راهنمای مترو در استانبول ترکیه

نقشه مترو استانبول سال ۲۰۱۹ و راهنمای کامل گردشگری با مترو ترکیه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

از آن جایی که هزینه تاکسی در ترکیه به نسبت ایران قیمت بالاتری دارد، عده زیادی از مسافران به دنبال راهی جایگزین برای جا به جایی ارزان در شهرهای ترکیه مانند استانبول هستند.

یک راه حل ساده و سریع برای اینکار این است که برای رفت و آمد در استانبول از مترو استفاده کنید. هزینه بلیط مترو در مقایسه با تاکسی بسیار ارزان تر است و گذشته از این، شما میتوانید با توقف در ایستگاه های خاصی، به راحتی از جاذبه های گردشگری استانبول هم دیدن کنید. اما قبل از اینکه بتوانید.

شادی فکر کنید تنها میتوانید با دانلود نقشه مترو استانبول به زبان فارسی به راحتی به اطلاعات مفیدی در اینباره کسب کنید، اما بهتر است که قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما استانبول، حتماً با یک سری اطلاعات مهم درباره نقشه مترو استانبول و جاهای دیدنی نزدیک ایستگاه های مختلف مترو آشنا شوید. پس بگذارید شروع کنیم و بهترین، ساده ترین و ارزان ترین راه بگشت و گذار در استانبول را برای شما بازگو کنیم.

 

نقشه مترو استانبول

 

خطوط مترو استانبول و جزئیاتی که باید بدانید

استانبول دارای ۳ خط مترو فعال است که یک خط فونیکولار سه خط تراموا را شامل میشود. با دانستن در مورد این چهار خط میتوانید مانند یک شهروند استانبولی از امکانات حمل و نقلی این شهر استفاده کنید و خیلی راحتی به مناطق مختلف استانبول سفر کنید. در این مقاله ابتدا ایستگاه های مختلف این خط را به شما معرفی میکنیم و سپس جاذبه ها و جاهای دیدنی و تفریحی معروف نزدیک آن را در اختیارتان میگذاریم.

 

خط M1 مترو استانبول

اولین و مهمترین خط مترو مناسب توریست ها در استانبول این خط مترو هست. این خط مترو از ایستگاه ینی کاپی که این ایستگاه خودش یه ترمینال مترو محسوب میشه آغاز میشود و پس از گذر از اتوگار یا ترمینال مسافربری شهر استانبول به دو بخش تقسیم میشود. یک بخش از این مسیر تا میدان باجیلار و شاخه دیگر آن تا فرودگاه آتاتوک ادامه پیدا میکند و به آخرین ایستگاه این خط، یعنی فرودگاه آتاتورک استانبول میرسد. در واقع شما برای رفتن از فرودگاه تا مرکز شهر استانبول و بلعکس کافیه از این خط مترو استفاده کنید که البته خطوط دیگر حمل و نقل شهری هم به این خط میرسند. علاوه بر این میتوانید با استفاده از خرید بلیط قطار هم به استانبول سفر کنید تا هزینه های سفر شما بیش از این کاهش یابد.

 

جاهای دیدنی استانبول با مترو

 

ایستگاه های مهم خط متروی M1 استانبول

یکی از مهم ترین ایستگاه های این خط، کجاتپه است. در نزدیک این ایستگاه میتوانید به مراکز خرید معروف استانبول مانند فروم استانبول و ایکیا سر بزنید. ایستگاه بعدی آکسارای نام دارد که شما را در میدان آکسارای پیاده میکند و شما میتوانید به بازدید از مغازه های ارزان فروش پوشاک موجود در این میدان بروید.

بعد از دیدن این میدان، با پیاده شدن در ایستگاه توپکاپی اولوباتلی و زیتون بورنو، بازدید از خیابان مرتر جاذبه های زیادی برای شما دارد. ایستگاه های آتاکوی شیرین اولر و مرتر و باهچه لی اولر هم از نظر تقاطع با متروبوس مهم و شلوغ هستند. آخرین ایستگاه مهم تو این خط مترو ایستگاه بایرام پاشا مال تپه است که کنار مرکز خرید آکسیس می‌ایستد.

 

خط مترو M2 و جاهای دیدنی استانبول با مترو

دومین خط متروی مهم شهر استانبول برای گردشگران خط مترو M2 است که مسیری پربازدید را برای توریست ها دارد. اولین و مهم ترین و شناخته شده ترین ایستگاه این خط مترو ایستگاه تکسیم است که شما را به میدان تکسیم میرساند. در این ایستگاه میتوانید با استفاده از فونیکولار با استفاده از اسکله کاباتاش، به گشت با کشتی برید.

دومین ایستگاه مهم این خط مترو، ایستگاه استانبول وزنیجیلر یونیورسیتی است. در این خط میتوانید در منطقه زیبای لاله لی آکسارای پیاده شوید. ایستگاه بعدی ایستگاه هالیچ هست این ایستگاه علاوه بر اینکه خودش بسیار زیباست شما را نزدیک به اسکله امینونو کره و شما میتوانید با کمی پیاده روی به راحتی به این اسکله برسید. همچنین در نزدیک این ایستگاه میتوانید با استفاده از تله کابین به بام عشاق بروید و از بلندی لذت ببرید. در بهترین زمان سفر به ترکیه میتوانید حسابی از این اسکله ها لذت ببرید.

 

جاهای دیدنی استانبول نزدیک مترو

 

خط T1 تراموای استانبول و ایستگاه های مرتبط با آن

خط T1 یکی از قدیمی ترین خط های مترو استانبول محسوب میشود که از اسکله کاباتش شروع میشود و در مسیر خود از اسکله امینونو و سپس از مسجد اباصوفیه و خیابان های استانبول راه خودش رو ادامه میدهد و با عبور از منطقه زیتون برنو و مرتر و گونگورن به محله باجیلار استانبول میرسد. همانطور که دیدید، در نزدیکی ایستگاه های این خط اسکله های زیادی وجود دارد و شما میتوانید به راحتی با پیاده شدن در این ایستگاه ها، از تفریحات لذت بخش آن استفاده کنید. جاذبه های دیدنی دیگری هم به شکل مکان های تاریخی مانند مسجد های اباصوفیه میتوانند شما را مانند تونل زمان به تاریخ غنی عثمانی ببرند. برای کامل کردن روز خود میتوانید در ایستگاه آخر این خط پیاده شوید و از اوت لند های معروف و متنوع استانبول بازدید کنید.

نظرات

سلام من میخواستم برم استانبول و شنیدم که میشه با مترو تو استانبول هزینه ها رو نصف کرد. برای همین از این مقاله خیلی خوب استفاده کردم ممنونم از شما

    ممنون از اینکه مقاله ما را خوندید و نظرتون رو ثبت کردید.

من یه سفر رفتم ترکیه و فقط زبان انگلیسی بلدم بودم درحد خودم البته
منتها چشمتون روز بد نبینه به ندرت کسی رو پیدا کردم که بتونه راحت انگلیسی صحبت کنه واقعا برای مسیرای مترو ترکیه داستان داشتم 🙂
خسته نباشید
البته یه کلمه ترکی ام خوب یاد گرفتم Merhaba میشه سلام!