مسیر قطار تبریز به وان

مسیر قطار تبریز وان، رویایی که خاطره می شود!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

در سال های اخیر، سفر به ترکبه و بازدید از شهرهای دیدنی و زیبای این کشور به عنوان جذاب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به حساب می آید. بسیاری از مسافران فکر می کنند تنها راه سفر به ترکیه را مسافرت با هواپیما به حساب می آورند و کمتر کسی از وجود مسیر قطار تبریز وان خبر دارند. این مقاله مخصوص کسانی است که دوست دارند با صرف هزینه کمتری سفر خارجی را تجربه کنند پس خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی قطار تبریز وان، تنها قطار ایرانی به مقصد ترکیه!

همانطور که می دانید قیمت بلیط قطار تهران استانبول برای بسیاری از مسافران به صرفه نیست و همین مسئله موجب می شود مسافران زیادی قید این سفر را بزنند. مسیر قطار تبریز وان این امکان را برای مسافرانی که دوست دارند با صرف هزینه کمتر سفری هیجان انگیز را تجربه کنند فراهم کرده است.

عکس قطار تبریز به وان

تا مدت ها پیش سفر ریلی از ایران به خارج از کشور برای مسافران رویایی محال به حساب می آید. اما امروز این رویا برای بسیاری از مسافران تبدیل به یک خاطره شده است.

در حال حاضر مسیر ریلی تبریز به شهر وان برای بسیاری از مسافران بهترین مسیر زمینی برای سفر به ترکیه  به حساب می آید.

مسیر قطار تبریز وان از تشریفات گمرکی تا خروج از مرز!

گذر از مسیر ریلی همیشه برای مسافران جذاب بوده و هست. اما تجربه سفر ریلی به مرزهای خارج از کشور برای مسافران یک اتفاق بی نظیر و هیجان انگیز به حساب می آید.

مسیر قطار تبریز وان از ایستگاه قطار تبریز آغاز می شود و مسافران می توانند شروع سفرنامه جذاب خود را از لحظه بدو ورود خود به ایستگاه قطار تبریز به حساب بیاورند.

عکس ایستگاه قطار تبریز

مسیر قطار تهران یه وان یکی از طولانی ترین مسیرهای قطاری است که مسافران ایرانی می توانند آن را تجریه  کنند.

مسافران برای رسیدن به مقصد شهر وان باید مسیر ۳۳۴ کیلومتری را طی کنند که ۲۲۴ کیلومتر از این مسیر از خاک ایران است و ۱۰۷ کیلومتر مسیر باقیمانده در خاک ترکیه قرار دارد.

برای طی کردن این مسیر طولانی برنامه مشخصی سر راه مسافران است. به این ترتیب که تشریفات گمرکی مسافران از ایستگاه راه آهن تبریز آغاز می شود. قدم بعدی تشریفات گذرنامه در ایستگاه قطار رازی است که با گرفتن مجوز به کشور ترکیه قطار تبریز وان، وارد ایستگاه کابیکوی ترکیه خواهد شد.

در این ایستگاه هم توقف نه چندان کوتاهی خواهید و داشت و پس از چک کردن مجدد گذرنامه ها و تشربفات گمرکی قطار به سمت آخرین ایستگاه یعنی شهر زیبای وان حرکت می کند.

ظرفیت قطار تبریز وان، پر مسافرترین قطار برون مرزی!

در حال حاضر قطار تبریز وان روزانه ۲۰۰ نفر مسافر را به کشور ترکیه می رساند اما با توجه به استقبال مسافران و همچنین هدف گذاری ناوگان ریلی کشور، ظرفیت حمل و نقل مسافران از ۲۰۰ نفر به ۵۰۰ نفر تغییر خواهد کرد.

ظرفیت مسافر قطار تبریز به وان

برنامه حرکت قطار تبریز وان، قطاری شب رو در دل ترکیه!

در حال حاضر قطار تبریز وان تنها یکبار در هفته مسافران را به مقصد وان می رساند. برنامه حرکت این قطار به این ترتیب است که هر دوشنبه مسافران برای سفر به شهر وان در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه سوار قطار می شوند.

برنامه جرکت قظار تبریز به وان

همچنین مسیر برگشت این قطار از شهر وان به سمت تبریز برای مسافران در روز سه شنبه هر هفته و در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه فراهم است.

امکانات قطار ۶ تخته تبریز به وان

قطار مسافربری این مسیر به عنوان یک قطار شب رو معروف است و به همین دلیل وجود امکانات رفاهی مناسب برای گذراندن طول شب برای مسافران بسیار اهیمت دارد. تمامی کوپه های این قطار ۶ تخته هستند و مسافران می توانند پس از سوار شدن به قطار نیمی از راه را بخوابند تا طول سفر اذیتشان نکند. اما امکانات این قطار تنها به این ویژگی ها محدود نمی شود در ادامه دیگر ویژگی امکانات رفاهی این قطار را با هم بررسی می کنیم.

  • کوپه های اکسپرس خواب
  • قطار ۶ تخته با امکانات کافی برای سرویس خواب
  • سرویس بهداشتی مناسب
  • امکان تهیه وعده های غذایی از رستوران قطار
  • سیستم گرمایشی و تهویه هوای مطلوع مناسب

بدی ها و خوبی های قطار تبریز به وان

یکی از اصلی ترین ویژگی این قطار برون مرزی به غیر از حمل و نقل مسافران از تبریز به وان فراهم کردن شرایط مناسب برای تبادل کالا و  محصولات بین دو کشور است که باعث می شود این دو کشور در زمینه تجارت و گردشگری ارتباط بیشتری با هم داشته باشند.

امکانات و خدمات قطار تبریز به وان

سفر با قطار تبریز به وان به مسافران کم حوصله و کسانی که برای رسیدن به مقصد عجله دارند، پیشنهاد نمی شود چرا که این نوع سفر مشکلات خودش را به همراه دارد. این مسافران می توانند با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول خیال خود را بابت زود رسیدن به مقصد راجت کنند. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که مسافران زیادی با آن رو به رو هستند طولانی بودن مسیر و توقف های طولانی بین راهی برای چک کردن گذرنامه ها و تشریفات گمرکی به حساب می آید که خارج از حوصله تعداد زیادی از مسافران است.

یکی دیگر از معضلات این قطار، کوپه های قدیمی و واگن های فرسوده است. مسافران همیشه از نوع قطارهای فرسوده این مسیر ابراز نارضایتی کردند چرا که با توجه به هزینه بلیط این قطار دریافت چنین خدمات و امکانی چندان جالب به نظر نمی رسد. البته در تظر داشته باشید که ناوگان ریلی کشورمان در خصوص بهبود ارائه خدمات ریلی در آینده ای نه جندان دور به مسافران خبرهای خوبی داده است.

قیمت بلیط قطار تبریز وان ترکیه

یکی ار نکات قابل توجه در خصوص خرید بلیط قطار تهران به وان هزینه بلیط این قطار است. مسافران باید در نظر داشته باشند که نرخ بلیط این قطار به ریال حساب نمی شود و مسافران باید با تجه به جدید ترین نرخ ها بلیط قطار تبریز به وان را به قیمت پول ترکیه یعنی لیر حساب کنند.

ایستگاه راه اهن وان ترکیه

بهای این بلیط برای مسافران مسیر تبریز به وان و یا بالعکس حدود ۱۱ لیر است. اما با توجه به نوسانات بازار و حدودی بودن این قیمت ها حتما قبل ار برنامه ریزی برای سفر خود قیمت بلیط قطار تهران به وان را در سایت ها و صفحات معتبر فروش اینترنتی بلیط قطار چک کنید.

رزرو بلیط قطار تبریز به وان، سفر با خیال راحت!

قطار تبریز به وان تنها یکبار در هفته امکان حمل و نفل و سفر را برای مسافران فراهم کرده است پس در نظر داشته باشید برای خرید بلیط قطار این مسیر پر مسافر و کم تردد زمان را از دست ندهید چرا که بلیط های این مسیر همیشه به زودی تمام می شود پس خرید بلیط قطار را برای دقیقه نود نگذارید و سعی کنید جداقل ۱۰ روز قبل از برنامه ریزی برای سفر خود خیال خود را از موجودی بلیط قطار راحت کنید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات