مسیر قطار تهران ساری

مسیر قطار تهران ساری – ایستگاه ها، قطارها و قیمت بلیط قطار تهران ساری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر نتوانیم مناطق شمالی کشور را زیباترین مناطق کشور بدانیم حداقل می توانیم ادعا کنیم که این مناطق سرسبزترین مناطق کشور هستند. البته شاید اگر تمرکز سفرها تنها بر شهرهای شمالی نبود شاید با فضای دلچسب تر و دنج تری رو به رو بودیم، اما در هر صورت نمی توان از لطف این شهرهای زیبا گذشت. استان گلستان، استان گیلان و استان مازندران هر کدام در نوع خود زیبایی های منحصر به فردی دارند که باعث شده مسافران زیادی از روش های مختلف به این مناطق سفر کنند.

یکی از بهترین روش های سفر که در سال های اخیر پیشرفت زیادی هم در این زمینه صورت گرفته سفر با قطار است. مدت زیادی از زمانی که قطار رشت نیز راه اندازی شده نگذشته و در حال حاضر امکان سفر از شهرهایی همچون تهران، مشهد و قزوین به رشت امکان پذیر است. اما مسیر قطار تهران ساری که البته یکی از زیباترین مسیرهای راه آهن ایران نیز محسوب می شود سالهاست که مشغول فعالیت است.

درباره مسیر قطار تهران ساری بیشتر بدانید!

تا پیش از راه اندازی قطار رشت مسیر تهران ساری با قاطعیت زیباترین مسیر ریلی کشور به حساب می آمد، اما اکنون هر دو مسیر را می توان زیباترین مسیرهای ریلی کشور دانست. اما چه چیزی باعث می شود که ما بر سفر با قطار به شهرهای شمالی تاکید کنیم؟ قطعا سفر با اتومبیل شخصی و در جاده ها نیز حال و هوای خود را دارد، اما به این دلیل که مسیر ریلی از میان مناطقی دست نخورده و بکر عبور می کند معمولا طبیعت زیبا و شگفت انگیزی پیش روی شماست.

درباره مسیر قطار تهران ساری بیشتر بدانید!

در مسیر قطار تهران ساری از شهرها و ایستگاه های زیادی عبور می کنید که یکی از دیگری زیباتر هستند. بنابراین در ابتدای راه اگر شگفت زده نشده بودید و خیال کردید که تعریف های ما تنها اغراق هستند بهتر است زود قضاوت نکنید و منتظر بمانید. به خصوص اگر در فصل های بهار و پاییز از این مناطق عبور کنید از زیبایی های طبیعت به وجود خواهید آمد.

زیبایی های اصلی مسیر از بعد از گرمسار شروع می شوند. بعد از گرمسار و با عبور از زرین دشت و مهاباد به فیروزکوه می رسید. نمی خواهیم جزئیات زیبایی این مناطق را اسپویل کنیم، اما از این جا به بعد تازه با اصل زیبایی های مسیر رو به رو می شوید. پیشنهاد ما این است که هر کاری دارید قبل از رسیدن به فیروزکوه انجام دهید، چرا که با رسیدن به فیروزکوه بهتر است چشم از منظره بر ندارید. از این قسمت فقط باید از زیبایی های مسیر لذت ببرید و عکس بگیرید. (همراه داشتن دوربین با کیفیت توصیه می شود)

در ادامه نیز گذر از تونل گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، سوادکوه، پل سفید و ادامه مسیر جذابیت های منحصر به خودشان را دارند.

تونل گدوک

قطارهای مسیر تهران ساری

چند مدل از قطارهای موجود در ناوگان ریلی کشور در این مسیر فراهم است. البته در این مسیر خبری  از قطارهای لوکس و یا قطارهای سریع السیر نیست و تنها می توانید از قطارهای معمولی ۴ تخته، ۶ تخته و اتوبوسی بهره ببرید.

بهترین قطارهای مسیر تهران ساری قطار به ترتیب اولویت شامل موارد زیر است:

  • قطار ۴ تخته البرز (۳ ستاره)
  • قطار ۶ تخته نسیم (۲ ستاره)
  • قطار ۳ ستاره اتوبوسی

در ادامه توضیح کوتاهی در مورد امکانات هر کدام از این قطارها ارائه می دهیم.

مسیر قطار تهران ساری چند ساعت راه است؟

قطار ۴ تخته البرز

قطار البرز یکی از قطارهای میان رده شرکت رجاست. این قطار که در دسته قطارهای ۴ تخته قرار می گیرد از نظر وضعیت امکانات یک قطار ۳ ستاره محسوب می شود. برخی از امکانات پایه قطار البرز شامل موارد زیر است:

  • عایق در برابر سرما و گرما
  • دارای کتابخانه
  • توزیع نشریات
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم صوتی و تصویری در هر کوپه (۲ نمایشگر برای تماشای فیلم)
  • پذیرایی رایگان با بسته های میان وعده

قطار ۶ تخته نسیم

قطار نسیم هم از سری قطارهای شرکت رجاست که یکی از مهمترین مسیرهای فعالیت آن مسیر قطار تهران ساری است، اما این قطار که یک قطار ۲ ستاره محسوب می شود در دسته قطارهای اقتصادی و ۶ تخته قرار می گیرد. برخی از امکانات پایه این قطار شامل موارد زیر است:

  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی جداگانه در هر واگن
  • توزیع آب معدنی
  • امکان خرید غذای گرم از رستوران قطار و خرید تنقلات از بوفه
  • سرویس خواب بهداشتی در هر کوپه
قطار 6 تخته نسیم

مسیر قطار تهران ساری چند ساعت راه است؟

فاصله تهران تا ساری چیزی در حدود ۴۰۰ کیلومتر است. اگر بخواهید با ماشین چنین مسافتی را طی کنید باید چند ساعت به طور مداوم رانندگی کنید و قطعا اذیت خواهید شد، اما با استفاده از قطار علاوه بر اینکه در زمانی کمتر از ۷ ساعت به مقصد می رسید می توانید بر صندلی خود تکیه داده و از مسیر لذت ببرید. در بیشتر روزها حداقل ۲ قطار در این مسیر از تهران به سمت ساری حرکت می کنند و در برخی روزها نیز ۲ قطار در این مسیر مشغول فعالیت هستند. ضمنا زمان حرکت بیشتر قطارها از ایستگاه راه آهن تهران نیز در ساعات اولیه صبح است.

قیمت بلیط قطار تهران ساری

قیمت بلیط قطارهای این مسیر در حد متوسطی قرار دارد به طوریکه گران قیمت ترین بلیط هواپیمای این مسیر بیش از ۵۰ هزار تومان نیست. قیمت قطارها نیز با توجه به سطح کیفیت و امکانات موجود در هر یک تعیین شده است. برای مثال قطار البرز بیشترین قیمت قطار در این مسیر را داراست و بعد از آن قطارهای نسیم و قطار ۳ ستاره اتوبوسی در رده های بعدی قیمتی قرار دارند. در مجموع با توجه به امکانات قطارها و مسافت مورد نظر قیمت این قطارها در حال حاضر معقول است و نمی توان آن ها را زیاد در نظر گرفت.

قطارهای مسیر تهران ساری

برای خرید بلیط قطار مورد نظر خود در همین صفحه نیز می توانید اقدام کنید. کافیست به بالای صفحه رفته و مشخص کنید که قصد دارید از تهران به سمت ساری بروید یا قصد بازگشت از ساری به تهران را دارید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات