مسیر قطار تهران کرمانشاه

مسیر قطار تهران کرمانشاه، از پایتخت تا غربی ترین نقطه کشور!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سفر به شهرهای غربی کشور می تواند یک تجربه تازه برای بسیاری از افرادی باشد که شهرهای غربی را نادیده می گرفتند. یکی از جذاب ترین شهرهای غربی کشور که سفر کردن در آنجا لطف زیادی دارد کرمانشاه است. اگر می خواهید برای سفر به این شهر دوست داشتنی برنامه ریزی کنید و سفر با قطار را انتخاب ایده آل خود قرار داده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی مسیر قطار تهران کرمانشاه همراه شما باشیم.

مسیر ۱۱ ساعته قطار تهران کرمانشاه چگونه می گذرد؟

سفر با قطار به عنوان یکی از آسان ترین و ارزان ترین راه ها برای داشتن سفری لذت بخش معروف است. شما می توانید با صرف هزینه ای کمتر از بلیط هواپیما با خرید بلیط قطار، سوار قطارهای با کیفیت ناوگان ریلی کشورمان شدید و بهترین سفر خود را در کنار عزیزان خود سپری کنید.

تاق بستان کرمانشاه

طول مسیر قطار تهران کرمانشاه

مسیر قطار تهران کرمانشاه به عنوان یکی از مسیرهای طولانی ریلی در کشور معروف است. چرا که شما باید بیش از ۱۱ ساعت را در قطار بگذرانید تا به مقصد جذاب کرمانشاه نزدیک شوید. برای مسیرهای طولانی مسافران قبل از برنامه ریزی برای سفر خود نکات مهمی را رعایت کنند تا بتوانند در طول مسیر تهران تا کرمانشاه آرامش بیشتری داشته باشند. در ادامه خیلی کوتاه نکات مهم برنامه ریزی قبل از سفر را با هم مطالعه می کنیم.

  • انتخاب بازه زمانی مناسب برای سفر
  • چک کردن آب و هوای مقصد مورد نظر
  • کسب اطلاعات در مورد بهترین و ارزان ترین روش برای سفر (یفر با قطار یا هواپیما)
  • پیدا کردن بهترین قطار موجود برای مقصد موزد نظرراهنم
  • مقایسه قطارها با توجه به نرح قیمت بلیط و امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می دهد.
  • خرید بلیط قطار از سامتیک

قطار تهران کرمانشاه چه ایستگاه هایی دارد؟

اگر شما مسافر قطار تهران کرمانشاه باشید حتما از ایستگاه های مختلفی عبور خواهید کرد و در هر ایستگاه توقف کوتاهی خواهید داشت تا مسافران جدید به قطار اضافه شوند و یا برخی از مسافران از قطار پیاده شوند.

ایستگاه های قطار تهران کرمانشاه

قطار تهران کرمانشاه مسیر خودش را از راه آهن تهران آغاز می کند و بعد از آن به سمت ایستگاه سمنگان (شهری در نزدیکی اراک-استان مرکزی) حرکت می کند. حرکت قطار تهران به سمت اراک بیش از ۶ ساعت طول می کشد و پس از آن، راننده قطار ایستگاه سمنگان را به سمت همدان ترک می کند و با گذشتن از ایستگاه های قطاری که در ادامه مشاهده می کنید مسافران را به غربی ترین نقطه در کشور یعنی شهر زیبای کرمانشاه می رساند.

  1. ایستگاه راه آهن تهران
  2. ایستگاه راه آهن سمنگان
  3. ایستگاه راه آهن شهر همدان
  4. ایستگاه راه آهن ملایر
  5. ایستگاه راه آهن نهاوند
  6. ایستگا راه آهن کنگاور
  7. ایستگاه راه آهن صحنه
  8. ایستگاه راه آهن کرمانشاه

بد نیست از این موضوع نیز اطلاع کافی داشته باشید که قطار بعد از پیاده کردن مسافران کرمانشاه چه مقصدی دارد؟ قطار کرمانشاه بعد از اینکه عمده مسافران خود را در ایستگاه راه آهن کرمانشاه پیاده کرد به سمت ایستگاه اسلام آباد، گیلان غرب، قصر شیرین و شهر خسروی حرکت می کند.

برنامه حرکت قطار تهران کرمانشاه

قطار تهران کرمانشاه هر یک روز درمیان آماده حرکت است تا بتواند مسافران زیادی را به غرب کشور برساند. یکی از نکانی که حتما باید قبل از خرید بلیط قطار به آن توجه کنید این است که این قطار یکی از کم تردد ترین مسیرهای ریلی کشور را دارد و با توجه به اینکه ساعت حرکت قطار هر یک روز درمیان است تنها یک قطار برای این مسیر در نظر گرفته شده است. پس اگر شما هم مسافر این مسیر هستید و بازه رمانی خاصی را برای سفر خود در نظر دارید، هر چه زودتر برای رزرو و یا خرید بلیط قطار تهران کرمانشاه اقدامات لازم را انجام دهید.

قطار تهران کرمانشاه هر یک روز درمیان در حوالی ساعت ۲۰ از تهران به سمت غرب کشور حرکت می کند و در ساعت ۸:۵۰ روز بعد مسافران را به مقصد کرمانشاه می رساند. 

برنامه حرکت قطار کرمانشاه به تهران

هر رفتی آمدی هم دارد و هر قطاری مسیر برگشتی را هم در بردارد. مسیر برگشت قطار کرمانشاه به تهران دقیقا راهی را طی می کند که در مسیر رفت از آنها عبور کرده است. این قطار مانند مسیر تهران کرمانشاه هر یک روز درمیان به سمت تهران حرکت می کند. در نظر داشته باشید، اگر قصد خرید بلیط قطار کرمانشاه تهران را دارید این نکته را فراموش نکنید که در بیشتر مواقع قطار کرمانشاه در ساعاتی آخر شب شروع به حرکت می کند، پس قبل از خرید بلیط قطار از مناسب بودن زمان حرکت قطار خود اطمینان لازم را پیدا کنید.

بهترین قطار تهران کرمانشاه چه قطاری است؟

مسیر کم تردد تهران کرمانشاه، شامل حال قطارهای متنوع و زیادی نمی شود اما قطاری که برای این مسیر در نظر گرفته شده یکی از به صرفه ترین و  مناسب ترین قطارهایی است که ناوگان ریلی کشور برای این مسیر در نظر گرفته است.

مسافران مسیر قطار تهران کرمانشاه

قطار ۳ ستاره الوند بهترین قطار مسیر تهران کرمانشاه

خوشبختانه قطاری که برای مسیر قطار تهران کرمانشاه در نظر گرفته شده است، یکی از بهترین قطارهایی است که به تارگی به ناوگان ریلی کشور اضافه شده و به عنوان یک قطار سه ستاره آرامش و امنیت را برای مسافران به ارمغان می آورد.

قطار ۳ ستاره الوند گزینه ایده آلی برای مسافرت های طولانی به حساب می آید چرا که سفر با یک قطار ۳ ستاره ارزان قیمت می تواند خیال مسافر را از هر جهت راحت کند.

قطار الوند تمام امکانات و توقعات مسافر را از یک قطار درجه ۱ بر آورده می کند. کوپه های ۴ نفره این قطار مسافرت را برای خانواده هایی که دوست دارند کوپه در بست در اختیار داشته باشند راحت تر می کند. قطار الوند تمام ویژگی ها و امکاناتی مانند سرویس بهداشتی مرتب، سرویس تهویه هوا در کوپه ها، پنجره های دو جه داره و حتی رستوران با کیفیت برای سفارش غذا را در لیست خدمات خود جای داده است. اگر در نظر دارید تا در مورد تنها قطار موجود برای سفر به کرمانشاه اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنم مقاله معرفی قطار ۳ ستاره الوند را با دقت بخوانید.

ارزان ترین قطار مسیر کرمانشاه به تهران

قطار ۶ تخته پارسی در برخی روزهای پر مسافر به عنوان قطار کمکی در این مسیر خدمات حمل و نقل مسافران را بر عهده می گیرد. قیمت بلیط این قطار به  نسبت قطار  الوند تقریبا ۵۰ درصد ارزان تر است. البته قیمت بلیط تنها تفاوت این دو قطار نیستند چرا که قطار ۶ تخته پارسی همان طور که از نامش مشخص است دارای کوپه های ۶ نفره است و امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می دهد و معمولی تر از قطار الوند است.

قطار کرمانشاه به تهران قطار 6 تخته پارسی

 خرید بلیط قطار تهران کرمانشاه

اگر این مقاله را مو به مو خوانده باشید، برای خرید بلیط قطار تهران کرمانشاه راه دشواری ندارید چرا که شما از ساعت حرکت قطارها و بهترین قطارهای موجود در این مسیر اطلاع کافی دارید و حالا با خیال راحت می توانید نسبت به خرید بلیط مورد نظر خود اقدام کنید. کافی است با یک جست و جوی آسان در اینترنت خود را به سایت های معتبر فروش بلیط قطار برسانید و پس از انتخاب زمان مورد نظر خود برای سفر، بلیط قطار ایده آل خود را خریداری نمایید.

قیمت بلیط قطار تهران کرمانشاه

با توجه به اینکه مسیر قطار تهران کرمانشاه شامل حال قطارهای متنوعی نمی شود بسیاری ار مسافران چنین برداشتی دارند که این موضوع روی قیمت بلیط قطار هم تاثیر می گذارد. در صورتی که این فکر کاملا اشتباه است.

اطلاعات خرید بلیط قطار تهران کرمانشاه

صحبت کردن در مورد قیمت بلیط قطار کار چندان آسانی نیست چرا که قیمت ها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه روز به روز در حال بروزرسانی هستند. با این حال، در حال حاضر بهای بلیط مهم ترین قطار تهران کرمانشاه یعنی قطار الوند حدود ۸۸۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده و این در حالیست که قیمت بلیط قطار ۶ تخته پارسی ۴۱۰۰۰ تومان است.

بهای بلیط قطار این مسیر به عنوان یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین قیمت ها در فروش بلیط قطار معروف است. چرا که هم به صرفه است و هم مردم با پرداخت کم ترین هزینه بهترین خدمات و امکانات را در حوزه حمل و نقل ریلی در نقش یک مسافر دریافت خواهند کرد.

نظرات