بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

ییلاق های اطراف تهران؛ گنجینه ای پنهان که فراموش کرده بودید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

همه ما این مشکل را کم و بیش تجربه کرده ایم. وقتی در تهران زندگی میکنیم و حسابی سر مان گرم کار و درس و زندگی است، دیگر سفر کردن خیلی آسان نیست. شهروندان تهرانی همیشه چشم به راه تعطیلاتی هستند که بتوانند با یک مسافرات جانانه، روح و جسم خود را به تنظیمات اولیه برگردانند.

ولی یک مشکل بزرگ بر سر راه ما تهرانی ها قرار دارد؛ اینکه خود سفر کردن هم برای ما سختی های خودش را دارد. از جاده های پر از ماشین و سپرهای چسبیده به هم گرفته تا مشکل پیدا کردن جا برای سکونت و گرانی جا و خرید بلیط هواپیما یا قطار. شاید شما هم با خواندن این جملات زخم هایتان تازه شود ولی قصد ما در این مقاله اصلاً این نیست که شما از خود بیخود کنیم.

بلکه تنها هدف ما ارائه راه حلی ساده، راحت و ارزان است. بهترین انتخاب شما، سفر به ییلاق های اطراف تهران است. در این مقاله میخواهیم شما را از این گنجینه پنهانی که زیر پایتان است باخبر کنیم. پس بدون حتی یک لحظه معطلی، مردمک های چشمتان را کمی به پایین صفحه متمایل کنید.

ییلاق های نزدیک تهران که نفستان را بند می‌آورند

لواسان، یکی از نزدیک ترین ییلاق های اطراف تهران که از خاطرتان نمیرود

شکی نیست که یکی از نزدیک ترین و مشهورترین ییلاق تهرانی ها باغشهر لواسان است. این شهر که در دره ای به همین نام در دامنه جنوبی کوه های البرز قرار گرفته مرکز بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات است. گذر رودخانه جاجرود از این شهر و سرریز آن به سد لتیان، علاوه بر آب و هوایی مطبوع، چشم اندازهای زیبایی هم برای این شهر به ارمغان آورده است.

فرقی نمیکند که در چه فصلی به لواسان و شگفتی های باغشهر سفر کنید، در هر حال آب و هوا و طبیعت های گردشگری لواسان به قدری خوب است که میتواند شما را متحیر کند. دلیل این زیبایی هم روشن است. وقتی وارد منطقه لواسان میشوید، دیگر حس نمیکنید داخل تهران هستید. درخت های سرسبز و دریاچه زیبای سد لتیان شما به شما حس شادمانی عمیقی میدهند که شما را دلباخته میکند. نزدیکی به تهران و آب و هوای مناسب لواسان را به یکی از گران ترین شهرهای ایران بدل کرده تا جایی که به آن بورلی هیلز یا سوئیس تهران لقب داده اند! اتوبان بابایی و جاده لشگرک دو راه مرسوم دسترسی به شهر لواسان است.

ییلاق های نزدیک تهران با چاشنی آبشار و جنگل

این آبشار زیبا در منطقه ی جنگلی، سر سبز و زیبای لفور مازندران در کنار امامزاده ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله ی ۱۵ کیلومتری «زیراب» سوادکوه قرار دارد. آبشار متشکل از دو آبشار است که ارتفاع اولین آبشار در حدود ۵ متر و آبشار دوم در حدود ۴۳ متر است.

برای دستیابی و بازدید از این منطقه بکر دو راه ارتباطی وجود دارد یک راه از مسیرمنطقه لفور و جاده کارسنگ است که با طی ۳۰کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه بکر دست می یابید و راه دیگر مسیر جمشید آباد در ۵ کیلومتری زیرآب می باشد که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می شود و به منطقه مذکور می رسد بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است باید در پای عظمت این آبشار ایستاد و آن را تماشا کرد چون فقط در اینصورت است که آبشار در وسط آن جنگل بکر معنا پیدا می کند. راه دیگر این است که با استفاده از قطار گردشگری تهران شمال به دیدار این منطقه بروید.

آبشار گزو، بهترین ییلاق اطراف تهران

روستای المنستان، ییلاقی که با تمام نزدیکی به تهران حس جدیدی دارد

تنها یک فرعی است که میتواند شما را به قعر زیبایی پَرت کند. در فاصله ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل است، جایی که از سمت امامزاده قاسم شروع شده و به روستای الیمستان ختم می شود. برای ورود به جنگل های تماشایی اش باید از ماشین پیاده شوید و ادامه مسیر را پیاده طی کنید. الیمستان از ییلاق های اطراف تهران است که در چهار فصل سال می توانید از آن لذت ببرید.

جنگل الیمستان محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه می روید. گیاهی خوراکی و بومی شبیه پیازچه که می توانید در طبخ خورشت از آن استفاده کنید. جنگل الیمستان در مسیر صعود به قله ای به همین نام قرار دارد و پس از مدتی، جنگل نوردی با کوهنوردی ترکیب می شود. فکرش را بکنید. یکی از بهترین و زیباترین صحنه های زیبای زندگی تان تبدیل به جایی میشود که دیگر فراموش کردنش سخت است.

روستای المنستان، ییلاق نزدیک تهران

تازه این تمام ماجرا نیست چراکه هر چه بیشتر این راه را طی کنید، با شگفتی های بیشتری مواجه میشوید. این ترکیب تجربه منحصر به فردی در طبیعت گردی است که نمونه اش را در کمتر جایی میتوان دید. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر، به مقاله روستاهای زیبای شمال مراجعه کنید.

فیلبند، رویای زندگی در ابرها به واقعیت پیوست

به سرزمین رویایی ابرها خوش آمدید. به محض اینکه وارد ارتفاعات این روستای شگفتی آور می‌رسید، ابرهای خوشه‌ای آسمان در کف دستان شما نوازش کنان به سراغ تان می‌آیند. وجود ابرها در ارتفاعات کم به دلیل یکی از نادرترین رخدادهای علمی صورت می‌گیرد که تنها در این روستا شاهد آن هستید.

یکی دیگر از مزیت‌های سرزمین ابری، هوای منحر به فرد و استثنایی آن است. شاید بتوان گفت که بوی خوش کوهستان و نسیم های گاه و بی گاه اقیانوسی به قدری تجربه باورنکردنی‌ای برای شما ایجاد می‌کند که شما را سخت شیفته و دلداده این روستا میکنند.

فیلبند، بهترین ییلاق اطراف تهران

تنگه واشی، جادوی سنگی طبیعت در نزدیکی تهران

با این ممکن است تا به حال نام این تفریح گاه به یاد ماندنی را شنیده باشید ولی در این جا میخواهیم به شما یادآوری کنیم که تنگه واشی یکی از بهترین جاهایی است که میتوانید روی آن خیلی حساب کنید. دشت پهناوری نیز که در میان این دو تنگه قرار گرفته به دشت ساواشی معروف است. اگر جاده تهران فیروزکوه را برای سفر یک روزه انتخاب کرده باشید، هیچ وقت از انتخاب تان پشیمان نمیشوید چراکه بعد از گذشتن از جاهای دیدنی مشهوری مانند آبعلی، میتوانید از زیبایی های تنگه واشی نهایت استفاده را ببرید.

با توجه به فاصله اندک بین صخره های عظیم و یکپارچه هر دو تنگه و همگنی آنها به نظر می رسد شکل گیری تنگه و مسیر رودخانه جاری در آن ناشی از ایجاد گسل باشد. ساواشی در زبان آذری به معنی محل برخورد، رودررو شدن، نزاع و درگیری معنی می دهد. دلیل اصلی نام گذاری این منطقه را میتوان باریک بودن مسیر عبور از تنگه دانست.

 

نظرات