مسیر قطار بندرعباس مشهد

مسیر قطار مشهد بندرعباس – مدت زمان سفر، ایستگاه ها و خرید بلیط

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و مهمترین بندر تجاری کشور است و مساحتی ۲۷۳۱۶ کیلومتر مربعی دارد. بندرعباس یکی از مهمترین شهرهای جنوبی کشور به شمار می آید و از مهمترین بنادر ترانزیتی در کشور است. از آنجا که بندرعباس از مهمترین بنادر کشور است، راه های دسترسی بسیار زیادی هم دارد و در ادامه با بررسی مسیر قطار مشهد بندرعباس با شما هستیم.

راه آهن بندرعباس، مهمترین خط ریلی کشور

راه آهن بندرعباس، یا در حقیقت راه آهن هرمزگان، یکی از خطوط اصلی ریلی کشور است که طولی ۶۱۳ کیلومتری دارد. از این مسیر ۶۱۳ کیلومتری در حدود ۳۰۹ کیلومتر مسیر فرعی وجود دارد که از سال ۱۳۷۳ و با راه اندازی محور بافق به بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد.

راه آهن بندرعباس، فاصله مشهد تا بندرعباس

راه آهن بندرعباس به دلیل وجود محور صنعتی مهمی مانند مسیر بافق به بندرعباس دارای موقعیت استراتژیک خاصی در کشور است. این مسیر راه دسترسی کشورهای آسیای میانه با آب های خلیج فارس به حساب می آید.

معرفی شهر و جاهای دیدنی بندرعباس

بندرعباس یا بندر گمبرون در جنوب کشور همیشه یکی از هیجان انگیز ترین مقاصد سفری در کشور است و در همه فصل های سال، به خصوص زمستان ها، مسافران بسیاری دارد. بندرعباس دارای موقعیتی استراتژیک بوده و از مهمترین بنادر مواصلاتی و تجاری کشور به حساب می آید، همین موضوع نیز باعث شده است تا از گذشته تا بحال بندرعباس دارای اهمیت ویژه ای باشد.

بندرعباس دارای جاذبه های بسیاری است و یکی از بهترین مقاصد داخلی برای سفر در زمستان است. از جمله جاذبه های بی نظیر بندرعباس که باید در سفر حتما از آنها دیدن کنید باید به حمام گله داری، مسجد گله داری، پل لاتیدان، برکه های باران، عمارت کلاه فرنگی، صید مشتا، قلعه فین و مسجد جامع دلگشا اشاره کنیم که بدون بازدید از آنها اصلا سفرتان کامل نمی شود.

مسیر قطار مشهد بندرعباس

مسیر قطار مشهد بندرعباس و بالعکس

مسیر حرکت قطار بندرعباس مشهد یکی دیگر از خطوط ریلی پر رفت و آمد در مسیرهای ریلی کشور است و اولین ایستگاه آن در شهر فریمان است. مسیرهای پیش روی شما برای حرکت با قطار از مشهد تا بندرعباس در یک نگاه کلی به شرح زیرند و در ادامه به معرفی کامل آنها خواهیم پرداخت.

  • فریمان
  • تربت حیدریه
  • بجستان
  • طبس
  • سه چاهون
  • مبارکه
  • بافق
  • احمد آباد
  • خاتون آباد
  • سیرجان
  • گل گهر
  • تزرج
  • بندرعباس

ایستگاه های قطار تهران بندرعباس

قطار مشهد بندرعباس از آغاز حرکت خود در مشهد تا رسیدن به بندرعباس دارای ۱۳ ایستگاه بین شهری است و مسافران می توانند در هریک از ایستگاه های بین شهری برای سوار و یا پیاده شدن اقدام نمایند. قطار یکی از مهمترین راه های دسترسی به استان هرمزگان است و همیشه به صورت روزانه دو قطار از بندرعباس به تهران راهی می شود. البته قطار دیگری نیز به نام قطار غزال به صورت یک روز در میان در این مسیر درحال رفت و آمد است و مسافران بندرعباس تهران را جابجا می کند.

خب همانطور که گفتیم اولین ایستگاه شما در مسیر قطار مشهد ایستگاه قطار فریمان است. شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی قرار دارد در سال ۱۳۷۲ به عنوان یکی از شهرهای کشور به فهرست شهرستان های استان خراسان رضوی پیوست.

پس از طی کردن ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه به دومین ایستگاه خود در شهرستان تربت حیدریه می رسید. تربت حیدریه نیز در محدوده استان خراسان رضوی قرار دارد فاصله ۱۰۰۵ کیلومتری تا پایتخت دارد. تربت حیدریه از شهرهای باستانی ایران است و تاریخی دور و دراز دارد. حتی پیشنهاد کنیم در راه سفر با قطار مشهد بندرعباس، بلیط خود را به صورت چند مقصدی تهیه کنید و گشت و گذاری کوتاه در تربت حیدریه داشته باشید.

قطار مشهد بندرعباس در چه شهرهایی ایستگاه دارد؟

بعد از تربت حیدریه مقصد بعدی شما بجستان است. بجستان آخرین ایستگاهی است که پیش از ورود به کویر طبس پیش روی خود دارد و از اینجا به بعد از خاک خراسان خارج خواهید شد. بجستان در استان خراسان رضوی با انار هایش معروف است و راه زمینی دسترسی به این منطقه از مهمترین راه های مواصلاتی جنوب کشور به مشهد است.

بجستان شهر مقدس زرتشتیان می باشد و دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی است. حتی گفته می شود که قدمت بجستان به دوره هخامنشیان بازمی گردد. در راستای قدمت تاریخی بجستان گفته می شود که نام این منطقه در گذشته بغستان و به معنی “سرزمین ایزد” بوده است. پس خالی از لطف نخواهد بود اگر در سفرتان از مشهد به بندرعباس توقف کوتاهی هم در بجستان داشته باشید.

طبس، سه چاهون و بافق، سه ایستگاه قطار کویری بندرعباس

حتی اگر تابحال با قطار مشهد بندرعباس سفر نکرده باشید، اما حتما نامی از شهر طبس به گوشتان خورده است. شهرستان طبس یا تبس، در خاک مشترک خراسان جنوبی و یزد قرار دارد. شهرستان طبس بزرگترین معدن زغال سنگ کشور را در دل خود نهفته دارد به واسطه چنین منبعی یکی از غنی ترین خاک های کشور به حساب می آید.

طبس در گذشته از شهرهای تاریخی و مهم کشور به حساب می آید که متاسفانه براثر زلزله ای بسیار شدید در سال ۱۳۵۷، که بزرگترین زلزله کشور بوده است، جمعیتی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر از ساکنین این منطقه فوت شدند. بااینحال هنوز هم دیدار از شهر طبس جذابیت های بسیاری دارد.

از طبس که بگذرید در ادامه راه به ایستگاه سه چاهون و بافق می رسید. از بافق به بعد دیگر راهی تا بندرعباس پیش رویتان نیست. ایستگاه های بین شهری احمد آباد، خاتون آباد، سیرجان، گل گهر و تزرج آخرین ایستگاه هایی است که تا رسیدن به بندرعباس پیش روی شما هستند. خالی از لطف نیست اگر نگاهی هم به ایستگاه های بین شهری مسیر قطار تهران بندرعباس داشته باشید.

چه قطارهایی در مسیر قطار مشهد بندرعباس وجود دارد؟

مسلما در مسیر قطار مشهد بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای قطاری جنوب کشور قطارهای بسیاری درحال ارائه خدمات هستند. در ادامه اما با معرفی تمام قطارهایی که در این مسیر در دسترس شما هستند با شما همراهیم.

ایستگاه راه آهن مشهد استان خراسان رضوی، مشهد

قطار ۴ ستاره غزال مشهد بندرعباس

قطار ۴ ستاره غزال یا قطار غزال بنیاد vip یکی از بهترین قطارهایی می باشد که در ناوگان قطاری کشور درحال ارائه خدمات به مسافران است. ظرفیت کلی قطار غزال ۴۰ نفر بوده و دارای ۱۰ واگن ۴ نفره می باشد. همچنین در قطار غزال ۴ ستاره مشهد بندرعباس کیفیت خدمات بسیار عالی و مناسب تعبیه شده تا در سفر ۲۱ ساعته تان از مشهد تا بندرعباس با قطار، خدمات بسیار مناسبی دریافت کرده و بهترین تجربه از سفر با قطار را داشته باشید.

قطار غزال همچنین در دو نوع اتوبوسی و کوپه ای در اختیار مسافران قرار می گیرد و خدمات ارائه شده در آن دارای کیفیت بسیار مطلوبی است که باعث شده تا مسافران رضایت مناسبی از سفر با قطار داشته باشند.

قطار ۳ ستاره ۶ تخته اپتیما رجا در مسیر قطار مشهد بندرعباس

در مجموعه قطارهای شرکت رجا، قطارهایی ۶ تخته وجود دارند که در سه کلاس مختلف ۱، ۲ و ۳ تقسیم بندی می شوند. یکی از این قطارها، قطار ۶ تخته اپتیما رجا است که با نام قطار تبدیلی ۶ تخته کلاس ۳ نیز شناخته می شود. قطار اپتیما ۶ تخته رجا یکی دیگر از قطارهایی است که در مسیر قطار مشهد بندرعباس در اختیار شما قرار دارد. قطار ۳ ستاره ۶ تخته اپتیما یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به فکر کاهش هزینه های خود در سفر به مشهد هستند.

قیمت بلیط قطار مشهد بندرعباس چقدر است؟

در انتهای متن کمی هم در مورد قیمت بلیط قطار مشهد بندرعباس با شما صحبت می کنیم. همانطور که در بخش قبلی خواندید بهترین قطارهایی که در مسیر قطار مشهد بندرعباس درحال جابجایی مسافران هستند، قطار ۴ ستاره غزال مشهد بندرعباس و قطار ۳ ستاره ۶ تخته اپتیما هستند.

قطار غزال یکی از قطارهای خوب کشور می باشد و بسته به کلاس بلیط خریداری شده دارای قیمت متفاوتی هم هست، اما معمولا نرخ قیمت بلیط قطار مشهد بندرعباس برای این قطار در حدود ۱۸۵۰۰۰ هزار تومان است. این مبلغ می تواند در برخی ایام خاص سال مانند تعطیلات نوروزی کمی بیشتر هم باشد.

قطار ۳ ستاره و ۶ تخته اپتیما هم به عنوان یکی دیگر از انتخاب هایتان دارای نرخ قیمتی معادل ۱۵۰۰۰۰ هزار تومان می باشد. پس برای کاهش هزینه های سفری، بهترین قطار مشهد بندرعباس، قطار اپتیماست.

ساعت و برنامه حرکت قطار مشهد بندرعباس

در پی گسترش خدمات قطار مشهد بندرعباس، شرکت راه آهن جهموری اسلامی ایران در نظر دارد تا برنامه حرکت قطار مشهد بندرعباس را به صورت روزانه به اجرا در بیاورد. درحال حاضر نیز این فرایند درحال اجراست و در بیشتر روزهای هفته و تقریبا تمام ساعات روز امکان خرید بلیط قطار مشهد بندرعباس برای مخاطبین فراهم استو این برنامه به مرور بهبود هم خواهد یافت و شاهد حضور قطارهای بیشتری در مسیر قطار مشهد بندرعباس خواهیم بود.

از بندرعباس تا مشهد با قطار چند ساعت راهه؟

مدت زمان سفر با قطار از مشهد تا بندرعباس در حدود ۲۱ ساعت است و می تواند تجربه جالبی از سفر با قطار در دل کویر باشد. دیدن نیمه شب کویر برروی ریل های راه آهن و یا نظاره کردن شن های طلایی رنگ کویر طبس، در مسیر قطار مشهد تا بندرعباس، جاذبه ای است که به ندرت می توانید در هر سفری پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید از این سفر به اندازه کافی لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم سفرتان را به صورت چند مقصده انتخاب کنید و از شهرهای مختلف بین راه مشهد تا بندرعباس دیدن نمایید.

نظرات