وسایل مورد نیاز سفر با قطار

وسایل مورد نیاز سفر با قطار – برای سفر راحت با قطار چه لوازمی مورد نیاز است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ممکن است ذهن برخی، با دیدن عنوان وسایل سفر با قطار به این سمت برود که مگر برای سفر با قطار لازم است وسایل خاصی داشته باشیم یا مگر سفر با قطار چه فرقی با سفر پروازی دارد؟ هر چیزی جای خود را دارد. اجازه بدهید با یک مثال قضیه را روشن کنیم. برای سفر در جاده و با اتومبیل ممکن است موسیقی یکی از مهمترین لازمه های سفر باشد. به همین ترتیب که در سفر با اتومبیل نیاز به وسایل خاصی دارید، در سفر با هواپیما، قطار یا هر وسیله نقلیه دیگری وسایلی مورد نیاز است که ممکن است به آن ها احتیاج شدیدی پیدا کنید. با ما همراه باشید تا به چند مورد از سفر با قطار بپردازیم و دلیل احتیاج به آن ها را برایتان شرح دهیم.

مهمترین وسایل سفر با قطار

البته اگر در شرایط عادی از شما بپرسند که چه وسایلی در سفر با قطار مورد نیاز است حتما در پاسخ می گویید که چه وسایلی؟! مگر برای سفر با قطار باید وسایل خاصی همراه داشته باشیم. البته برخی از این وسایل تنها به جهت رفاه حال شما در سفر با قطار هستند و در نبود آن ها اتفاق وحشتناکی نمی افتد، اما در صورتی که آن ها را در سفر به همراه نداشته باشید ممکن است در طول مسیر، سفر به شما تلخ شود، اما اگر پیش تر آن ها را با خود به همراه داشته باشید قطعا سفر پرآرامش و کم دغدغه تری را تجربه خواهید کرد. از طرفی این وسایل وزن چندانی ندارند و قرار نیست به بدن شما فشاری بیاورند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما آن ها را با خود به همراه داشته باشید.

به این نکته توجه کنید که این موارد تنها وسایلی هستند که لازم است حتما در سفر با قطار به همراه خود داشته باشید. اگر می خواهید بدانید مهمترین وسایل سفر که در هر نوعی از سفر باید به همراه داشته باشید کدامند نگاهی به مقاله مهمترین و کاربردی ترین وسایل سفر داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر با قطار

مهمترین وسیله سفر با قطار، شارژر همراه

پریز برق، همیشه یکی از مهمترین وسایل سفر با قطار بوده است که جای خالی آن در کوپه قطار احساس می شود. البته امروزه در بسیاری از قطارها، در کوپه نیز پریز برق موجود است، اما در برخی قطارها همچنان در کوپه جایی برای شارژ تلفن همراه یافت نمی شود و از این رو اگر قصد شارژ کردن گوشی خود در سالن اصلی را داشته باشید، به دلیل رفت و آمدها برای استفاده از گوشی خود دچار مشکل می شوید. از طرفی اگر قرار باشد در طول استفاده از تلفن همراه خود در کنار پریز برق بایستید، زبانم لال در هنگام رسیدن به مقصد دچار بیماری های آمبولی و واریس شده اید.

اهمیت موضوع زمانی بیشتر می شود که موبایلتان از آن دسته گوشی های شیکی باشد که عملکرد باتریشان در حد سازه های ماکارونی است. استرس رها کردن گوشی در سالن قطار نیز مسئله ایست که همه از آن آگاهیم. امیدواریم قانع شده باشید که مهمترین وسیله سفر با قطار شارژر همراه است، چون در غیر اینصورت به تجربه قانع می شوید.

دستمال کاغذی، سبک اما مهم

البته دستمال کاغذی یکی از مواردی می باشد که بهتر است در هر زمان و مکانی آن را همراه خود داشته باشید. اما ضرورت همراه داشتن آن در هنگام سفر با قطار غیر قابل انکار است.

در میان این مقاله پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله جذاب ۵ دلیل برای سفر با قطار را نیز از دست ندهید.

سوییشرت یا هودی

یکی از ضروری ترین لوازم سفر لباس گرم است. لباس گرمی که در مواقع ضروری و در هنگام سرد شدن هوا نجات دهنده باشد و از طرفی وزن چندانی نداشته باشد و برای حمل آن مشکلی نداشته باشید. در برخی مسیرهای ریلی مانند قطار تهران اهواز، شما قرار است به مقصدی گرم سفر کنید، اما در راه از شهرهایی عبور می کنید که در فصل های سرد، میزبان سرمای وحشتناکی هستند. با اینکه سیستم های گرم کننده و خنک کننده در قطارها موجود هستند، اما احتمال اینکه در سفر به لباس گرم نیاز پیدا کنید بسیار است. در این شرایط یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر با قطار یک سوییشرت یا هودی است که در شرایط خاص به گرم کردن شما کمک کند.

سوییشرت یا هودی یکی از مهمترین لوازم سفر با قطار است

هدفون یا هندزفری وسیله ای ضروری برای سفر با قطار

معمولا در سفر با قطار نسبت به سفر با وسایل نقلیه دیگر سفر طولانی تری خواهید داشت. در چنین شرایطی وجود یک هدفون به عنوان یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر با قطار ضروری است. فرقی هم نمی کند که از آن برای گوش دادن به موسیقی، رادیو، کتاب صوتی یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید قطارهای ایران را بشناسید می توانید مقاله جذاب معرفی قطارهای ایران را از دست ندهید.

وسایل سرگرمی غیر الکترونیکی (بازی های فکری، معما، جدول و…)

ممکن است اهل بازی های الکترونیکی نباشید یا با مشکل خالی شدن باتری لوازم الکترونیکی خود رو به رو شوید و در طول مسیر حسابی حوصله تان سر برود. در این زمان، بازی های فکری، معماها، جدول ها و سرگرمی های این چنینی به داد شما خواهند رسید. همچنین در صورتی که به همراه دوستان یا خانواده سفر می کنید، می توانید از بازهای جذاب فکری استفاده کنید و یک مسابقه گروهی راه بیاندازید و اوقات لذت بخشی را بگذرانید. وسایل سفر با قطار بدون تفریحات جذاب ناقص هستند.

وسایل سرگرمی غیر الکترونیکی (بازی های فکری، معما، جدول و...)

کتاب، مجله یا کتابخوان

در صورتی که اهل خواندن باشید، حتما کتاب یا یک کتابخوان بهترین و ضروری ترین وسیله سفر شماست. خصوصا در هنگام سفر با قطار و به دلیل مسیر طولانی، حتما به کتاب، مجله و کتابخوان نیاز پیدا می کنید.

در صورتی که تمایل دارید با بهترین مقاصد سفر با قطار در ایران آشنا شوید مقاله بهترین مقاصد سفر با قطار را از دست ندهید. در این مقاله مکان هایی پیشنهاد شده است که از سفر به آن ها لذت خواهید برد.

دوربین عکاسی، یکی از لوازم مورد نیاز برای سفر با قطار

اگر عاشق عکاسی هستید و به دنبال هر فرصتی برای گرفتن عکس می گردید، منظره های مسیر سفر با قطار یکی از بهترین فرصت هاست. از همه فیلترها و تنظیمات استفاده کنید و حسابی عکاسی را تمرین کنید. حتما از میان این تصاویر قاب های بی نظیری نصیبتان می شود.

دوربین عکاسی از ضروری ترین لوازم سفر با قطار است

بالشت بادی طبی

یکی از لوازم سفر با قطار بالشت طبی است. در صورتی که یکی از این بالشت ها را با خود به همراه داشته باشید سفری راحت تر و استراحتی لذت بخش در طول مسیر خواهید داشت. از آنجا که قرار است مسیری طولانی در هنگام سفر با قطار در پیش روی داشته باشید، حتما به یک بالشت طبی نیاز خواهید داشت.

مواد غذایی و آب کافی

تهیه آب آشامیدنی کافی در قطار، معمولا کار دشواری است. از طرفی سیستم های تهویه هوا معمولا باعث خشکی بیشتر هوا و نیاز بیشتر بدن به آب می شوند. در مجموع بهتر است حتما به مقدار کافی آب همراه خود داشته باشید.

همچنین ممکن است بنا به دلایل مختلف تمایلی به مصرف غذای درون قطار نداشته باشید. در چنین وضعیتی، غذای همراه می تواند یکی از وسایل سفر با قطار باشد. ضمنا به همراه داشتن مقداری تنقلات در مسیر خالی از لطف نیست.

وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با قطار

برای سفر به مشهد چه وسایلی لازم است؟

مشهد یکی از مهمترین مقاصد داخلی کشور است که هر ساله در طول سایت و یا در ایام تعطیلات گردشگران داخلی و خارجی زیادی به آن سفر می کنند. یکی از مهمترین سوالاتی که پیش از سفر به این شهر برای هرکس به وجود می آید این است که وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با قطار یا با اتومبیل شخصی چیست؟ البته ما تنها به وسیله سفر توجه نکرده ایم و هر آنچه که لازم است در تمام طول مدت سفر به مشهد به آن نیاز پیدا کنید را در این لیست قرار داده ایم تا سفری راحت و لذت بخش را تجربه کنید.

وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با قطار
  1. سشوار مسافرتی: مشهد شهری بیابانی با هوایی خشک و سرد است. در بیشتر ایام سال (حتی در بهار) ممکن است با هوایی سرد در این شهر مواجه شوید، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای سلامتی خود هم که شده سشوار مسافرتی به همراه داشته باشید.
  2. لباس گرم: با توجه به سرمای هوا توصیه می شود در سفرهای زمستانی، پاییزی و بهاری خود حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.
  3. کتاب: با توجه به مسافت طولانی حدود ۱۰۰۰ کیلومتری میان تهران مشهد و دور بودن مشهد از بیشتر شهرهای کشور در مسیر ریلی پیشنهاد می کنیم کتاب همراه خود ببرید. کتاب و وسایل سرگرمی مهمترین وسایل مورد نیاز سفر به مشهد با قطار هستند.
  4. پتو مسافرتی: در برخی موارد ممکن است سیستم تهویه مطبوع قطار دچار مشکل شود و یا به دلیل یکپارچگی سیستم تهویه با دیگر سالن ها شرایط هوای سالن مناسب شما نباشد و احساس سرما کنید، بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفر با قطار حتما یک پتوی مسافرتی کوچک یا متوسط با خود به همراه داشته باشید.
  5. کفش راحت: به دلیل طولانی بودن مسیر ممکن است با پوشیدن کفش های نامناسب تا پایان سفر احساس بسیار بدی داشته باشید. پیشنهاد ما این است که از کفش های راحتی در طول سفر استفاده کنید.
برچسب : سفر با قطار

نظرات

سلام وقت بخیر.
مرسی مقاله مفیدی بود. واقعا همینطوره که گفتین. این موارد شاید به نظر خیلی سطحی برسن. اما وقتی تو قطار باشید و بهشون نیاز پیدا کنید متوجه میشین که نبودشون چقدر لازمه

    سلام مازیار جان
    ممنون بابت نظرت. دقیقا همینطوره. ضمنا ما این نکته رو هم توضیح دادیم که نبود این وسایل ممکنه خیلی باعث دردسر نباشه، اما دست کم وجودشون باعث آرامش خاطر بیشتری در سفر میشه. باز هم ممنونیم از توجهتون!

میشه پاوربانک ببری توی قطار یا اون هم بار غیر مجازه؟ مثل هواپیماست؟

    سلام آرمین عزیز!
    خیر.پاوربانک فقط در هواپیما بار غیر مجاز هست. در قطار چنین نیست.