خرید بلیط هواپیما ایلام

بلیط هواپیما ایلام

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ایلام نام مرکز استان ایلام در بخش های غربی کشور است که به لحاظ تاریخی اهمیت بسیار زیادی در کشور دارد. ایلام بعد از کرمانشاه و کردستان سومین شهر بزرگ کردنشین در ایران است و یکی از تاریخی ترین تمدن های کشور، یعنی تمدن عیلامیان در این نقطه سراز دل تاریخ بیرون آورده است.

ایلام شهری کوهستانی با آب و هوایی معتدل است و به لحاظ ذخایر زمینی، دارای منابع غنی نفت و گاز نیز هست. استان ایلام همچنین به دلیل قرارگیری در مسیر سفر به کربلا اهمیت بیشتری نیز در سال های گذشته پیدا کرده است. همانطور که پیش تر هم گفتیم ایلام دارای تاریخ دور و درازی است و مقصد سفری گردشگران بسیاری در فصل های مختلف سال می باشد.

به واسطه فرصت های بالقوه ایلام برای گردشگری و همچنین اهمیت آن در ابعاد مختلف کشور، در سال های گذشته اقدام به تاسیس فرودگاه ایلام نیز در دستور کار قرار گرفت تا امکان خرید بلیط هواپیما ایلام برای مسافران فراهم شود. در نهایت در سال ۱۳۶۸ این فرودگاه به بهره برداری رسید. فرودگاه بین المللی ایلام در زمره مهمترین فرودگاه های غرب کشور قرار دارد که که بیشترین تعداد پرواز در غرب کشور را هم به خود اختصاص داده است.

ایلام را به عنوان عروس طبیعت زاگرس می شناسند، شهری پر از زیبایی های طبیعی و گردشگری که هرساله مخاطبین بسیاری را به سوی خود جذب می کند. دیوارهی طبیعی سنگی و دامنه های جنگلی که در اطراف شهر ایلام وجود دارد حالتی مشابه به یک دژ را برای ایلام به وجود آورده اند. به خصوص اگر اهل طبیعت گردی در دل تاریخ هستید، سفر به ایلام می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای گردشگری باشد.

ایلام در فاصله ۶۷۰ کیلومتری از تهران قرار دارد و مدت زمان پرواز آن نیز در حدود یک ساعت است و در سفر زمینی مدت زمانی ۱۰ ساعته را می طلبد.

شهرهایی که پرواز مستقیم به ایلام دارند

فرودگاه بین المللی شهدای ایلام

فرودگاه بین المللی شهدای ایلام

فرودگاه ایلام که با نام کامل فرودگاه بین المللی ایلام شناخته می شود از مهمترین فرودگاه ها در غرب کشور است و بیشتری تعداد پروازهای ورودی و خروجی در بخش های غربی ایران را به خود اختصاص داده است. فرودگاه ایلاک با ثبت تعداد 74 پرواز به طور میانگین در هفته، ترافیک هوایی نسبتا بالایی دارد و شانزدهمین فرودگاه پرتردد ایران است.

عملیات احداث فرودگاه ایلام در سال 1368 آغاز شد و در نهایت تا سال 1374 فرایند احداث آن به طول انجامید. البته این تنها فرودگاه ایلام نیست و دو فرودگاه دیگر که به نام های مهرا و آبدانان شناخته می شوند در ایلام وجود دارد که امروزه متروکه هستند. فرودگاه ایلام دارای د ترمینال پروازی مختلف است که برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار دارد و ترمینال پروازهای خارجی آن هنوز در دست احداث است.

فرودگاه بین المللی ایلام به واسطه عمر نسبتا کوتاه و تازه تاسیس بودنش، دارای سیستم های پروازی و خدمات به روزی است، هرچند که همچنان به دلیل نقص نورپردازی باند برای ساعات شب، پرواز های شبانه در این فرودگاه انجام نمی شود. کد یاتا فرودگاه ایلام IIL و کد ایکائو آن نیز OICI است و تعدادی از شرکت های هواپیمایی داخلی در آن مشغول به خدمت رسانی به مسافران هستند.

فرودگاه ایلام در فاصله 13 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و بهترین راه دسترسی به آن نیز با استفاده از خودروهاست. جاده منتهی به فرودگاه ایلام نیز به نام جاده ایلام ملکشاهی شناخته می شود که دسترسی به بخش های جنوبی شهر ایلام را برای رسیدن به فرودگاه فراهم می کند.

تلاش بر آن بوده است تا خدمات فرودگاهی مطلوبی نیز در فرودگاه فراهم شود تا مسافران نیازهای خود را در حین سفر به خوبی برآورده کنند. همچنین فرودگاه ایلام دارای یک باند پروازی به طول 3198 متر است که امکان لندینگ و تیک آف انواع هواپیماها؛ حتی در ابعاد بوئینگ 737 را هم فراهم می آورد.

قیمت بلیط هواپیما ایلام

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما ایلام سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
ماهان تهران ایلام 1,795,000 ریال 4,328,000 ریال
کارون تهران ایلام 949,000 ریال 4,352,000 ریال
ایران ایر اصفهان ایلام 1,700,000 ریال 5,000,000 ریال
ایران ایر تهران ایلام 1,600,000 ریال 4,600,000 ریال
آسمان مشهد ایلام 1,600,000 ریال 6,130,000 ریال
آسمان تهران ایلام 1,400,000 ریال 3,270,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر ایلام

نظرات