مسیر قطار قزوین رشت

مسیر قطار تهران رشت و رشت تهران – قیمت بلیط و امکان خرید بلیط

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر قطار و مسیر ریلی وجود نداشت چه اتفاقی می افتاد و بشر دچار چه مشکلاتی می شد؟ جالب است بدانید در زمان های نه چندان دور قطار سوار شدن برای ایرانی ها یک آرزوی دست نیافتنی به حساب می آمد. با اینکه اولین قطار دنیا در سال ۱۸۲۵ در انگلستان به حرکت افتاد اما بیش از ۱۰۰ سال تا حرکت اولین قطار در ایران زمان برد و سرانجام در سال ۱۳۰۶ اولین خط ریلی ایران از تهران به سمت شهر ری افتتاح شد.

قطار ارزان ترین راه سفر از گذشته تا امروز

مردم در ابتدا نام این وسیله حمل و نقلی را به دلیل دودی که در هنگام حرکت از بالای قطار بلند می شد (ماشین دودی) گذاشته بودند و نام قطار هنوز بین مردم جایی نداشت. شاید اگر هنوز هم درمورد قطار با ریش سفیدهای خانواده خود صحبت کنید نام قطار دودی را بشنوید.

از آن زمان تا کنون قطار یکی از مهم ترین و ارزانترین وسیله حمل و نقل مسافر برای سفرهای داخلی به حساب آمد و روزانه حجم وسیعی از مسافران توسط شرکت های مسافربری قطار به شهرهای محتلف ایران جا به جا می شوند.

خرید بلیط قطار تهران رشت

در حال حاضر و پس از گذشت نزدیک به ۱۰۰ سال از ورود اولین قطار به ایران و با وجود اینکه راه آهن کشور روز به روز در حال پیشرفت است. اما هنوز هم شهرها و مسیرهای مختلفی در کشور فاقد خطوط ریلی هستند. یکی از مسیرهای بسیار مهم ریلی که از شروع پروژه بهره برداری آن نزدیک به ۶ سال می گذرد مسیر قطار تهران رشت است.

رسیدن به این مسیر پر طرفدار برای مسافران تاکنون با حرید بلیط هواپیما تهران رشت مقدور بود. اما با توجه به اخبار منتشر شده از نوروز امسال این مسیر هم دارای خطوط ریلی شده و مسافران می توانند با خرید بلیط قطار به راحتی خود را به این شهر زیبا برسانند.

راه آهن رشت

قیمت بلیط قطار تهران رشت

یکی از مهم ترین سوالات مسافرانی که قصد دارند برای اولین باز سفر ریلی خود را از تهران به رشت داشته باشند هزینه بلیط است. قیمت بلیط قطار تهران به رشت در حال حاضر و با توجه به محدودیت در تنوع قطارها ۴۰٫۰۰۰ تومان است. البته در نظر داشته باشید که قیمت اعلام شده کاملا تقریبی حساب شده است و ممکن است با توجه به نوسانات قیمت بلیط قطار با افزایش و یا حتی کاهش نرخ بلیط مواجه شویم. پس اگر می خواهید ار آخرین و به روز ترین قیمت بلیط قطار تهران رشت با خبر شوید حتما صفحه فروش بلیط قطار سامتیک را چک کنید. در حال حاضر امکان خرید بلیط قطار تهران رشت و بالعکس از طریق همین صفحه امکان پذیر است. برای آگاهی از قیمت و زمان حرکت دقیق بلیط قطارها کافیست مسیر مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه جستجو را انتخاب کنید تا بلیط های موجود پیش رویتان قرار بگیرد.

قیمت بلیط قطار تهران رشت
قطار صبا ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان
قطار سپهر ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان

قطار اتوبوسی صبا و سپهر – قطارهای مسیر تهران رشت و بالعکس

در ابتدا تنها قطاری که در این مسیر شروع به فعالیت کرد قطار اتوبوسی صبا بود، اما در ادامه و در استقبال فراوانی که از این مسیر ریلی شد قطار سپهر نیز فعالیت خود را در این مسیر شروع کرد. قطار اتوبوسی صبا به عنوان یکی از قطارهای درجه ۱ اتوبوسی همیشه خوش نام به ارائه بهترین خدمات به مسافران بوده است پس مطمئن باشید که از سفر با این قطار به خوش آب و هوا ترین شهر کشور پشیمان نخواهید شد. اگر دوست دارید با امکانات و خدمات این قطار بیشتر آشنا شوید خواندن مقاله معرفی قطار اتوبوسی صبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

عکس قطار تهران رشت

شاید برای شما هم جالب باشد تا از اولین تصاویر منتظر شده مسیر جذاب تهران رشت دیدن کنید. برای همین شما را دعوت می کنم تا از جدید ترین تصاویر این مسیر ریلی دیدن کنید.

مسیر و بلیط قطار قزوین رشت

همانطور که اشاره کردیم، شاید با دیدن اخبارهای شبانگاهی این خبر به گوشتان خورده باشد که خط راه آهن قزوین رشت مسیری به طول ۱۶۵ کیلیومتر به تازگی افتتاح شده و مسافران می توانند از عید امسال تجربه سفر ریلی خوبی از این مسیر را داشته باشند.

اگر شما مسافر تهران باشید و بلیط قطار رشت را خریداری کرده باشید پس از سوار شدن به قطار مورد نظر خود در راه آهن تهران و پیدا کردن صندلی خود باید منتظر راه افتادن قطار باشید.

قطار تهران رشت

همانطور که میدانید نخستین ایستگاهی که پس از تهران توقف دارد و مسافران دیگری هم در این مسیر به قطار اضافه می شوند (سیاه چشمه قزوین) است البته در ادامه مسیر از شهرهای زیبا و مختلفی عبور می کنیم که به اختصار به بررسی آن خواهیم پرداخت.

  • تهران
  • سیاه چشمه قزوین
  • کوهین
  • لوشان
  • منجیل
  • رودبار
  • امامزاده هاشم
  • رشت

همانطور که ملاحظه می کنید این مسیر زییا که بیشتر هم از جاده های شمالی عبور می کند، چندان طولانی نیست و همین باعث می شود مسافر از سفر احساس خستگی و بی حوصلگی نکند.

همچنین با وجود اینکه ۵۰ درصد این مسیر را دشت های زیبا تشکیل می دهد باعث می شود مسافران برای از دست ندادن جذابیت هایی که در طول مسیر انتظارش را می کشند چشم از کنار پنجره بر ندارند.

مناظر جذاب و هیجان انگیز بین راه نشستن کنار پنحره های قطار را برای مسافران تبدیل به یک چالش می کند چرا که مسیرهایی که گرم و خشک نیستند و پوشش گیاهی جذابی دارند همیشه طرفداران زیادی برای صندلی های کنار پنجره ای دارند.

قطار تهران رشت

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید در ادامه  ۵۰ درصد مسیر چه مناظری در انتظار مسافر است؟ مسیر قطار تهران رشت با گذر از مناطق کوهستانی و تپه هایی که در میانه راه وجود دارد حرکتش را به سمت رشت ادامه می دهد. البته با توجه به اینکه هنوز هیچ مسافری از این مسیر هیجان انگیز عبور نکرده است تصویر سازی برای سفر از این دشت ها و مناطق کوهستانی انتظار برای سفر را هیجان انگیز تر می کند.

راه آهن قزوین رشت یک پروژه ملی!

افتتاح قطار قزوین رشت این مسیر ریلی مهم، گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می کند. این مسیر به دلیل ایجاد کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب کشور برای صادرات و ترانزیت کالا از آب های خلیج فارس به سمت کشورهای آسیای میانه، بسیار برای کشور حائز اهمیت است.

گفتنی است برای  مسیر قطار تهران رشت بیش از ۸۰ پل ۱۳ هزار متری و ده ها تونل ساخته شده است که از مهم ترین و پر هزینه ترین پل های این پروژه می توان به پل شاهرود اشاره کرد که طولی به بیش از ۶۰۰ متر دارد. شایان ذکر است برای ساخت این پل هزینه ای بالغ بر  ۱۴۰ میلیارد ریال صرف شده است.

پیش فروش بلیط قطار تهران رشت

همچنین، پیش بینی می شود با افتتاح این مسیر ریلی بسیاری از ترافیک های جاده ای به سمت استان گیلان کمتر شود و کسانی که از ماشین شخصی و یا اتوبوس برای سفر به رشت اقدام می کردند از این به بعد با خرید بلیط قطار به آسانی خود را به مقصد برسانند.

پیشنهاد می کنم برای اینکه این مسیر جذاب را از دست ندهید و جزو اولین مسافرانی باشید که قطار تهران رشت را سوار می شوید هر چه زودتر با توجه به زمان بندی پیش فروش بلیط قطار ویژه نوروز ۹۸ از زمان حرکت قطارها و قیمت بلیط ها اطلاع کافی به دست بیاورید.

قطار رشت مشهد و بالعکس

یکی دیگر از مسیرهای قطاری پر استفاده که به ایستگاه راه آهن رشت می رسد مسیر قطار رشت مشهد و مشهد به رشت است. این مسیر قطاری جاذبه های دیدنی فراوانی دارد و به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای راه آهن کشور به حساب می آید. برای آگاهی از قیمت بلیط، قطارهای موجود در مسیر، اطلاعات بیشتر در مورد این مسیر و خرید بلیط قطار رشت مشهد و یا مشهد به رشت می توانید به صفحه قطار رشت مشهد مراجعه کنید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

مسیر استارا تهران کی به بهره برداری میرسه؟

    سلام دوست عزیز، طبق آخرین اعلام شرکت ریلی ایران رجا، مسیر آستارا تهران در سال ۹۸ یا ۹۹ به بهره برداری میرسه.

سلام من میخواستم از اصفهان برم رشت و میخوام با قطار تهران رشت سفر کنم. میشه بهم بگید بهترین قطار تهران رشت کدومه؟

    سلام بر شما. انتخاب های زیادی جلوی روی شما هست. برای قطار تهران رشت میتونید از قطار زندگی یا فدک استفاده کنید.

لطفا ایستگاههایی که قطار مسیر رشت به تهران در آنجا توقف میکند را اعلام فرمایید در ضمن آیا ایستگاهی در کرج جهت پیاده شدن وجود داره و قطار توقف خواهد داشت ؟

سلام فاصله زمانی تهران به رشت با قطار چقدره؟ متشکرم

سلام.نیازبه بلیط تهران رشت رفت و برگشت دارم

با سلام و وقت بخير و عرض تبريك سال نو براى تك تك شما عزيزان و آرزوى سلامتى و خوشبختى در كنار خانواده ى محترم لطفأ در مسير ريلى رشت تهران و بر عكس استگاهى هم براى كرج در مظر بگيريد سپاس

    سلام ممنون ار پیشنهاد خوبتون. حتماً نظر شما را به اطلاع شرکت میرسانیم.

سلام ممنونم ازاامکاناتی که دراختیارگذاشتید