index

شرکت هواپیمایی سهند آسیا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

فهمیدن اطلاعات از شرکت هواپیمایی کمک به انتخاب افراد در خرید بلیط می کند. زمانی که متوجه شوید یک هواپیما چه امکاناتی را برای طول سفر برای مسافرین فراهم کرده است، طبیعتا اطمینان بیشتری برای خرید بلیط هواپیما از آن شرکت خواهید داشت. در ادامه تمام اطلاعات در مورد شرکت هواپیمایی سهند آسیا را گفته خواهد شد.

تاریخچه هواپیمایی سهند

شرکت سهند برای راحتی سیستم حمل و نقل هوایی داخلی در سال ۱۳۸۸ راه اندازی شد. در سال ۱۳۹۷  پس از تغییرات بسیاری که در انتصاب شدن مدیران اتفاق افتاد بالاخره آقای اشکان احمدی با سمت قائم مقام رییس هیات مدیره شدند. پس از شروع فعالیتش با هواپیمایی تابان قرارداد همکاری بسته اند.

هواپیمایی تابان

پس از یکسری اختلافات با صاحبان این شرکت هوایی در ماه مهر استعفا دادند. در حال حاضر آقای خداکرمی مدیریت شرکت برعهده دارند.

چرا  ناوگان هوایی سهند کمتر از دیگر شرکت ها هست؟

با توجه به اینکه شرکت در یک دهه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، همچنین مدیران امنیت در پرواز و آرامش در بین مسافران را جزو اولویت کار خود قرار داده اند. تصمیم براین گرفتند که با دوفروند هواپیمای بوئینگ MD فعالیت خود را آغاز کنند. یک مقاله در مورد امنیت در پرواز توسط کارشناس سامتیک نوشته شده است، حتما این مقاله را بخوانید.

شرکت هواپیمایی سهند آسیای

سهند از مدل هواپیماها بوئینگ EP-SEB 1990 ، EP-SEC 1995 و EP-SEC 1994 برای ناوگان هوایی خود استفاده می کند. تمام این هواپیماها از جت دو موتوره که در کشور آمریکا ساخته شده است.

 

 کلاس های پروازی هواپیما

  • کلاس اکونومی

ابتدا اجازه بدهید با مفهوم اکونومی آشنا شویم، یک واژه فرانسوی به معنی اقتصادی و به صرفه است و سیستم هواپیماهای برای بلیط  ارزان قیمت و بصرفه استفاده خواهد شد.  این کلاس امکانات بسیار کمی مانند صندلی‌های معمولی و بسته به نوع هواپیما در ردیف های دو سه دو، دو چهار دو یا سه سه کنار هم هستند را در اختیار مسافران قرار می دهد.

هواپیماهای دارای کلاس اکونومی

برای سرگرم شدن مسافران در طول پرواز از مجله یا روزنامه استفاده می کنند و یا گاهی در سفرهای طولانی فیلم از جاذبه های ایران نمایش می دهند. اگر پرواز در شب باشد پتو و بالشت در اختیار آنها قرار می دهد. در مسیرهای طولانی میان وعده های گوناگون برای مسافران سرو می کنند البته بستگی به ساعت های پرواز خواهد داشت.

  • کلاس بیزنسی

اگر سفر طولانی در پیش دارید بهتر است که ازکلاس بیزنسی استفاده کنید. امکانات کاملا متفاوتی از کلاس اکونومی دارد. وقتی وارد هواپیما می شوید اولین چیزی که جلب توجه می کند صندلی ها کاملا تاشو، تاشوی زاویه دار که در زاویه های ۱۵۰ یا ۱۶۰ درجه نسبت به سطح کف هواپیما دارند، سیستم های صوتی و تصویری هم جزو امکانات اصلی آنها هستند.

هواپیماها کلاس بیزینسی

خدماتی که در این کلاس برای مسافرین در نظر گرفته اند نظیر مواردی همچون سرو غذاهای گرم که بصورت یک کیترینگ لوکس است که مسافر یک مدل براساس علاقه خود انتخاب می کند.امکانات رفاهی مانند کانتر مستقل؛ حمل و نقل مجزا از ترمینال تا هواپیما و بالعکلس برای مسافرین در نظر گرفته اند و پرسنل هواپیما نظارت دقیق برروند کار دارند.

نکته ای مهم این است که قیمت بسیار ارزان تر از فرست کلاس دارد و اما از اکونومی گران قیمت تر است. باید براساس نیاز خودتان یکی را انتخاب کنید. برای خرید بلیط هواپیما  این کلاس به سایت سامتیک مراجعه کنید.

  • فرست کلاس

مجلل و لوکس ترین کلاس در خطوط هواپیمایی به حساب می آید و همچنین گران قیمت تر از اکونومی و بیزنس است. زمانی که وارد این هواپیما شوید تنها چیزی که تصور می کنید یک هتل پنج ستاره و متحرک با ارتفاع غیر قابل باور است.

هواپیمایی که دارای فرست کلاس

هر صندلی با فضای بزرگ و رعایت حریم شخصی که کلا برای ۲۰ نفر ساخته شده است. همچنین امکاناتی نظیر سیستم های صوتی و تصویری، وسائل تفریحی مخصوص است.اگر بخواهم یک توصیف از فضا کنم، صندلی های کابین تک نفره که داخل یک اتاقک قرار گرفته است و با زدن  دکمه به شکل تخت خواب در میاید. اگر از پرسنل تقضای روشن کردن تلویزیون کنید آنها به شما یک ریموت کنترل می دهند که سیستم تصویری آن در داخل اتاقک قرار گرفته است.

امکانات دیگری نظیر لپ تاپ، سرویس اینترنت ماهواره ای و غیره را در اختیار مسافرین قرار می دهد. و درانتها باید یادآور شوم که شرکت سهند تنها کلاس اکونومی و بیزینسی را در اختیار مسافران قرار داده است. اگر علاقمند هستید متوجه شوید کدام شرکتها دارای فرست کلاس هستند حتما مقاله “بهترین شرکتهای هواپیمایی کدام است” را بخوانید.

اطلاعات فرودگاه سهند

مراغه یکی از شهرهای بزرگ استان آذربایجان شرقی است که در کنار رودخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند قرارگرفته است. فرودگاه مراغه که متعلق به شرکت سهند است با مساحت ۴۲ هتکار در کنار پادگان امام رضای مراغه ساخته شده است. این فرودگاه تنها فرودگاه شهر است. با بازسازی باندفرودگاه سهند در حال حاضر هواپیماهای فوکر ۱۰۰ هم می توانند فرود بیایند.

باند فرودگاه سهندایران

مشخصات باند فرودگاه مراغه

  •  تاسیس: ۱۳۸۸
  • دفتر اصلی: تهران
  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: ACP
  • کد ایکائو: OITM
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۳۴۰ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۵۹۰ کیلومتر؛ معادل یک ساعت پرواز 

مقصد های پروازی

بعد از چندسال تعطیلی، هواپیماهای شهر مراغه به سمت تهران در ساعت و روزهای مشخص  پرواز می کند. برای اطلاعات بیشتر از بلیط هواپیمایی مراغه تهران به سایت سامتیک مراجعه کنید

شرکت سهند آسیا تنها از شهر مراغه

اگر از شهر مراغه قصد سفر به تهران را داشته باشید، تنها و بهترین انتخاب شرکت سهند آسیا است.  از دو فروند هواپیما برای جابجای مسافران استفاده می کنند. همچنین دارای دو کلاس اکونومی و بیزینس هستندکه مسافران براساس نیازشان بلیط را تهیه می کنند.

نظرات