خرید بلیط هواپیما ارومیه

بلیط هواپیما ارومیه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و از کلان شهرهای مهم کشور است که در شمال غرب کشور قرار دارد. ارومیه دهمین شهر پرجمعیت ایران است و با داشتن یک فرودگاه بین المللی امکان خرید بلیط هواپیما ارومیه به بسیار از مقاصد کشور و دنیا برای آن فراهم شده است.

شهرستان ارومیه به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیتی استراتژیک در کشور است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین از اولین شهرهای کشور می باشد که بیمارستانی به شیوه امروزی و پیشرفته در آن تاسیس شد. ارومیه دارای نقش بسیار مهمی در کشور است و در سیر تاریخی آن می توانیم به نخستین مرکز آموزش پزشکی، اولین مدرسه نوین کشور، اولین تلویزیون محلی و اولین نشریه محلی اشاره کنیم.

ارومیه به طور کلی در منطقه ای سردسیر قرار دارد و به همین دلیل در ماه های سرد سال، اگر بومی این منطقه نباشدی، حتی نباید فکر سفر به ارومیه را از سرتان بگذرانید، گر اینکه توانایی تحمل سرماهای سخت ارومیه را داشته باشید. بهترین زمان برای سفر به ارومیه در بین ماه های تیر تا شهریور است که گرمترین روزهای سال در ارومیه هستند. البته اشتباه نکنید، گرمترین روزهای سال در ارومیه مصادف با خنک ترین روزهایی تابستانی است که در زندگتان تجربه می کنید.

تابستان ها معمولا شلوغ ترین فصل سال در ارومیه است و پروازهای بسیاری به مقصد ارومیه انجام می شود، اما در آن سوی قضیه زمستان ها روزهای ساکت تری را تجربه می کند.

با توجه به موارد عنوان شده می توان به اهمیت شهر ارومیه به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور پی برد که خوشبختانه در سال های اخیر امکان خرید بلیط هواپیما ارومیه در آن به بیشتر استان مهم کشور فراهم شده است.

شهرهایی که پرواز مستقیم به ارومیه دارند

فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه

فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه

فرودگاه بین المللی ارومیه که با نام فرودگاه بین المللی شهید باکری نیز شناخته می شود یکی از فرودگاه های مهم در کشور است که در فاصله 14 کیلومتری از مرکز شهر اردبیل قرار دارد. فرودگاه بین المللی ارومیه یکی دیگر از فرودگاه های قدیمی در کشور می باشد که تاریخ احداث آن به سال های 1342 باز می گردد. فرودگاه ارومیه در مساحتی 343 کیلومتر مربعی ساخته شده است و عملیات احداث آن در سال 1345 به پایان رسید.

به دلیل نزدیکی ارومیه سه کشور همسایه، فوردگاه بین المللی شهید باکری دارای اهمیت بالای در عرصه خدمات هوایی کشور است. همچنین ارومیه خود به عنوان یکی از مهمترین مرزهای هوایی کشور شناخته می شود و به همین دلیل در ساخت فرودگاه بین المللی ارومیه به استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و سیستم های پروازی پرداخته شده است.

فرودگاه ارومیه دارای بخش های مختلفی است که همگی در طی سال های گذشته تکمیل شده و به بهره برداری رسیده اند. البته سالن پروازهای داخلی این فرودگاه بین المللی در دست بازسازی و بهسازی قراردارد و از جمله عملیات های احداثی جدید در آن می توانیم به فرایند احداث پارکینگ طبقاتی، جایگاه پمپ بنزین و دیگر بخش ها برای خدمات خودرویی اشاره کنیم.

فرودگاه بین المللی ارومیه دارای کد یاتا OMH و کد ایکائو پروازی OITR است و 3 ترمینال مجزا برای برنامه پروازی خود دارد.2 ترمینال از 3 ترمینال فرودگاه برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای بین المللی است. براساس اطلاعات موجود فقط در سال 2016 بالغ بر 3568 پرواز و فرود در این فوردگاه انجام شده که به منظور جابجایی تعدادی بالغ بر 2.7 میلیون نفر مسافر بوده است.

فرودگاه بین المللی ارومیه در فاصله 14 کیلومتر از مرکز شهر قرار دارد و بهترین راه برای دسترسی به آن استفاده از خودروهاست و مسیر منتهی به فرودگاه نیز در ادامه جاده منشعب شده از میدان فرودگاه قرار دارد که در بخش های شمالی شهر ارومیه است.

از جمله خدمات موجود در فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه می توانیم به وجود انواع غرفه های مختلف فروشگاهی، دفاتر شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی، گیت های مختلف چک این، دفاتر تهیه و یا اجاره خودرو، نمازخانه، پارکینگ و … اشاره کنیم.

قیمت بلیط هواپیما ارومیه

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما ارومیه سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
کاسپین تهران ارومیه 615,000 ریال 4,286,000 ریال
قشم ایر تهران ارومیه 2,200,000 ریال 3,981,000 ریال
ساها مشهد ارومیه 2,624,000 ریال 7,458,000 ریال
ایران ایر تهران ارومیه 1,700,000 ریال 5,100,000 ریال
آسمان تهران ارومیه 1,700,000 ریال 3,600,000 ریال
آتا تهران ارومیه 1,988,000 ریال 4,638,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر ارومیه

نظرات