مسیر قطار تهران بندر عباس

مسیر قطار تهران بندر عباس، سفری ۲۰ ساعته از پایتخت تا جنوب کشور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

وقتی صحبت از سفر با قطار می شود طولانی بودن مسیر اولین نکته ای است که به ذهن هر مسافر می رسد. مسیر طولانی در قطار برای مسافر می تواند یک سفر حوصله سر بر و پر از سر درد و خواب آلودگی را بسازد، اما سوال اینجاست که چگونه می توان از این مسافت طولانی و حوصله سر بر لذت برد؟!

حالا یکی از طولانی ترین مسیرهای قطاری که به مقصد بندر عباس است را با هم بررسی می کنیم! برای مسیر قطار تهران تا بندر عباس مسافر حداکثر ۲۰ ساعت از زمان خود را باید در قطار بگذراند. حال اینکه این مسیر طولانی چگونه با قطار می گذرد خودش جای بحث دارد.

خرید بلیط قطار تهران بندرعباس

راه آهن تهران، اولین خطوط ریلی ایران

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید نزدیک به ۱۰۰ سال از کلنگ زنی راه آهن تهران می گذرد. این بنا وسعت زیادی دارد و تمامی قسمت های این ایستگاه از پی تا سقف از سیمان و آهن ساخته شده است، همچنین معماری این بنا از سبک اکسپرسیونیم می باشد که البته جلال و شکوه معماری ایرانی در آن قابل رویت است.

مسافران تهرانی که قصد سفر با قطار را دارند در ابتدا باید خود را به راه آهن تهران برسانند؛ خوشبختانه برای دسترسی به راه آهن تهران از قسمت های مختلف تهران، مسیرهای زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی این مسیرها می پردازیم:

  • مسیر شماره ۱: شما می توانید از هر نقطه شهر به چهارراه ولیعصر بروید و با سوار شدن اتوبوس های بی ار تی راه آهن خود را به راه آهن تهران برسانید.
  • مسیر شماره ۲: اگر به دنبال مسیر مترو راه آهن تهران باشید، می توانید با سوار شدن در یکی از ایستگاه های مترو قائم – آزادگان خود را به ایستگاه راه آهن تهران برسانید.
  • مسیرشماره ۳: اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود را به سمت راه آهن رانندگی کنید، از خیابان ولیعصر خود را به میدان ولیعصر برسانید و از آنجا وارد راه آهن تهران شوید.

خرید آنلاین بلیط قطار

درگذشته ای نه چندان دور خرید بلیط قطار کار آسانی نبود. بسیاری از مسافران با رساندن خود به راه آهن تهران از باجه های بلیط فروشی راه آهن بلیط مورد نظر خود را می خریدند، که البته این روش دردسرهای مخصوص به خودش را به همراه داشت.

برای مثال اگر مسافری قصد داشت برای خرید بلیط قطار تهران مشهد اقدام کند، دو راه در پیش رو داشت. اولین و تنها راه خرید بلیط از باجه های بلیط فروشی راه آهن تهران در بازه زمانی کمتر از سه هفته قبل از سفر به حساب می آمد، که یک  خرید ایده آل برای مسافر بود. چرا که مسافر با خیال راحت بلیط دلخواه خودش را در بازه زمانی که برای خودش مشخص کرده را خریداری کرده است.

راه دوم برای مسافران کمی سخت تر از راه اول به حساب می آمد، چرا که مسافران دقیقه نودی باید با استرس هرچه تمام تر خود را به راه آهن تهران می رساندند. در این بین اگر بلیط مورد نظرشان موجود نبود و کسی در آنجا برای استرداد بلیط نیامده بود، مسافر باید تا قطار بعدی و یا موجود شدن بلیط قطار دقیقه نودی صبر کند.

البته داستان بلیط قطار پس از مدت ها و با وجود آژانس های هواپیمایی آسان تر شد، اما همچنان مشکلات مختلف سر جای خود بودند. امروزه و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی پدیده ای به نام خرید آنلاین بلیط قطار جای خود را به سبک های سنتی و قدیمی داده است. با رشد این جریان، مسافران مشکلات گذشته را ندارند و در همه زمان و همه جا تنها با برقراری ارتباط با اینترنت، می توانند بلیط مورد نظر خود را خریداری کنند.

قطار غزال بندر عباس

خرید بلیط قطار تهران بندر عباس

قبل از خرید بلیط قطار باید انواع قطارها و قیمت های مختلف را برای مقصد دلخواه خود بشناسیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. توجه داشته باشید که برای مقصد های طولانی مثل مسیر قطار تهران بندرعباس حتما با دانش و اطلاعات کافی بلیط خریداری کنید. گذراندن ۲۰ ساعت در یک قطار که آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد بسیار دلچسب تر از قطاری است که ۲۰ ساعت سر درد و بی حوصلی برای شما به جای بگذارد.

قطارهای غزال و البرز، بهترین انتخاب برای سفر به بندرعباس

قطارهای تهران بندر عباس تنوع خیلی زیادی ندارند اما خوشبختانه قطارهای با کیفیتی برای این مسیر در نظر گرفته شده است که مسافر می تواند بی دغدغه سوار هر کدام از آنها شود و خاطره خوشی را از سفر خود بسازد.

قطار لوکس ۶ تخته جوپار قطار غزال رجا قطار ۴ تخته البرز
سیستم صوتی در کوپه یا سالن وجود دو عدد صفحه نمایش در هر کوپه سیستم تهویه مطبوع
توالت فرنگی کنسول بازی و اسباب بازی برای کودکان سیستم صوت و تصویری
سیستم تهویه مطبوع سرو رایگان غذا به صورت تست توزیع آب معدنی
پریز برق ۲۲۰ ولت سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب توزیع نشریات روز
ویلچر وجود یخچال و ماکروویو در هر واگن لوازم خواب
میان وعده رایگان وسایل خواب کتابخانه
آب معدنی رایگان سرو آب  و چای برای مسافران ویلچر
توزیع نشریات در روزهای غیر تعطیل وجود آب سردکن در هر واگن جعبه کمک های اولیه

قیمت بلیط قطارهای نامبرده بسیار مناسب است. اما اگر می خواهید از قیمت روز اطلاع داشته باشید و انواع  قطارها را با هم مقایسه کنید، می توانید با ورود به صفحه فروش بلیط قطار سامتیک، از نرخ دقیق بلیط ها و زمان دقیق حرکت این قطارها مطلع شوید. برای آشنایی با قطارهای برتر این مسیر نیز می توانید از مقاله بهترین قطارهای تهران بندرعباس دیدن کنید.

سفر با قطار به بندرعباس

خب از حالا به بعد مسیر سفر مهم ترین نکته به حساب می آید فرض کنید شما وارد قطار شده اید و به دنبال کوپه مورد نظرتان می گردید. حالا پس از پیدا کردن جای خود می توانید کمی استراحت کنید! حواستان باشد که خیلی در قید و بند زمان نباشید نگاه کردن مکرر به ساعت مسیر را طولانی تر و حوصله سربر تر می کند!

اینجا تهران است و قطار حرکت می کند، شما همچنان که روی صندلی قطار در حال استراحت کردن هستید. مهمانداران قطار در تک و تا هستند تا نیازهای مسافران را برآورده کنند. همین که کمی با گوشی خود سرگرم شبکه های اجتماعی خود شوید؛ متوجه می شوید که از شهر محمدیه گذشته اید و نزدیک ایستگاه کاشان اید!

 

خرید بلیط قطار تهران به بندرعباس

 

چگونه در قطار حوصله مان سر نرود؟

اگر در طول مسیر تنها نباشید، با صحبت کردن و بازی هایی مثل گل یا پوچ و اسم فامیل می توانید از طول سفر لذت ببرید. اما اگر تنها هستید، پیشنهاد می کنم همصحبتی با هم سفران خود را از دست ندهید؛ چرا که همصحبتی با یک فرد تازه می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد. در این فاصله مهماندار برای شما میان وعده می آورد و شما می توانید در صورت نیاز قهوه ای سفارش بدهید و کمی استراحت کنید.

از وقتی که به مسیر اردکان برسید فاصله بین ایستگاه ها کمی طولانی تر می شود. ازین فاصله به احتمال زیاد هم قطارهای شما وسایل خواب خود را آماده کردند و کم کم چراغ کوپه های قطار خاموش می شود. طبیعتاً شما هم برای استراحت آماده می شوید، نگران نباشید بیشترین سختی مسیر تا اردکان و یزد حساب می شود، چون از اینجا به بعد اگر آدم خوش خوابی باشید راه سختی در پیش ندارید.

مسیر بافق و احمد آباد و خاتون آباد تا تزرج راحت تر از آن که فکرش را بکنید می گذرد چرا که در این زمان شما کاملاً خواب هستید و طول مسیر اذیتتان نخواهد کرد.

از تزرج که عبور کنیم مسیر کمتری را تا مقصد پیش رو داریم، چرا که ۹۰ درصد مسیر طی شده است. اگر از خواب بیدار شوید و کمی سر خود را با تنقلاتی که به همراه آورده اید گرم کنید متوجه می شوید که نزدیک بندر هستید! حالا می توانید به ساعت خود نگاه کنید، درست است کمتر از نیم ساعت دیگر به ایستگاه راه آهن بندر عباس خواهید رسید!

 

ایستگاه راه آهن بندرعباس+ آدرس دقیق

مسیر طولانی تهران بندر عباس باعث می شود از بسیاری از شهرهایی عبور کنید که شاید هیچ وقت فرصت سفر به آنجا را نداشته اید. شاید با خودتان فکر کنید رد شدن از یک شهر به تنهایی جذابیتی ندارد اما دیدن بافت مختلف شهرها، طبیعت بکر جنوب، خودش به تنهایی می تواند یک اتفاق و تجربه تازه به حساب بیاید، هر چند خیلی از مردم نیز چنین اعتقادی دارند که آسمان خدا در هر شهر رنگ تازه ای دارد.

 

راه آهن بندر عباس

 

ایستگاه بندر عباس در انتهای بلوار شهدا قرار دارد موقیعیت این بندر به گونه ای است که شما پس از خروج از راه آهن می توانید به راحتی سوار تاکسی هایی شوید که شما را به مسیر دلخواهتان می رساند. آب و هوای گرم و مرطوب بندر عباس از همان لحظه ای که از قطار پیاده می شوید برایتان قابل لمس است پس حتماً برای سفر به بندرعباس لباس های مناسب همراه داشته باشید که برای دیدن این بندر جذاب و هیجان انگیز به اندازه کافی آماده باشید.

نظرات