خرید بلیط هواپیما اراک

بلیط هواپیما اراک

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهرستان اراک در استان مرکزی از کلان شهرها و مراکز اقتصادی-صنعتی کشور است که در بخش های غربی ایران قرار دارد. شهرستان اراک مرکز استان مرکزی و یکی از شهرهای نسبتا جوان در کشور است که تاریخ تاسیس آن به دوره قاجار باز می گردد و دارای یک فرودگاه جدید در بخش های شمال شرقی خود است که امکان خرید بلیط هواپیما اراک را برای مردم کشور فراهم کرده است.

شهرستان اراک پایتخت صنعتی ایران است و به واسطه داشتن صنایع مادر وظیفه تامین بالغ بر ۸۰ درصد از تجهیزات انرژی کشور را بر عهده دارد. از جمله مهمترین صنایع شهرستان اراک می توانیم به بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور، بزرگترین ماشین سازی و بزرگترین کارخانه لوکوموتیوسازی خاورمیانه در آن اشاره کنیم. البته صنایع مادر و مهم در شهرستان اراک بسیار بیشتر اند و می توانیم مقام بزرگترین تولید کننده بنزین کشور را هم نام ببریم.

اما تاسیس چنین صنایعی در شهرستان اراک و استان مرکزی دلیل تاسیس فرودگاه در این شهرستان نبوده است و احداث اولین فرودگاه در شهرستان اراک به سال های ۱۳۱۷ باز می گردد که برنامه ساخت آن توسط مستشاران انگلیسی، آلمانی و انگلیسی پیگیری میشد. هرچند که تا سال های بعد امکان خرید بلیط هواپیما اراک برای عموم جامعه فراهم نشد.

با اینکه اراک بیشتر یک شهر و قطب صنعتی است اما همچنان جاذبه های سفری بسیاری هم دارد. برای مثال اگر طرفدار غذاهای آشی هستید، بهترین انتخاب سفر برای شما اراک است. همچنین در اراک صنایع دستی جذابی نیز وجود دارد که از جمله آنها می توانیم به قالی های دستباف، رودوزی های سنتی، آثار چوبی و منبت و معرق کاری، سفالگری  و قلم زنی را نام ببریم. از جاذبه های خاص اراک باید به حمام چهار فصل در آن اشاره کنیم که تنها حمام در کشور است که بخش های مختلفی برای اقلیت های مذهبی دارد.

شهرهایی که پرواز مستقیم به اراک دارند

فرودگاه اراک

فرودگاه اراک

فرودگاه اراک در استان مرکزی از اولین فرودگاه هایی است که در ایران تاسیس شد و زمان احداث آن به سال 1317 شمسی بازمی گردد، هرچند که پیش از آن نیز هواپیماهایی مشغول هب خدمت رسانی در این فرودگاه بوده اندو این تاریخ، زمان رسمی آغاز به کار فرودگاه اراک است. در اوایل سال های 1300 شمسی و با تاسیس کنسولگری های انگلستان، آلمان و سوئیس در شهرستان اراک به منظور فعالیت های سیاسی و خرید صنایع دستی استان،یعنی فرش های دستباف، ایده احداث فرودگاه در شهرستان اراک در ذهن سیاست مداران انگلیسی شکل گرفت. چرا که فرش های دستباف این استان در رقابت نزدیکی با نمونه هایی است که در کرمان تولید می شود.

فرودگاه اراک در اول روزهای خود به دست مستشاران انگلیسی تاسیس شد و نام آن را بالان خانه گذاشتند. اولین مسیرهوایی فرودگاه اراک که توسط شرکت هواپیمایی یونکرس آلمان برقرار شد، در مسیر بروجرد به اراک و اراک به کرمانشاه بود. با آغاز جنگ جهانی دوم این فرودگاه به دست انگلیس اداره میشد و تماما کاربری نظامی داشت.

فرودگاه جدید شهرستان اراک که به صورت رسمی مورد استفاده قرار دارد در شمال شرقی شهرستان و همجوار با بخش هایی از کویر میغان قرار گرفته است و فرایند احداث آن از سال 1340 به دستور امیرعباس هویدا آغاز شده بود. در بین سال های جنگ تحمیلی و انقلاب عملیات احداث فرودگاه با خلل مواجه شد و در نهایت احداث آن در سال 1366 مجددا آغاز شد.

فرودگاه فعلی اراک در سال 1378 به صورت تاسیس شده و آغاز به کار کرد اما تا سال 1384 به دلیل برخی مشکلات فقط به صورت اختصاصی و برای پروازهای VIP مورد استفاده قرار می گرفت تا اینکه با پیگیری های انجام شده تبدیل به یک فرودگاه عمومی شد.

فرودگاه اراک در 17 کیلومتری شمال شهر قرار دارد و در مساحتی 470 هکتاری احداث شده و در احداث آن به استفاده از بروزترین امکانات و تجهیزات فرودگاهی پرداخته شده است. همچنین از باند پروازی فرودگاه اراک برای پروازهای بین المللی و عملیات های سوخت رسانی نیز استفاده می شود. پروژه احداث و تحویل فرودگاه اراک به صورت رسمی در سال 1392 پایان یافت و جدیدترین باند پروازی آن نیز مورد بهره برداری واقع شد.

طول این باند جدید 3700 متر با عرض 75 متر است که امکان پرواز و فرود هواپیماهایی به ابعاد بوئینگ 707 را در این فرودگاه فراهم می آورد. درحال حاضر بهترین راه دسترسی به فرودگاه اراک استفاده از خودروهای حملو  نقل عمومی و یا شخصی است و مسیر دسترسی به آن نیز در امتداد بزرگراه شهیدان رجایی قرار دارد که تنها مسیر منتهی به فرودگاه اراک است.

فرودگاه اراک دارای کد یاتا AJK و کد پروازی ایکائو OIHR است و در ارتفاع 1658 متری سطح دریا قرار دارد. از جمله خدمات و امکانات رفاهی موجود در این فرودگاه نیز می توانیم به وجود یک مرکز پاویون تشریفاتی برای پذیرایی از میمهانان VIP اشاره کنیم.

همچنین در فرودگاه اراک خدمات دیگری همچون فرودشگاه های صنایع دستی و سوغات، کتابخانه، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ اختصاصی فرودگاه و دفاتر آژانس های هواپیمایی نیز وجود دارد تا تمام نیازهای مسافران در فرودگاه برآورده شود.

قیمت بلیط هواپیما اراک

جدول زیر لیست قیمت بلیط هواپیما را در مسیرهای مختلف و برای شرکت های هواپیمایی نشان میدهد. این قیمت ها برای بلیط هواپیما اراک سیستمی بوده مصوب آذرماه 97 است.

هواپیمایی مبدا مقصد حداقل قیمت حداکثر قیمت
ایران ایر تهران اراک 1,600,000 ریال 4,500,000 ریال
آسمان عسلویه اراک 1,300,000 ریال 5,140,000 ریال
آسمان مشهد اراک 1,300,000 ریال 5,140,000 ریال

شرکت های هواپیمایی در مسیر اراک

نظرات