قطار پلور سبز – امکانات، تصاویر و خرید بلیط قطار ۴ ستاره پلور سبز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شرکت رجا نامی آشنا و معتبر در صنعت ریلی کشور است، چرا که بسیاری از قطارهای امن و با کیفیت ایران زیر مجموعه ای از این شرکت می باشند. شرکت رجا در ابتدا عمده فعالیتش در خصوص حمل بار به حساب می آمد، اما با توجه به خرید و راه اندازی برخی واگن ها و قطارهای با کیفیت در حال حاضر به بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی کشور تبدیل شده. یکی از بهترین و با کیفیت ترین قطار های شرکت رجا که همیشه مورد استقبال مسافران بوده، قطار پلور سبز است که در این مقاله بیشتر به معرفی آن خواهیم پرداخت.

در ادامه قطار پلور سبز را از جهات زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

  • امکانات قطار
  • تصاویر قطار پلور سبز
  • مسیرهای فعالیت قطار پلور
  • مقایسه قطار پلور سبز با قطار سیمرغ
  • قیمت بلیط قطار پلور سبز

قطار رجا پلور سبز

اگر در سال های اخیر در مسیر های شیراز، مشهد یا اهواز و اصفهان سفر کرده باشید، احتمالا نام قطار پلور سبز رجا به گوشتان خورده است. خصوصا قطار پلور سبز تهران شیراز که از مشهورترین قطار های رجا در مسیر شیراز است.

تصویری از فضای داخلی قطار رجا پلور سبز

شرکت رجا با خرید ۲۵۰ واگن از شرکت پلور سبز، رنگ تازه ای به حمل و نقل ریلی کشور بخشید چرا که شکل و ظاهر این قطار ها هم در نوع خود جدید و تازه به حساب می آید.  البته بسیاری از افراد با شنبدن نام قطار پلور سبز به یاد قطار سبز رجا  می افتند و این دو قطار را یکی به حساب می آورند، در صورتی که این دو قطار کاملاً با هم متفاوت هستند! البته پلور یکی از قطارهایی است که مورد استفاده شرکت بن ریل نیز قرار می گیرد که با نام پلور بنیاد شناخته می شود.

مسیر های حرکت قطار پلور سبز، قطار پلور سبز تهران شیراز

اگر در این فکر هستید که بهترین قطارهای ایران برای مسیرهای منتهی به مشهد است حداقل برای قطارهای پلور سبز سخت در اشتباه هستید چرا که مسیرهای متنوع قطار های پلور باعث شده شهرهای بیشتری طعم سفر با قطار لوکس را بچشند. پیش از آنکه تمام مسیر های قطار رجا پلور سبز را معرفی کنیم، خالی از لطف نیست اگر به این موضوع اشاره کنیم که قطار پلور سبز تهران شیراز یکی از شناخته شده ترین مسیرهای قطار پلور سبز است. در جدول زیر به اختصار مسیرهای مختلف قطار پلور را بررسی می کنیم.

مبدأ مقصد روزهای حرکت حرکت از مبدأ رسیدن به مقصد
تهران مشهد هرروز ۱۳:۲۰ ۲۳:۵۰
تهران مشهد هرروز ۲۲:۴۵ ۰۹:۰۵
شیراز مشهد یک روز در میان ۱۵:۲۰ ۱۷:۱۵
کرج مشهد یک روز در میان ۱۴:۱۰ ۰۱:۳۰
ساری مشهد یک روز در میان ۱۲:۵۰ ۰۳:۵۰
همدان مشهد یک روز در میان ۱۶:۲۰ ۰۷:۳۰
مشهد تهران هرروز ۰۶:۵۰ ۱۷:۰۰
مشهد تهران هرروز ۲۰:۲۰ ۰۶:۴۰
مشهد شیراز یک روز در میان ۱۵:۲۰ ۱۷:۱۵
مشهد کرج یک روز در میان ۲۲:۵۰ ۱۰:۲۵
مشهد ساری یک روز در میان ۱۷:۴۵ ۰۸:۴۵
مشهد همدان یک روز در میان ۱۳:۱۰ ۰۴:۲۵

معرفی امکانات قطار پلور سبز

در هر یک از واگن های پلور سبز ۱۰ کوپه ۴ نفره وجود دارد که در مجموع هر واگن ۴۰ نفر ظرفیت را پوشش می دهد. هر یک از واگن ها دارای امکانات و ویژگی های خاص خود هستند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

  • سیستم تهویه مطبوع هوا
  • یک وعده پذیرایی از مسافران
  • وجود بوفه برای خرید انواع تنقلات
  • پریز برق ۲۲۰ ولتی در هر کوپه
  • امکان خرید غذا از رستوران قطار با بهترین کیفیت غذا
  • شیشه های دو جه دار و عایق دار در هر کوپه
  • توزیع روزنامه در هر کوپه
  • توزیع آب معدنی رایگان
  • وجود ویلچر برای مسافران کم توان
  • کتابخانه و امکان مطالعه برای مسافران
  • وحود صقحه نمایش های صوتی و تصویری در هر کوپه
  • سرویش بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • مجهز به سیستم سپتیک در سرویس های بهداشتی

شاید در نگاه اول به نظرتان بیاید که امکانات این قطارها چندان هم خاص نیست اما این نکته را در نظر بگیرید که ارائه خدمات با کیفیت بهتر از ارائه خدمات متنوع با کیفیت متوسط است. مسافر حق این را دارد که با خرید بلیط و پرداخت هزینه بهترین کیفیت از خدمات آن وسیله حمل و نقلی را استفاده کند.

مسیر های حرکت قطار سبز رجا

قطار پلور سبز شیراز مشهد

حال که درحال صحبت در مورد مسیرهای قطار پلور سبز هستیم، بد نیست اگر اشاره کنیم که یکی دیگر از مسیرهایی که قطار پلور سبز رجا در مسیر آن تردد دارد و از دیگر مسیرهایش شهرت بیشتری دارد، قطار پلور سبز شیراز مشهد است. تقریبا تمام خطوط راه آهنی که به مقصد مشهد هستند، از شلوغ ترین خطوط ریلی کشور اند. فرقی نمی کند مبدا سفری شما کجاست، شیراز، اصفهان، اهواز یا تهران، سفر با مشهد با قطار از تمام شهرهای کشور طرفداران بسیاری دارد.

بلیط قطار پلور سبز، مقایسه با قطار سیمرغ و خلیج فارس

اگر از درجه بندی قطارها اطلاع داشته باشید تا به الان متوجه شدید که پلور سبز یک قطار درجه ۱ به حساب می آید، شاید رده این قطار در مقایسه با قطار سیمرغ پایین تر باشد اما بسیاری از امکاناتی که در قطار سیمرغ وجود دارد در پلور سبز هم دیده می شود. ولی اگر قصد دارید مسافر قطار درجه  ۳ خلیج فارس شوید و مسیری طولانی هستید، پیشنهاد می کنیم با صرف کمی هزینه بیشتر از امکانات قطار پلور سبز بهره ببرید.

معرفی قطار سبز رجا

خرید بلیط قطار پلور سبز رجا

اگر پس از کسب اطلاع از قطارهای پلور سبز علاقمند شدید که برای سفر آتی خود پلور سبز را انتخاب کنید، برای خرید آنلاین بلیط قطار دست بجنبانید! همین حالا مسیر خود را مشخص کنید و به صورت آنلاین بلیط خود را رزرو کنید! نکته مهمی که برای خرید بلیط قطارهای لوکس مثل پلور سیز باید در نظر بگیرید، این است که ظرفیت این قطار ها خیلی زود پر می شود و به همین دلیل خرید بلیط را برای مسافران در بازه زمانی دلخواه مشکل می کند. اما شما با رزرو بلیط مدتی قبل تر از زمان سفرتان برای مثال دو هفته تا یک ماه قبل، می توانید با آرامش هر چه تمام تر برنامه ریزی کنید و به لذت بردن از مسیر فکر کنید!

قیمت بلیط قطار پلور سبز

بحث قیمت همیشه برای مسافران قابل توجه بوده چرا که هر مسافر به نسبت بودجه ای که در نظر دارد می خواهد بهترین سفر را داشته باشد. اما مسافران باید توجه داشته باشند که می توانند با یک راه حل خیلی ساده و آسان این چالش را برای همیشه برای خود حل کنند.

شما می توانید با یک جست و جوی کوتاه به صفحات فروش آنلاین بلیط قطار دسترسی پیدا کنید و با انتخاب مبدا و مقصد خود و همچنین زمان دلخواه سفر قیمت های مختلف بلیط های قطار را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید!

تصاویر قطار پلور سبز

در ادامه تعدادی از تصاویر قطار پلور سبز رجا را نیز برای شما مخاطبین عزیز آورده ایم تا در سفرهای خود هم اطلاعات بیشتری داشته باشید و هم پلور سبز را بهتر بشناسید.

در نهایت این نکته را مد نظر داشته باشید که قیمت بلیط قطارهای پلور سبز به نسبت امکانات و ویژگی هایی که دارند در دسته قیمت های مناسب قرار می گیرد. چرا که اگر این قطار را با دیگر قطارهای لوکس مقایسه کنید، متوجه قیمت مناسب آن خواهید شد. همچنین به لطف توسعه های همیشگی ناوگان ریلی کشور، مسیرهایی کم تردد مانند مسیر قطار پلور سبز شیراز مشهد هم از وجود قطار لوکس و با امکانات بهره مند شده اند.

برچسب : قطارهای رجا

نظرات

سلام خسته نباشید ممنون اطلاعات خوبتون
بببخشید با این قطارها امکان حمل و نقل خودرو هم هست شرایطش چجوریه؟ اصن قیمت حمل خودرو با قطار چقدر است؟

    سلام دوست عزیز
    احتمالا پاسخ سوالاتتون درباره شرایط و قوانین حمل خودرو با قطار رو می تونید در مقاله خرید بلیط حمل خودرو با قطار بخوانید.

قطار پلور سبز رجا به نظر من خیلی خوب نیست. اسمش قطار ۴ تخته درجه یکه ولی با چیزی که مواجه میشید قطار کم کیفیت و انگار ۳۰ سال از عمرش گذشته،اصلا اون چیزی نیست که تو سایت های فروش بلیط دربارش گفتن
منکه راضی نبودم

    سلام علی عزیز
    از اینکه تجربه مناسبی در سر با قطار پلور سبز نداشتید متاسفیم
    متشکریم که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

سلام ، داخل واگن قطار پلور یخچال هم هست ؟ من بچه کوچک دارم ، برای شیشه شیر نیاز به یخچال دارم ،داخل هر واگن یخچال هست ؟ یا باید تا رستوران بریم ؟ میشه زود پاسخ بدین ، فردا صبح مسافر هستم ، خیلی نگران شیر پسرم هستم

    بله این امکان وجود داره ولی در داخل واگن یخچال نیست ولی میتونید شیر رو به مهماندار قطار تحویل بدید.