آشنایی با هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان، اقامت پنج ستاره در نصف جهان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهر اصفهان بدون شک یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری بوده که برای روزگاری طولانی عنوان پایتخت ایران را هم یدک کشیده است. در اصفهان به واسطه‌ی گردشگران بسیار زیاد انواع اقامتگاه‌ها و هتل‌ها وجود دارند. برای داشتن اقامتی لوکس و پنج ستاره در اصفهان، انتخاب‌های چندانی وجود ندارد اما یکی از بهترین گزینه‌ها هتل عباسی است. در نتیجه اگر بعد از خواندن مقاله راهنمای سفر به اصفهان تصمیم به بازدید و اقامت در این شهر داشتید، آشنایی با این هتل دوست داشتنی و اقامت در آن، سفر شما را دلچسب تر خواهد کرد.

 

تاریخچه هتل عباسی اصفهان

در ابتدا بد نیست که در مورد تاریخ این بنا حرف بزنیم تا بهتر متوجه اهمیت و قدمت آن شویم. حدود ۳۰۰ سال پیش و در زمان شاه سلطان حسین، آخرین فرمانروای سلسله‌ صفویه، در جایی که امروزه هتل عباسی اصفهان واقع شده کاروانسرایی برای استراحت تجار و کاروان‌ها وجود داشت. این کاروانسرا پس از حمله‌ افغان‌ها و تصرف اصفهان رو به ویرانی نهاد.

 

تاریخچه هتل شاه عباسی اصفهان

 

سرانجام در دهه سی، کار مرمت و بازسازی این بنا با در نظر گرفتن معماری دوران صفوی و حفظ اصالت بنا شروع شد و در در سال ۱۳۴۵ با نام هتل شاه عباسی شروع به کار کرد. پس از انقلاب نام این هتل به هتل عباسی تغییر کرد و سالانه میزبان مهمان‌های ایرانی و خارجی و هیئت‌های بین‌المللی و سیاسی مختلفی شد. از میان مهمانان بلند مرتبه سیاسی که تا به حال در این مجموعه اقامت داشته‌اند می‌توان به ماهاتیر محمد نخست‌ وزیر مالزی، کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و بسیاری از دیگر افراد سرشناس دنیا اشاره کرد.

وجود معماری بسیار جذاب دوره صفوی در این هتل که البته در بسیاری از مکان‌های دیدنی اصفهان هم دیده می‌شود به خوبی می‌تواند هتل عباسی را به مکانی برای افراد علاقه‌مند به تاریخ بدل سازد. هتل عباسی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌ها در دنیا برای اقامتی در دل تاریخ هم در نظر گرفت. این هتل در چهارباغ عباسی قرار دارد و به جاذبه‌هایی چون سی و سه پل و کاخ هشت بهشت بسیار نزدیک است. البته این هتل از بازار و میدان نقش جهان هم فاصله چندانی ندارد و می‌توان با اقامت در آن به بسیاری از زیبایی‌های شهر اصفهان نزدیک بود.

با این اوصاف اگر میخواهید از زمان سفرتان بیشترین استفاده را داشته باشید، پس از خرید بلیط هواپیما ، با اقامت در این هتل، هیچ زمانی را در بازدید از جاذبه های شهر نصف جهان از دست ندهید.

 

خدمات هتل باغ عباسی، که از آن لذت خواهید برد

حال به سراغ امکانات و ویژگی‌های این مجموعه می‌رویم که تا بهتر متوجه شویم منظور از یک اقامت پنج ستاره در نصف جهان چه چیزی است. یکی از المان‌هایی که زیبایی خاصی برای هتل عباسی به همراه آورده باغ این هتل است. باغی زیبا به سبک ایرانی که در هر فصلی به شکلی خاص می‌تواند لحظات آرامش‌بخشی را برای مهمانان مجموعه فراهم کند.

 

خدمات هتل باغ عباسی

 

برای این مجموعه همچنین رستوران‌هایی با غذاهایی ایرانی و فرنگی هم در نظر گرفته شده تا مهمانان بتوانند انتخاب گسترده‌ای در داخل خود هتل داشته باشند. رستوران چهل ستون با طراحی زیبا و لوکسی که دارد به تنهایی می‌تواند هتل عباسی را به مکانی جذاب برای اقامت در اصفهان بدل سازد. تالار صبحانه، رستوران چشم‌انداز واقع در بام هتل، چای‌‎خانه سنتی و کافه تریا نقش جهان هم دیگر مکان‌ها برای لذت بردن از یک وعده غذایی یا نوشیدنی و دسر در هتل عباسی هستند.

 

سفر به اصفهان و هتل پنج ستاره

 

این هتل دارای ۲۵۵ اتاق، سوئیت و آپارتمان بوده که همه آن‌ها دارای بهترین امکانات امنیتی و رفاهی هستند و می‌توانند اقامتی مناسب و دوست داشتنی را ایجاد کنند. تمامی اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل دارای امکانات حداقلی زیر هستند:

سرویس بهداشتی و حمام، اینترنت پرسرعت، تلویزیونLCD، سشوآر، صندوق امانات، سرویس چای و قهوه، مینی بار، سیستم اعلام حریق

لازم به ذکر است که این موارد، تنها موارد حداقلی بوده و بسته به نوع اتاق و سوئیت امکانات بیشتری نیز در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

 

انواع اتاق ها و امکاناتشان در هتل باغ عباسی اصفهان

مجمموعا این هتل ۷ نوع اتاق، سوئیت و هتل آپارتمان با ویژگی ها و امکانات مختلف به شما ارائه می کند که پیش از اقدام به اقامت در این هتل دوست داشتنی می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. با توجه به اینکه به تنهایی قصد اقامت در این هتل را دارید، یک سفر دونفره دارید و یا خانوادگی به دیدن اصفهان می روید، هریک از انواع این اتاق ها و سرویس ها می تواند برای شما مفید و کافی باشد.

انواع اتاق ها و سوئیت های هتل باغ عباسی شامل اتاق های استاندارد، اتاق های چشم انداز، اتاق های پردیس، سوئیت های پردیس، سوئیت های قاجار و سوئیت های صفوی هستند. در ادامه به توضیح کوتاهی از هریک از انواع این اتاق ها پرداختیم.

در این میان پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به اصفهان را دارید مقاله راهنمای سفر به اصفهان را نیز مطالعه کنید تا همه چیز را در مورد سفر به این شهر بدانید.

 

اتاق های استاندارد و چشم انداز هتل باغ عباسی

اتاق‌های استاندارد هتل، از چشم‌‌انداز شهر زیبای اصفهان برخوردار بوده و در عین ساده بودن تمامی امکانات رفاهی یک اتاق را دار هستند. اتاق‌های چشم‌انداز دارای منظره‌ی باغ مجموعه بوده و چیدمانی ساده در فضایی آرامش‌بخش دارند و همچنین از کلیه‌ امکانات رفاهی هم برخوردار هستند.

اتاق ها و سوئیت های پردیس هتل

اتاق‌های پردیس جزئی از اتاق‌های لوکس مجموعه بوده که دارای چیدمانی مدرن هستند و همچنین چشم‌اندازی به سوی باغ دارند. این اتاق‌ها علاوه بر داشتن کلیه امکانات رفاهی قابلیت اضافه کردن یک تخت را نیز دارا هستند.

سوئیت‌های پردیس هم مانند اتاق‌های پردیس دارای چیدمانی لوکس و مدرن بوده و علاوه بر داشتن تمامی امکانات رفاهی دارای چشم‌انداز باغ هستند.

سوئیت هایی به سبک قاجاری و صفوی

سوئیت‌های قاجار سوئیت‌های دونفره بوده که از نام آن‌ها هم می‌توان حدس زد که دارای معماری دوره قاجار بوده و اقامت در آن‌ها رویایی و دل‌چسب خواهد بود. این سوئیت‌ها دارای مقرنس‌های زیبا و دیوارهای نگارین بوده که در کنار چشم‌انداز باغ، آن‌ها را در رده‌ی انتخاب‌های جذاب برای اقامت در هتل عباسی بدل می‌سازد.

در نهایت هم باید به سوئیت‌های صفوی اشاره کنیم که دارای دو اتاق خواب دونفره هستند و رو به باغ قرار گرفته‌اند. این سوئیت‌های بازمانده از دوران صفوی هستند و معماری آن‌ها نیز الهام گرفته شده از همان دوران است. در این سویئت‌های فوق لوکس می‌توان گچ‌بری، تذهیب، مقرنس و … را مشاهده کرد که شاید تجربه‌ای مانند آن در جایی دیگر به سادگی یافت نشود.

 

رزرو هتل پنج ستاره در اصفهان

 

هتل آپارتمان ها

مجموعه هتل عباسی همچنین دارای آپارتمان‌هایی هم هست که به صورت سه‌خوابه طراحی شده‌اند و برای اقامت شش نفر مناسب هستند. البته این آپارتمان‌ها دارای قابلیت افزایش یک نفر اضافه هم هستند.

 

مجموعه ورزشی هتل نیز شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی و سالن بدنسازی بوده تا بتوان در زمان سفر هم به برنامه ورزشی خود ادامه داد. همچنین خدمات ماساژ هم در مجموعه ورزشی ارائه می‌شود تا مهمانان ساعات پرنشاطی را در مجموعه تجربه کنند.

 

جاذبه های گردشگری اصفهان

 

برای سفر به اصفهان از این مقاله یک گام با خرید بلیط هواپیما تهران به اصفهان و داشتن یک تعطیلات بی نظیر فاصله دارید. با در نظر گرفتن تمام این ویژگی‌ها می‌توان گفت که سفر به اصفهان و اقامت در هتل عباسی اصفهان، سفری به معنای واقعی کلمه پنج ستاره در نصف جهان را برای تمامی علاقه‌مندان به ارمغان خواهد آورد و خاطره‌ای خوش از سفر به شهر تاریخی و زیبای اصفهان به یادگار می‌گذارد.

نظرات

مرسی از اطلاعات خوبتون ??

هیچ وقت فکر نمیکردم انقدر خوب باشه هتل عباسی!