مسیر قطار اهواز مشهد را به همراه ایستگاه های مسیر و قطارها بشناسید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

همانطور که می دانید یکی از گردشگرخیزترین شهرهای کشور شهر مشهد است. تفاوتی هم ندارد که منظور ما گردشگر خارجی باشد یا داخلی، در هر صورت در طول سال مسافران زیادی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. البته اینکه مشهد پایتخت مذهبی ایران بوده و حرم مطهر رضوی در این شهر قرار دارد دلیل محکمی برای توجیه حجم زیاد سفر به مشهد است، اما تنها دلیل نیست. مشهد دارای جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی فراوانی هم هست که احتمال سفر گردشگران داخلی و خارجی را به این شهر افزایش می دهد.

مسیر سفر یکی از مواردی است که هر مسافر بهتر است قبل از شروع سفر خود اطلاعاتی درباره آن داشته باشد. اگر قصد دارید اطلاعاتی درباره مسیر قطار اهواز مشهد به دست بیاورید ادامه این مطلب را بخوانید!

اهواز تا مشهد چقدر فاصله دارد؟

فاصله شهرهای اهواز تا مشهد بیش از ۱۶۲۰ کیلومتر است. فاصله مسیر ریلی اهواز و مشهد اگر طولانی ترین مسیر ریلی کشور نباشد حداقل جز طولانی ترین مسیرهای قطاری کشور محسوب می شود. حدود ۲۴ ساعت طول می کشد تا با استفاده از قطار اهواز مشهد به این شهر بروید و با توجه به اینکه قطارهای سریع السیر در این مسیر موجود نیستند امکان کاهش این زمان وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال سریع ترین راه برای سفر از اهواز به مشهد می گردید شاید بلیط هواپیما اهواز مشهد گزینه بهتری باشد.

اهواز تا مشهد چقدر فاصله دارد؟

اما اگر به دنبال وسیله نقلیه ای هستید که در عین راحتی از مسیر نیز لذت ببرید مسیر قطار اهواز مشهد می تواند برایتان جذاب باشد. البته در ادامه قطارهای این مسیر را هم معرفی می کنیم تا بتوانید با قطار مورد نظر خود سفری آسوده و لذت بخش را تجربه کنید.

شهرهای بین راهی و ایستگاه های مسیر قطار اهواز مشهد

در میان مسیر قطار اهواز مشهد از ایستگاه ها و شهرهای زیر عبور خواهید کرد:

شوش دانیال – اندیمشک – حسینه – خرم آباد – زاغه – چالانچولان – بروجرد – نوره – اراک – سلفچگان – قم – گرمسار – سمنان – دامغان – شاهرود – میامی – داورزن – سبزوار – نیشابور و ملک آباد.

شهرهای بین راهی و ایستگاه های مسیر قطار اهواز مشهد

قطارهای مسیر اهواز مشهد

در حال حاضر تنها قطارهای موجود در مسیر قطار اهواز مشهد قطارهای مهتاب، پارسی و الوند هستند. در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد ویژگی ها و امکانات هر یک از قطارها می پردازیم. در این مسیر خبری از قطارهای اتوبوسی و سریع السیر نیست و تنها قطارهای ۴ تخته و ۶ تخته در این مسیر فعالیت می کنند. همچنین قطارهای لوکس و ۵ ستاره مانند قطار نور یا فدک نیز در مسیر قطار اهواز مشهد فعالیت ندارند. بنابراین برای سفر باید به قطارهای ۳ ستاره قانع باشید. البته قطارهای ۳ ستاره این مسیر کیفیت کافی را داشته و سفری راحت و دلچسب را برایتان فراهم می کنند.

  • قطار مهتاب: قطار مهتاب که یکی از بهترین قطارهای ۶ تخته ناوگان ریلی کشور است از قطارهای شرکت مهتاب سیر جم است. این شرکت در سال های اخیر فعالیت قابل قبولی در زمینه حمل و نقل مسافری داشته و توانسته چندین مورد از مسیرهای ریلی کشور را پوشش دهد. برخی از امکانات قطار مهتاب عبارتند از: سیستم تهویه مطلوب – سیستم صوتی و تصویری – سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن – سرویس خواب استاندارد و بهداشتی – توزیع کتاب و نشریات – پذیرایی رایگان با میان وعده و نوشیدنی.
  • قطار پارسی: قطار پارسی هم یکی از قطارهای ۶ تخته شرکت رجاست که در دسته قطارهای اقتصادی این شرکت قطاری قرار دارد. البته امکانات این قطار در وضعیت متوسطی قرار دارد و نباید نگرانی از بابت راحتی در سفر داشته باشید. امکانات قطار پارسی شامل این موارد است: سیستم تهویه هوای مطبوع – ارائه سرویس خواب بهداشتی – پریز برق ۲۲۰ ولتی در هر کوپه – سیستم صوتی و تصویری – سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در هر واگن – پذیرایی در وعده صبحانه و توزیع آب معدنی.
  • قطار الوند: دیگری قطاری که در این مسیر فعالیت می کند قطار الوند است. قطار الوند را می توان بهترین قطار موجود در این مسیر دانست. این قطار ۴ تخته نیز از قطارهای شرکت رجاست که در دسته قطارهای میان رده و البته با کیفیت قرار می گیرد. امکانات قطار ۳ ستاره الوند به این شرح است: سیستم تهویه هوای مطبوع – ارائه سرویس خواب بهداشتی – پریز برق ۲۲۰ ولتی در هر کوپه – سیستم صوتی و تصویری – سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در هر واگن – پذیرایی در وعده صبحانه و توزیع آب معدنی – توزیع کتاب و نشریات – پذیرایی رایگان با میان وعده و نوشیدنی.
قطارهای مسیر اهواز مشهد

قیمت بلیط قطار اهواز مشهد

همانطور که می دانید قیمت بلیط قطار بر اساس میزان مسافت و نوع قطار تعیین می شود. بر همین اساس و به دلیل فاصله بسیار طولانی این مسیر قطاری قیمت بلیط این مسیر ممکن است از بیشتر مسیرهای قطاری ایران گران تر باشد. به طور حدودی قیمت بلیط بهترین قطار این مسیر در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیط قطار های معمولی این مسیر چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. برای اطلاع از قیمت های دقیق قطارهای این مسیر پیشنهاد می کنیم به صفحه خرید بلیط قطار اهواز مشهد مراجعه کنید. همچنین برای خرید بلیط نیز می توانید از طریق همین صفحه و صفحه ذکر شده اقدام کنید. در بالای همین صفحه و با انتخاب دقیق مسیر مورد نظر خود می توانید از قطارهای موجود در مسیر اطلاعات کافی را به دست آورید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات