اوایل راه اندازی فرودگاه پروازهای مختلف به کشورهای اطراف صورت گرفت.

قبل از سال 98 فرودگاه سبزوار تنها از ساعت 7 تا 14 اجازه نشست و برخواست به هواپیماها می داد و بعد یا قبل از آن ساعت باید مسئولان فرودگاه هماهنگی صورت می گرفت که تمام امکاناتمانند آتش نشانی، برج پرواز و غیره را برای هواپیماها آماده می کردند.

حدود سه سال پیش پروازها بصورت باری یا مسافری انجام میگرفت اما هم اکنون پروازها بصورت مسافربری است و در هفته 5 تا پرواز مستقیم به تهران انجام می گیرد و تعداد این نشست و برخاست ها از شهرهای اراک و زنجان بالاتر است و رتبه 33 ایران را به خود گرفته است.

حدود طول باند فرودگاه بین المللی سبزوار  3177 متر است. وضعیت ایمنی زمینی و آتش نشانی آن CAT5  گرفته است که پروازهای خارجی از سال 1385 در این فرودگاه انجام شده است. همچنین یک ترمینال هم برای پرواز خارجی و داخلی با 1800 متر احداث شده است.

فرودگاه سبزوار دارای کدهای ایکائو OIMS و سیستم یاتا که بصورت سه حرفی SBZ معروف است. از دریا حدود ارتفاع 3010 متر دارد و امکاناتی در داخل فرودگاه بخش های مختلف پروازی  ار جمله آنها سوخت رسانی، هواشناسی، گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، گذرنامه ناجا را دارد.

شرکت های هواپیمایی مانند آسمان و ماهان با فرودگاه سبزوار به مقصد تهران بصورت روزانه در حال پرواز است. خدمات رفاهی فرودگاه سبزوار برای مسافران، پارکینگ، خدمات حمل و نقل، خدمات بانکی، اشیاء ممنوعه و تجهیزات برای افراد ناتوان در نظر گرفته شده است. در داخل فرودگاه سیستم های تاکسیرانی برای مسافران وجوددارد و به هرکجای شهر سبزوار بخواهید می توانید سفر کنید.

قیمت بلیط هواپیما سبزوار

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما سبزوار سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
ماهان تهران سبزوار 1,972,000 ریال 4,544,000 ریال
آسمان تهران سبزوار 1,700,000 ریال 3,600,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر سبزوار

نظرات