قیمت بلیط هواپیما داخلیو خارجی کاهش یافت

کاهش شدید قیمت بلیط هواپیما + آخرین بروزرسانی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

قیمت بلیط هواپیما با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شد؛ این جمله یکی از آن خبرهایی است که همه مدت زیادی چشم انتظار شنیدن آن بودیم. شاید شما هم یکی از آن مسافرانی باشید که بعد از یک برنامه‌ریزی بلند مدت بلاخره تصمیم گرفتید به شهر مورد علاقه خود سفر کنید. اما وقتی عبارت «قیمت بلیط هواپیما» را به همراه مقصد مورد نظر خود در اینترنت جستجو می‌کردید، چیزی جز ناامیدی در چشم‌های شما جاری نمی‌شد زیرا قیمت بلیط‌ها تا نصف هم افزایش پیدا کرده بود. اما خبر خوب این که نرخ بلیط هواپیما در مهرماه سال ۹۷ با افتی شدید روبرو شده است و شما می‌توانید با استفاده از این موقعیت عالی، پروازهای داخلی و خارجی خود را با قیمتی مناسب‌تر انجام دهید.

 

کاهش قیمت بلیط هواپیما در مهرماه

یکی از افراد عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران خبر از از کاهش قیمت بلیط هواپیما در مهرماه را داده است. مقصود اسعدی سامانی  که به عنوان دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی شناخته می‌شود در مورد پایین آمدن نرخ بلیط هواپیما از مهر اعلام کرده که ایرلاین‌ها یک قیمت پایه و کف برای مسیرهای پروازی خود مشخص کرده‌اند . این قیمت پایه در بسیاری موارد حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از قیمت قبلی بلیط هواپیما کمتر است.

 

قیمت بلیط هواپیما ایران ایر

 

البته چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی به این امر اشاره کرده بود که نرخ بلیط ها با تمام کاهشی که داشته، هنوز هم فاصله زیادی با مقدار واقعی را دارد و این بدان معنی است که افت قیمت بلیط به صنعت گردشگری کشور کمکی نمی کند. این عضو فعال در سازمان هواپیمایی همچنین گفت:

من منتظر هستم دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار ابلاغ شود، اگر چه همکارانمان در وزارت راه، مسکن و شهرسازی هم حتما گرفتاری هایی دارند و با این قیمت ارز، حتما قیمت تمام شده آنها هم افزایش پیدا کرده است، وگرنه آنها هم علاقه مند نیستند که این افزایش نرخ اتفاق بیفتد. باید حواسمان به موضوع صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری باشد. اگر چه معتقدیم که صنعت هواپیمایی به وجود مسافر زنده است، پس اگر قیمت ها منجر به کاهش سفر شود حتما به گردشگری و صنعت هواپیمایی لطمه می زند.

بروزرسانی جدید: با توجه به اینکه در چند روز اخیر با افزایش نرخ ارز به ۱۴۷۰۰ تومان یا بیشتر، نرخ بلیط‌ پروازهای خارجی و داخلی افزایش بی‌رویه و  قابل توجهی را شاهد بوده است، قیمت دلار با افت زیاد در سامانه‌های رزرو بلیط به ۹۷۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است. این کاهش نرخ ارز به معنای افت شدید قیمت نهایی بلیط هواپیما تا ۵۰ درصد در پروازهای داخلی و خارجی است.

 

کاهش ۵۰ درصدی نرخ بلیط هواپیما داخلی

پس از چند روز بحث و همچنین انتقاد در رابطه با افزایش قیمت بلیط پروازهای داخل کشور، طبق بررسی‌های انجام شده توسط تیم بازاریابی سامتیک، قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی به صورت پلکانی ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین اعلام کرد که بسیاری از ایرلاین‌های کشور تصمیم گرفته‌اند به صورت داوطلبانه، قیمت بلیط های خود را برای پروازهای داخلی ۵۰ درصد کاهش دهند. این در حالی است که ارز مورد نیاز این شرکت‌های هواپیمایی با حمایت از سامانه نیما هنوز عملی نشده است.

کاهش قیمت‌ها از جانب شرکت های هواپیمایی به این معنی است که رفاه و آسایش مردم و پایداری صنعت حمل ونقل هوایی کشور اولویت اول ایرلاین‌های موجود در کشور است. البته لازم است اشاره کنیم که این کاهش در صورتی ادامه دار خواهد بود که تامین ارز مورد نیاز شرکت های هوایی به زودی تأمین شود. مثلاً پرواز تهران مشهد که یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای پروازی کشور است، با اعمال کاهش ۵۰ درصدی، به قیمتی حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. 

 

کاهش قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد

 

ارزان شدن قیمت بلیط هواپیما خارجی تا ۴۰ درصد

با اینکه سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده است که تغییری در قیمت بلیط هواپیما خارجی به وحود نخواهد امد، طبق آخرین بروزرسانی‌های موجود و استعلام قیمت پروازهای خارجی، بلیط هواپیمای مسیرهای خارجی هم دست خوش تغییر و کاهش قیمت شده‌اند. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما خارجی تهران استانبول قبل از این در مسیر یک طرفه، قیمتی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داشت؛ ولی این نرخ پس از بروزرسانی جدید قیمت در شرکت‌های هواپیمایی با افتی شدید، به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان رسید.

 

کاهش 50 درصدی قیمت بلیط هواپیما خارجی

 

توافق شرکت‌های هواپیمایی برای پایین آوردن نرخ بلیط هواپیما

طی سال های اخیر، مردم زیادی به استفاده از هواپیما به عنوان روشی راحت وسریع برای حمل و نقل رو آورده‌اند. ولی متاسفانه افزایش ناگهانی قیمت بلیط شوک سنگینی به همه وارد کرد به طوری که هرکسی که قصد سفر به شهرهای داخلی و خارجی را داشت، چمدان را بر زمین گذاشته و رغبت خود برای سفر را از دست داده است. خوشبختانه جلسات مختلفی برای حل این مشکل تشکیل شده و درخواست کنترل و متعادل کردن قیمت ها در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس، ضمن انتقاد از تعدد ایرلاین ها در کشور گفت:

هر کس که از راه رسیده چند هواپیما خریده و یک ایرلاین راه انداخته است و چون هواپیما به تعداد کافی و برای جایگزینی نیست و توان مدیریتی هم ضعیف است شاهد افزایش تاخیر در پروازها و نارضایتی مردم هستیم.

در جریان جلسه ای که میان مسئولان شرکتهای هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهرماه تعیین شد و هیچ شرکتی اجازه ندارد بالاتر از این نرخ‌ها، اقدام به خرید بلیط کند. طبق نتیجه به دست آمده از جلسه برگزار شده برای کاهش قیمت، قرار بر این شد تا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی، قیمت مشخصی برای پروازهای داخلی و خارجی در نظر بگیرند و تا پایان مهر ماه سال ۹۷ تغییری در آن‌ها ایجاد نکنند.

توافق شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش نرخ بلیط هواپیما

 

دستور شبانه رئیس جمهور برای کاهش قیمت بلیط هواپیما

واقعیت امر آن است که بالا رفتن بی رویه قیمت بلیط هواپیما از یک طرف ضربه سنگینی به صنعت گردشگری وارد می‌کند و از طرفی، امکان سفر با هواپیما را برای شهروندان عزیز ایرانی از بین می‌برد. علاوه بر این افزایش قیمت دلار یک فرصت برای بخش گردشگری است زیرا کاهش ارزش ارز ریالی در کشور باعث می‌شود توریست‌های خارجی هزینه کمتری را بپردازند. این در حالی است که بخش گردشگری می‌تواند محرک خوبی برای اقتصاد کشور باشد. در همین راستا و به دلیل مشکلات به وجود امده در حوزۀ گردشگری و هواپیمایی، جناب آقای روحانی دستور فوری کاهش نرخ بلیط هواپیما را به وزیر صنعت داده است. بنابر نتایج به دست آمده مبلغ ۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار حوزه گردشگری گذاشته خواهد شد تا بلکه بتوان از این بحران اقتصادی که گریبان صنعت گردشگری را گرفته، عبور کرد.

نظرات

سلام من برای پرواز تهران شیراز استعلام گرفتم و قیمت هنوز همون قبلی هست. شما چطور میگین ۵۰ درصد اومده پایین؟

    سلام و درود،
    دوست عزیز همنطور که در مقاله اشاره کردیم کاهش قیمت به صورت پیوسته در همه مسیرهای پروازی اعمال خواهند شد. برای اطلاع دقیقتر از قیمت، شما میتوانید به صفحه پرواز تهران شیراز مراجعه کنید.

سلام این کاهش قیمت فقط برای بلیط هواپیما است؟ بلیط قطار پایین نیومده؟

    سلام وقت بخیر،
    در حال حاضر کاهش قیمت فقط شامل بلیط هواپیما بوده ولی طبیعتاً این اتفاق برای بلیط قطار هم خواهد افتاد. در صورتی بروزرسانی جدید، جزئیات کاهش قیمت بلیط در سامتیک منتظر میشود.

سلام خیلی ممنون که اطلاع رسانی کردین. من خیلی وقته میخوام برم استانبول ولی متاسفانه با این قیمتاااای زیاد باید همش پول بلیط هواپیما بدم.

    سلام ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک میزارین. اگر قصد دارین برین ترکیه. میتونین برای مشاهده قیمت کاهش یافته، به صفحه خرید بلیط هواپیما خارجی مراجعه کنید و پس از مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ، نرخ همه پروازهای خارجی رو نگاه کنید.

قیمت بلیط هواپیما فقط توی چنتا شرکت هواپیمایی اومده پایین. دولت هنوز اجازه نداده همه ایرلاین ها قیمت ها رو کاهش بدن.