مسیر قطار شیراز مشهد

مسیر قطار شیراز مشهد – نقشه، تصاویر و قطارهای راه آهن شیراز مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر نتوانیم مشهد را مهمترین مقصد سفر ایرانیان بدانیم دست کم می توانیم آن را یکی از پر گردشگرترین و محبوب ترین مقاصد سفر در ایام تعطیلات و به خصوص سفرهای نوروزی بدانیم. هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از مناطق مختلف کشور به این شهر سفر می کنند تا هم از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی مشهد لذت ببرند و هم به زیارت حرم امام رضا در این شهر محبوب و پرطرفدار بروند. یکی از پر تردد ترین مسیرهای منتهی به این شهر پرگردشگر مسیر قطار شیراز مشهد است. هر آنچه که لازم است در مورد این مسیر پرتردد بدانید را در این مطلب آورده ایم. از نقشه و تصاویر مسیر قطار شیراز مشهد تا قطارهای مسیر و مدت زمان سفر با قطار در این مطلب توضیح داده شده است.

اطلاعاتی درباره ایستگاه های راه آهن شیراز و مشهد + تصاویر

  • ایستگاه راه آهن شیراز: سال ۹۰ بود که ایستگاه راه آهن شیراز تاسیس شد. در زمان تاسیس این ایستگاه اعلام شد که این ایستگاه قطار شیراز با مساحتی ۶۷ هکتاری به عنوان بزرگترین و مجهز ترین خط ریلی کشور به حساب می آید. همانطور که فرودگاه شیراز هم یکی از پیشرفته ترین فرودگاه های کشور به حساب می آید.
  • ایستگاه راه آهن مشهد: می توان با قاطعیت گفت که ایستگاه راه آهن مشهد بعد از ایستگاه راه آهن تهران بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور است. در ایستگاه راه آهن مشهد که توسط یک معمار ایرانی به نام حیدر غیایی ساخته شده از سبک معماری دوره اشکانیان الهام گرفته شده است. در واقع گفته می شود که بنای این ایستگاه شبیه بال های فروهر ساخته شده است. مراحل ساخت این ایستگاه راه آهن در سال ۱۳۴۵ به پایان رسید.
اطلاعاتی درباره ایستگاه های راه آهن شیراز و مشهد

ایستگاه های مسیر حرکت قطار شیراز مشهد

در مسیر حرکت قطار شیراز مشهد و بالعکس از استان های زیادی عبور نخواهید کرد. تنها استان هایی که در این مسیر مشاهده می کنید استان های یزد و استان خراسان جنوبی هستند. زیباشهر، باجگاه، زرقان، عماد آباد، فتح آزاد سفلی، دشت بال، قوام آباد، رحمت آباد، اکبرآباد، صفا شهر، ابرکوه، ده شیر، فراشاه، تفت، زارچ، حسن آباد، ساغند، طبس، اصفهک، فردوس، زین آباد، بجستان، یونسی، فیض آباد، تربت حیدریه و ملک آباد مهمترین شهرهایی هستند که در مسیر حرکت قطار شیراز به مشهد از آن ها می گذرید. مسافرینی که در این مسیر در گذر هستند و قصد سفر به شهرهای فریمان، تربت حیدریه، بشرویه، بجستان، عباس آباد، اردکان، سیستان، شهرضا، اقلید، سیوند و مرودشت را داشته باشند می توانند با خرید بلیط قطار شیراز به مشهد یا مسیر بالعکس این مسیر به شهرهای ذکر شده سفر کنند.

قطار شیراز به مشهد چند ساعت راه است؟ + نقشه

مدت زمانی که با استفاده از قطار شیراز مشهد در مسیر خواهید بود چیزی در حدود ۲۲ تا ۲۴ ساعت است. این مسیر حدود دو برابر بیشتر از مدت زمانی است که در مسیر قطار تهران مشهد خواهید بود.

قطار شیراز به مشهد چند ساعت راه است؟ + نقشه

برای برخی افراد این مسیر ممکن است کمی آزار دهنده باشد و از آنجایی که قطارهای تندرو در این مسیر فعال نیستند پیشنهاد ما این است که از قطارهایی با امکانات و خدمات مناسب برای سفر به این شهر استفاده کنید. تمام قطارهایی که در این مسیر فعال هستند در مسیر بازگشت همین مسیر یعنی در مسیر قطار مشهد شیراز هم فعالیت دارند. متاسفانه قطارهای باکیفیتی همچون قطار فدک در این مسیر فعالیت نمی کنند اما می توانید از قطار با کیفیت پلور سبز برای سفر در این مسیر قطاری استفاده کنید. بد نیست نگاهی هم به قطارهای فعال در مسیر قطاری شیراز مشهد و ویژگی های آن ها داشته باشیم.

قطارهای مسیر قطاری شیراز مشهد و بالعکس

قطارهایی که در این مسیر فعالیت می کنند در حاضر تنوع خیلی زیادی ندارند. قطار پلور سبز تنها و بهترین قطاری است که در حال حاضر در این مسیر فعال است و امکان رزرو بلیط آن وجود دارد. البته در ادامه ممکن است قطارهای بیشتری به این مسیر اضافه شود. قطارهای مسیر راه آهن شیراز مشهد تا مدتی پیش با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در این مسیر حرکت می کردند، اما ظاهرا در چند مدت اخیر سرعت قطارها به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تغیییر کرده است و از مدت زمان سفر با قطار کاسته شده است. بد نیست کمی هم در مورد قطار پلور سبز بدانیم.

قطارهای مسیر قطاری شیراز مشهد و بالعکس

قطار پلور سبز شیراز مشهد

قطار پلور سبز یکی از قطارهای با کیفیت شرکت رجاست. این قطار ۴ ستاره را می توان بعد از قطارهای زندگی و سیمرغ در سومین رده کیفی قطارهای رجا قرار داد. امکانات و خدماتی که در این قطار ارائه می شود کاملا قابل قبول است. وضعیت واگن ها و طراحی و زیبایی داخل کوپه ها نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. این قطار به جز مسیر شیراز مشهد در بسیاری از مسیرهای زیر که از مهمترین مسیرهای کشور هستند نیز فعال است:

  • مسیر قطار تهران مشهد
  • مسیر قطار تهران شیراز
  • مسیر قطار مشهد اهواز
  • مسیر قطار مشهد ساری

برخی از مهمترین امکانات قطار پلور سبز شامل موارد زیر است:

  • سیستم تهویه مطبوع
  • کوپه های عایق در برابر صدا و رطوبت و حرارت
  • کتابخانه و سیستم صوتی و تصویری
  • پذیرایی از مسافران با نوشیدنی و وعده غذایی
قطار پلور سبز شیراز مشهد

قطار، بهترین راه سفر در مسیر شیراز مشهد

از نظر بیشتر مسافران این مسیر قطار را می توان بهترین وسیله سفر برای مسافرت بین این دو شهر دانست. شاید وجود قطار با کیفیت در این مسیر یکی از دلایلی باید که توجه مسافرین را به خود جلب کرده است. البته دلایلی همچون ایمنی و راحتی قطار نیز از دیگر دلایل سفر با قطار هستند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات