قطار 4 تخته شهاب

قطار ۴ تخته شهاب – تصاویر، امکانات و خرید بلیط قطار شهاب رجا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ناوگان ریلی کشور ما متنوع ترین انواع قطارها را در سراسر کشور و برای مسیرهای مختلف در بر دارد. تنوع در انواع قطارها این امکان را به مسافران می دهد تا برای سفر خود قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. وقتی در مورد اطلاعات کلی قطارها مطالعه می کنیم، می توانیم با آرامش ببشنری به طول سفر خود با قطار نگاه کنیم و خیال خود را از امنیت مسیر راحت کنیم.

امروزه بسیاری از مسافران قبل از خرید بلیط قطار مورد نظر خود اطلاعات کاملی در خصوص قطارها کسب می کنند و حتی با دیدن تصاویر متعدد قطارها از شکل ظاهری آن ها نیز با خبر می شوند. یکی از مهم ترین شرکت هایی که سال هاست در امر خدمت رسانی به مردم از دیگر شرکت ها پیشی گرفته است شرکت حمل و نقل ریلی رجا نام دارد. این شرکت با بهره مندی از به روز ترین تکنولوژی دنیا، امکانات و قیمت های متنوعی را به مسافران خود ارائه می دهد. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی جزئی تر یکی از مهم ترین قطارهای شرکت رجا به نام قطار شهاب بپردازیم تا بتوانیم با دید بهتری نسبت به سفر با این قطار بپردازیم.

معرفی قطار شهاب – قطار ۴ تخته و ۳ ستاره رجا

قطار شهاب، یکی از جدیدترین قطارهای شرکت رجا به حساب می آید که امکان سفری آرام و امن را برای مسافران به ارمغان می آورد. این قطار به عنوان یک قطار درجه یک ۴ تخته وارد عرصه رقابت با بهنرین قطارهای کوپه ای ایران شده است. قطار شهاب مانند دیگر قطارهای ایران ویژگی ها و امکانات مختلفی دارد که دانستن این اطلاعات برای مسافران خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی قطار شهاب رجا

امکانات قطار چهار تخته شهاب

قطار شهاب به عنوان یک قطار درجه ۱ امکانات و ویژگی های یک قطار بی نظیر را در واگن های خود جای داده است. اگر می خواهید از امکانات و خدمات این قطار اطلاع بیشتری پیدا کنید با ما همراه باشید.

  • دارای سیستم صوتی و تصویری مناسب برای دیدن فیلم و شنیدن موسیقی
  • دارای سیستم تهویه هوای مطبوع
  • دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای هر فصل
  • سرویس بهداشتی ایرانی در هر کوپه
  • ارائه روزنامه جهت مطالعه مسافران
  • دارای رستوران با کیفیت جهت سفارش غذا
  • ارائه بسته های پذیرایی به صورت میان وعده
  • توزیع آب معدنی رایگان

لازم به ذکر است این قطار دارای سیستم احضار میهماندار نیست اما با توجه به اینکه مهمانداران قطار در حال رفت و آمد بین کوپه های مختلف هستند شما می توانید در هر زمان که بخواهید برای رفع نیازهای خود میهمانداران را صدا کتید چرا که تمامی میهمانداران این قطار آموزش های لازم را جهت ارائه بهترین خدمات به مسافران دیده اند و می توانند بهترین راهنمای شما در طول سفر لذت بخشتان شوند.

رستوران قطار شهاب، طعم لذیذ یک سفر

مشافرانی که دوست دارند غذای گرم میل می کنند می توانند با هماهنگی با مهمانداران برای صرف غذا در زمان ناهار  و یا شام به رستوران قطار مراجعه کنند و از پذیرایی رستوران شهاب لذت ببریند. تمامی آشپرها و کارکنان رستوران این قطار با رعایت اصول بهداشتی و شعار ارائه بهترین خدمات در حال خدمت گزاری به مسافران هستند.

غذای رستوران قطار شهاب به عنوان یک غذای درجه ۱ قابل قبول است. اما باید مسافران در نظر داشته باشند تا برای صرف غذای گرم و تازه در اولین ساعت ارائه خدمات ناهار و شام به رستوران مراجعه کنند تا بهترین غذاها را سفارش دهند چرا که غذای طبخ شده در قطار محدود است و امکان تمام شدن غذا برای کسانی که دیر تر به رستوان مراجعه می کنند زیاد است.

در نظر داشته باشید که هزینه ناهار و یا شام روی بلیط شما حساب نشده، پس اگر می خواهید برای شام و یا ناهار از خدمات رستوران استفاده کنید باید هزنیه اضافه تری بپردازید.

مسیر قطار شهاب، یک قدم تا مشهد!

قطار شهاب هنوز مسیرهای زیادی را پوشش نمی دهد. اما به عنوان یک قطار درجه ۱ مسیرهای پر ترددی مانند تهران-مشهد، مشهد-تهران، مشهد-تبریز و تبریز مشهد را در بر می گیرد. مسافران می توانند برای سفر به پر تردد ترین شهر کشور به مقصد مشهد مقدس مسافر این قطار شوند و از امکانات و خدمات این قطار بهره ببرند.

عکس قطار 4 تخته شهاب

طول مسیر قطار تهران مشهد با قطار شهاب نردیک به ۱۲ ساعت راه دارد که در مقایسه با دیگر قطارهای کوپه ای زمان یکسانی را برای رساندن مسافر به مقصد در بردارد، همیچنین این قطار مسافران مسیر قطار مشهد تبریز را در کمتر از ۱۲ ساعت به مقصد می رساند.

قیمت بلیط قطار شهاب، سفری کم هزینه با قطار ۴ تخته

قیمت بلیط قطار شهاب به عنوان یک قطار درجه ۱ در دسته بندی قطارهای قیمت مناسب به حساب می آید.

  • قیمت بلیط قطار تهران-مشهد، حدود ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان
  • قیمت بلیط قطار مشهد-تبریز، حدود ۱۲۶ هزار تومان

در نظر داشته باشید قیمت های اعلام شده کاملا حدودی اعلام شده است. اگر شما می خواهید از به روز ترین قیمت های بلیط قطار اگاه شوید بابد با ورود به صفحه خرید بلیط قطار سامتیک از جدید ترین و به روز ترین قیمت ها آگاه شوید.

زمان حرکت قطار شهاب+ ساعت دقیق حرکت

قطار شهاب تردد زیادی ندارد به این صورت که شاید در هفته تنها دو بار خدمات مسافربری را به مسافران ارائه دهد. این قطار به صورت معمول تنها دو بار در هفته به سمت مشهد حرکت می کند. قطار تهران مشهد شهاب در ساعت ۱:۵۰ دقیقه نیمه شب ایستگاه راه آهن تهران را ترک می کند و در ساعت ۱۴ روز بعد مسافران را به مقصد مشهد می رسانند.

امکانات قطار 4 تخته رجا

قطار شهاب برای مسیر مشهد تبریز برنامه مشخص تری دارد به این شکل که این قطار هر روز در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح ایستگاه راه آهن مشهد را ترک می کند و در ساعت ۸:۴۵ روز بعد مسافران را به مقصد جذاب تبریز می رساند. در جدول زیر می توانید اطلاعات دقیقی در مورد زمان حرکت قطارهای شهاب به دست بیاورید.

مبدأ مقصد روزهای حرکت حرکت از مبدأ رسیدن به مقصد
تهران مشهد هرروز ۱۲:۵۵ ۲۳:۳۵
تبریز مشهد هرروز ۱۳:۰۰ ۱۲:۱۰
زنجان مشهد هرروز ۲۱:۵۵ ۱۵:۱۰
قم مشهد یک روز در میان ۲۳:۲۰ ۱۲:۳۰
مشهد تهران هرروز ۲۱:۳۰ ۰۷:۵۰
مشهد تبریز هرروز ۰۷:۱۰ ۰۶:۰۵
مشهد زنجان هرروز ۰۱:۴۰ ۱۷:۵۵
مشهد قم یک روز در میان ۰۰:۲۵ ۱۳:۱۵

قطار شهاب مشهد

قطار درجه ۱ شهاب با ارائه قیمت متوسط برای خرید بلیط قطار و امکانات و خدمات منطقی می تواند به عنوان یکی از بهترین قطارهای مسیر تهران مشهد به حساب بیاید. باید این نکته را در خاطر خود حفظ کنیم که انتخاب بهترین قطار همیشه یک امر نسبی به حساب می آید چرا برای بسیاری از افراد سفر با یک قطار قیمت مناسب و  ارائه خدمات مطلوب، مانند قطار شهاب مشهد می تواند یک گزینه ایده آل و اقتصادی به حساب بیاید.

مقایسه قطار شهاب با بهترین قطارهای تهران مشهد

نکته قابل توجهی که در مورد این قطار باید در نظر داشته باشیم این است که تمام ویژگی های این قطار با دیگر قطارهای ۴ تخته موجود برابری می کند. اما شاید لذت تجربه سفر با قطار حدید تر تنوع خوبی را به مسافران بدهند تا بتوانند طول سفر جذاب تری داشته باشند.

سفر با قطار 4 تخته شهاب رجا

مقایسه قطار شهاب و الوند، دو قطار با ویژگی های یکسان

یکی دیگر از قطارهای شرکت رجا که امکانات و خدمات مشابه قطار شهاب را به مسافران ارائه می دهد قطار الوند نام دارد. قطار الوند تمام ویژگی های یک قطار درجه ۱ را در خود جای داده است و از نظر درجه کیفی با قطار شهاب کاملا برابری می کند. تنها نکته ای که در مورد قطار الوند باید در نظر داشته باشیم این است که قیمت بلیط این قطار کمی بیشتر از قطار شهاب است اما این نفاوت قیمت چندان هم احساس نمی شود. اگر دوست دارید در مورد این قطار اطلاعات بیشتری کسب کنید خواندن مقاله معرفی قطار الوند را از دست ندهید.

قطار کوپه ای غدیر یا قطار ۴ تخته شهاب؟

قطار کوپه ای غدیر به عنوان امن ترین قطار کوپه ای کشور معروف است. اما هزینه بلیط این قطار در مقایسه با قطار شهاب کمی بیشتر است. برای همین مسافرانی که به دنبال یک انتخاب اقتصادی هستند خرید بلیط قطار شهاب را در اولویت خود قرار می دهند.

خط ریلی قطار 4 تخته شهاب رجا

قطار شهاب یا قطار اتوبوسی ماهان

بسیاری از مسافرانی که در مسیر تهران مشهد تردد زیادی دارند خرید بلیط قطارهای اتوبوسی را بر قطارهای ۴ تخته در اولویت قرار می دهند. چرا که هزینه ارزان تر این قطارها برای مسافران به صرفه تر به نظر می رسد.

قطار اتوبوسی ماهان به عنوان ارزان ترین قطار اتوبوسی تهران مشهد با کمترین هزینه و معمولی ترین خدمات مسافران را به مقصد خود می رسانند. قیمت بلیط فطار اتوبوسی ماهان حدود ۵۰ هزار تومان است و در مقابسه با قطار شهاب بسیاز ارزان تر است. البته در نظر داشته باشید که قطار اتوبوسی ماهان هیچ یک از خدمات و امکانات قطار شهاب را به غیر از امکانات معمولی ای که در هر قطار موجود است ندارد.

پس در هنگام انتخاب بلیط قطار تمام این تفاوت ها و شباهت ها را در نظر بگیرید و با توجه بودجه موزد نظر خود بهترین بلیط  قطار را خریداری نمایید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات