BANNER-AIR

شرکت هواپیمایی تابان ایر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هواپیمایی تابان ایر، یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌های کشور ایران است که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. این هواپیمایی که در اصل متعلق به استان خراسان رضوی بوده، با مشارکت منطقه اقتصادی ویژه سرخس و خلبان اصغر عبدالله پور تأسیس شده است. همچینی فرودگاه های بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و فرودگاه بین المللی مهرآباد قطب‌های اصلی این هواپیمایی محسوب می‌شوند. فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز قطب دوم این هواپیمایی است.

هواپیمایی تابان ایر

مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی تابان ایر

شرکت هواپیمایی تابان ایر در طول سال های فعالیت، امروز در بیشتر مسیرهای داخلی و خارجی درحال ارائه خدمات به مسافران است. تلاش برا این بوده است تا بیشترین تعداد ممکن از مراکز استان ها توسط تابان ایر لاین پوشش داده شود. در ادامه مقاصد داخلی و خارجی شرکت هواپیمایی تابان ایر را برای شما آورده ایم:

مقاصد داخلی پروازی تابان ایر

مقاصد داخلی پرواز شرکت هواپیمایی تابان ایر عبارتند از:

اهواز: فرودگاه اهواز اصفهان: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان خرم آباد: فرودگاه خرم آباد
جزیره کیش: فرودگاه بین المللی کیش مشهد: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد  رشت: فرودگاه سردار جنگل رشت
شیراز: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز تبریز: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تهران: فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی مهرآباد
یزد: فرودگاه شهید صدوقی یزد زاهدان: فرودگاه بین المللی زاهدان
شرکت هواپیمایی تابان ایر

مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی تابان ایر

  • عراق: بغداد – فرودگاه بین المللی بغداد و نجف – فرودگاه بین المللی نجف
  • پاکستان: لاهور – فرودگاه بین المللی اقبال لاهوری و کراچی – فرودگاه بین المللی جناح
  • روسیه: مسکو – فرودگاه بین المللی دومودهدوو، سنت پیترزبورگ و آستاراخان
  • ترکیه: استانبول – فرودگاه بین المللی آتاترک
  • گرجستان: تفلیس
  • ارمنستان: ایروان

کلاس پروازی هواپیمایی تابان ایر:

شرکت هواپیمایی تابان اکنون تنها در کلاس پروازی اکونومی یا اقتصادی به فعالیت مشغول است و مسافران می‌توانند با استفاده از قیمت‌های به صرفه این کلاس پروازی استفاده کنند. البته لازم است اشاره کنیم که امکان استفاده از کلاس پروازی بیزنس برای خرید بلیط چارتر فراهم است.

محدودیت های مسافرتی هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان ایر مانند بسیاری از ایرلاین‌های دیگر از قوانین سازمان هوایی جهانی یاتا پیروی می‌کند. این قوانین امر می‌کند که ورود وسایلی مانند:

  •  انواع مواد آتش زا، منفجره که اشتعال سریع دارند
  • انواع كپسول و اسپری های شيميایی تحت فشار مانند گاز اشك آور و بيهوش كننده
  •  انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسيد، سركه

به تمام هواپیماهای این ایرلاین ممنوع می‌باشد. علاوه بر این، مسئولیت نگهداری از وسایل قیمتی و ارزشمندی همچون زیورآلات، پول و جواهرات به عهده مسافر بوده و ایرلاین هیچ مسئولیتی را عهده‌دار نیست.

همچنین لازم است اشاره کنیم که پذیرش بانوان باردار در پروازهای این شرکت تنها تحت شرایطی خاص امکان پذیر است. این امکان برای پروازهای داخلی تنها در صورت ارائه گواهی معتبر پزشکی برای خانم هایی که تا هفته ۳۲ بارداری قرار دارند، مقدور می‌باشد و در پروازهای خارجی وضعیت این دسته از بانوان باید به تایید پزشک مخصوص شرکت هواپیمایی تابان نیز برسد. در غیر اینصورت از ورود بانوان بارداری که گواهی پزشکی هواپیمایی را تهیه نکرده باشند، ممانعت به عمل می‌آید.

ناوگان هوایی هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان در آشیانه پروازی خود هواپیماهای مک دانل داگلاس، BEA و ایرباس را دارد ک ه در ادامه شرح دقیق اطلاعات آنها را برای شما آورده ایم.

بلیط هواپیمایی تابان

ایرلاین تابان در حال حاضر ۷ فروند هواپیمای مسافربری فعال در اختیار دارد که جزئیات هر کدام به شرح زیر است:

هواپیمای مک دانل داگلاس MD هواپیمای Bae system هواپیمای ایرباس
مدل MD-88 مدل RJ85-145 مدل A310-304
تعداد ۵ فروند تعداد ۱ فروند تعداد ۱ فروند
ظرفیت ۱۷۲ نفر ظرفیت ۱۱۲ نفر ظرفیت ۲۴۰ نفر

 

قوانین پرواز با هواپیمایی تابان

اگر پروازی که با هواپیمایی تابان رزرو کرده‌اید، در مسیرهای داخلی باشد، می بایست حداقل ۲ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید. در مورد پروازهای بین المللی نیز لازم است برای انجام مراحل سوار شدن به هواپیما ۳ ساعت زودتر از زمان پرواز خود را به فرودگاه برسانید. گیت پرواز در پروازهای داخلی ۳۰ دقیقه قبل و در پروازهای خارجی ۶۰ دقیقه قبل از زمان پرواز بسته خواهد شد و پس از این مدت مسافر حق سوار شدن به هواپیما را ندارد.

قوانین بار هواپیمایی تابان

در پروازهای هواپیمایی تابان هر مسافر مجاز است تا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بار با خود به هواپیما ببرد. همچنین لازم است اشاره کنیم هنگامی که چمدان های خود را به قسمت بار تحویل می دهید برچسبی حاوی اطلاعات پرواز روی چمدان ها نصب می‌شود. این برچسب در واقع به منزله شناسنامه بار شما محسوب می شود. به همین خاطر تا انتهای سفر آن را بر روی کیف خود حفظ کنید. در صورتی که قصد دارید باری با وزن بیش از ۳۰ کیلوگرم یا ابعاد بیشتر از ۲۰۳ سانتی متر را با خود حمل کنید، مراتب را از قبل به مسئولان فرودگاه اعلام کنید.

هواپیمایی تابان ایر

علاوه بر این، هر مسافر مجاز است یک ساک دستی با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. حداکثر وزن مجاز این ساک دستی برای مسافران عادی در پروازهای داخلی و خارجی ۵ کیلوگرم است. مایعاتی مثل آب، شربت، عطر، انواع خمیر دندان و خمیر اصلاح و … نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر حجم داشته باشند.

نظرات

بیشتر هواپیماهای این هواپیمایی مک دانل هستش که اطلاعات کمی در موردش وجود داره. این هواپیماهای مک دانل هواپیمای خوبیه یا اعتباری بهش نیست؟ ساخت کجا هستن؟