جاهای دیدنی استانبول

مکان های دیدنی استانبول ترکیه با آدرس و عکس

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

در عنوان از استانبول به عنوان شهری یاد کردیم که باید پایتخت ترکیه می ماند. علت واضح است. هم اکنون که پایتخت کشور ترکیه آنکاراست هم استانبول را می توان مهمترین و زیباترین و البته پردگردشگرترین شهر ترکیه در نظر گرفت. البته آنکارا پایتخت سیاسی کشور ترکیه است و مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه نیز در شهر استانبول مجتمع شده اند. مکان های دیدنی استانبول به حدی فراوان اند که احتمالا در یک سفر نمی توانید از همه آن ها دیدن کنید. در این مقاله مهمترین و بهترین جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه را معرفی می کنیم. مکان هایی که لازم است هرکس قبل از مرگ حداقل یکبار از آن ها دیدن کند.

 

مکان های دیدنی استانبول و آدرس آن ها

در فصل های تابستان و بهار بیشتر مکان های دیدنی استانبول برای بازدید و گردش فوق العاده اند. با اینکه بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار است، اما از طرفی سفر در فصل های پاییز و زمستان می تواند تا حد زیادی هزینه های سفرتان را کاهش دهد. با خواندن این مقاله بهترین مکان های دیدنی استانبول در فصل های ارزان را خواهید شناخت. البته تمام این جاهای دیدنی در سراسر استانبول در هر زمان جذابیت بسیاری دارند، اما بهترین زمان برای بازدید از هرکدام را مشخص می کنیم. به طور کلی مهمترین و بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه شامل موارد زیر است:

  • بنای ایاصوفیه – آدرس: محله سلطان احمد، میدان ایا صوفیه
  • مسجد سلطان احمد – آدرس: منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، پلاک ۷۰، مسجد سلطان احمد
  • مسجد سلیمانیه – آدرس: تحتاکلا فاتح ۳۴۱۱۶، خیابان پروفسور دکتر سیداک سامی انار
  • قصر توپکاپی – آدرس: نزدیک میدان سلطان احمد، جنب پارک گولهانه
  • تنگه بسفر – آدرس: بخش اسکودار، محله کوزگونچوک، پل شهدای ۱۵ ژوئیه (بسفر)
  • پارک گلخانه – آدرس: Cankurtaran Mh., Gülhane Parkı, ۳۴۱۲۲ Fatih/İstanbul, Turkey
  • خیابان استقلال – آدرس: استانبول، منطقه بی‌اوغلو
  • حمام خرم سلطان – آدرس: منطقه فاتح، میدان ایاصوفیه، محله جانکورتاران، حمام خرم سلطان ایاصوفیه
  • قصر دلما بهچه (دولما باغچه) – آدرس: منطقه بشیکتاش، خیابان دلمه باغچه
  • حصار روملی استانبول – آدرس: جاده ی یحیی کمال، روملی حصار، محله ی ساری یِر
  • مسجد بایزید – آدرس: فاتیح ۳۴۱۲۶، خیابان اردو، محله بایزید
  • ساحل بورک – آدرس: ساریر، ساریتپ کامپوسو، محله گوموشدره
  • ساحل دالیا – آدرس: کویو، دمیرسیکوی موکی
  • پل گالاتای – آدرس: محله برکتتزاده
  • بازار بزرگ استانبول – آدرس: منطقه فاتح، محله بایزید، بازار بزرگ استانبول
  • خیابان و میدان تکسیم – آدرس: ناحیه بی‌اوغلو، محله گوموشسویو، میدان تقسیم

 

مکان های دیدنی استانبول و آدرس آن ها

 

مکان های دیدنی استانبول در فصل زمستان

قطعا سفر به استانبول و ترکیه در فصل زمستان جذابیت های خاص خودش را دارد و نمی توان گفت این فصل زمان مناسبی برای سفر به استانبول نیست. استانبول زمستان هایی سرد و پر از برف دارد. علاوه بر این در این فصل با کاهش میزان سفرها، بازدید از برخی جاذبه های گردشگری دلچسب تر است. در چنین شرایطی برخی دیدنی های استانبول حتی زیباتر از همیشه هستند. پیشنهاد ما این است در فصل زمستان از مکان های دیدنی زیر بازدید کنید. راستی اگر قصد دارید در فصل زمستان به شهرهای داخلی کشور سفر کنید مقاله سفر در زمستان سامتیک را از دست ندهید. پیشنهادهای خوبی برای سفر زمستانی شما داریم.

 

مسجد و موزه ایاصوفیه، بهترین مکان دیدنی استانبول در زمستان

بهترین زمان برای بازدید از موزه ها و مساجد استانبول، فصل زمستان است. این بنا که قدمتی هزار ساله دارد، در گذشته کلیسای امپراطوری روم بوده، اما در قرن پانزدهم توسط معماران عثمانی به مسجدی تبدیل شده که اکنون در لیست زیباترین و با شکوه ترین مسجدهای جهان قرار دارد. البته اکنون این مسجد یک موزه هم به شمار می رود.

 

مسجد و موزه ایاصوفیه، بهترین مکان دیدنی استانبول در زمستان

 

ارتفاع ۵۶ متری این مسجد و استفاده از ۳۰ میلیون کاشی طلا در ساخت مسجد از ویژگی های به خصوص این مسجد حیرت انگیز است. عظمت و شکوه این بنا را تنها با بازدید از آن می توانید دریابید. نکته جالب در مورد بنای ایاصوفیه وجود ترکیبی از روح معماری روم شرقی و عثمانی است.

 

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

یکی دیگر از مشهورترین مساجد استانبول، مسجد سلطان احمد است. این مسجد با نام مسجد آبی نیز مشهور است و علت این نامگذاری استفاده از کاشی های آبی و روایتی در مورد قایق رانان دریای مرمره است. شاید بهتر باشد باقی ماجرا را با سفر به این شهر دریابید. این مسجد که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد در طول ۷ سال و توسط آقا محمد معمار ساخته شده است. مسجد سلطان احمد نیز در لیست مکان های دیدنی استانبول در فصل زمستان قرار می گیرد.

 

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

 

قصر توپکاپی، کاخ عجیب و غریب عثمانی

قصر توپکاپی یکی از سحرآمیزترین کاخ های جهان به شمار می رود. داستان های زیادی در این قصر وجود داشته و این کاخ به عنوان نخستین کاخ عثمانی، پررمز و رازترین کاخ نیز هست. این کاخ حیرت انگیز با دارایی های ارزشمندش سال ها به عنوان مرکز حاکمیت امپراطوری عثمانی بوده است. با وجود چنین بناهایی است که گاهی گفته می شود استانبول شهری است که باید به عنوان پایتخت باقی می ماند.

 

قصر توپکاپی، کاخ عجیب و غریب عثمانی

 

مکان های دیدنی استانبول در فصل پاییز

با وجود اینکه استانبول در فصل پاییز هم آب و هوای نسبتا سردی دارد، اما این سرما در حدی است که می توان به راحتی به گردش در شهر پرداخت. شاید باورتان نشود، اما بدون اغراق سفر به ترکیه در فصل پاییز می تواند به جذاب ترین تجربه زندگی شما تبدیل شود. پیشنهاد می کنیم در فصل پاییز از جاهای دیدنی زیر بازدید کنید.

ضمنا پاییز یکی از بهترین زمان های سفر به ترکیه و بهترین زمان برای خرید بلیط تهران استانبول است.

 

خیابان استقلال، بهترین مکان برای گردش در پاییز

خیابان استقلال به دلیل شور و حال و هوای خاصش در بیشتر زمان های سال شلوغ و پرتردد است. پاییزهای این خیابان به شدت جذاب هستند. خیابان استقلال به شانزه لیزه استانبول شهرت دارد. پیشنهاد می کنیم در فصل پاییز کافه های کنار خیابان استقلال را از دست ندهید. در زمان برگزاری فستیوال های خرید نیز برنامه های جذابی در این خیابان انجام می شود. باقی جذابیت های آن را خودتان کشف کنید.

 

خیابان استقلال، بهترین مکان برای گردش در پاییز

 

حمام خرم سلطان

این حمام که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد توسط سلطان سلیمان برای همسر محبوب او ساخته شده و امروزه با معماری زیبایش مورد تحسین قرار می گیرد. حمام خرم سلطان در مجاورت موزه بنای ایاصوفیه قرار دارد و اکنون یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی استانبول به شمار می رود.

 

حمام خرم سلطان

 

قصر دلما بهچه (دولما باغچه)

این قصر با دروازه زیبایش در حال حاضر یکی از دیدنی های ترکیه به شمار می رود، اما تا حدود ۲۰۰ سال پیش مرکز اداری حکومت عثمانی بوده است. معماری این بنا به سبک معماری فرانسوی است. قصر دلما باغچه پس از جمهوری ترکیه مکل تصویب قرار دادهای خارجی آتاتورک مشهور بوده و نکته جالب این است که از زمان مرگ آتاتورک ساعت آن بر روی ۹:۱۰ دقیقه صبح (زمان مرگ آتاتورک) ثابت مانده است.

 

قصر دلما بهچه (دولما باغچه)

نظرات