بهترین مقاصد سفر داخلی برای یک ماه عسل رویایی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ورود به زندگی مشرک هیجان های بسیاری دارد و آغاز یک زندگی تازه است. یکی از مهمترین رویدادهای بعد از عروسی هم سفر ماه عسل است و خیلی ها به دنبال این موضوع هستند که ماه عسل کجا بریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مقاصد سفر داخلی برای یک ماه عسل رویایی را به شما معرفی کنیم.

 

ماه عسل کجا بریم؟

ماه عسل یکی از رویایی ترین و خاطره انگیزترین دورانی است که هر عروس و دامادی در زندگی خود تجربه می کند. حال اگر این دوران زیبا را با انتخاب یک مقصد سفر رویایی همگام کنید، می تواند بهترین خاطره از دوران زندگی شما باشد. پس توصیه می کنیم برای انتخاب مقصد ماه عسل خیلی عجله نکنید و برای مدیریت هزینه های سفرتان نیز برنامه ای دقیق بچینید.

وقتی حرف از بهترین مقاصد سفری برای ماه عسل می شود اولین انتخاب بیشتر افراد سفر به شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کیش و قشم است. اما خیلی هم عجله نکنید! در ادامه مقاصد رویایی بهتری برای ماه عسل به شما معرفی خواهیم کرد تا تجربه بی نظیری از این دوران زیبا داشته باشید.

 

ماه عسل کجا بریم؟

 

بهترین مقاصد سفر برای ماه عسل

معمولا برای انتخاب مقصد ماه عسل خیلی ها ترجیح می دهند سفری چند روزه به خارج از کشور بروند. خیلی ها هم مقاصد داخلی را ترجیح می دهند و با چنین انتخابی هزینه هایی کمتر و جذابیت هایی بیشتر را در اختیار خود می گیرند. در سفرهای داخلی برای ماه عسل دیگر با مشکلاتی مانند مدیریت هزینه های سفر، اختلافات فرهنگی، نیاز به دانش زبان کشور مقصد و دیگر مسائل ندارید و بهترین خاطرات از سفر ماه عسل را برای خود رقم می زنید.

خوشبختانه هزینه های سفری در داخل کشور در مقایسه با مقاصد خارجی بسیار کم است و دیگر دغدغه هزینه سفر ندارید. از طرف دیگر ایران دارای مقاصد رویایی بسیار زیادی است و پتانسیل های گردشگری بسیار زیادی هم دارد. حتی اینکه کدام یک از شهرهای کشور را هم برای سفر انتخاب کنید انتخاب سختی نیست. هر یک از شهرهای ایران با فرهنگ، تاریخ، آثار با شکوه و جاذبه های دیدنی که دارد، می تواند مقصدی رویایی برای سفر شما باشد.

اینکه چه فصلی را هم بخواهید برای سفر ماه عسل اتخاب کنید خیلی مهم نیست! چراکه ایران کشوری ۴ فصل است و در هریک از ماه های سال می توانید مقصدی بسیار عالی برای تجربه سفری بی نظیر انتخاب کنید.

 

کردستان، بهترین مقصد سفر داخلی برای ماه عسل در تابستان

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، قصد داریم تا مقاصد متفاوتی را برای تجربه یک ماه عسل رویایی در اختیار شما بگذاریم. کردستان یکی از همین مقاصد بسیار زیبا برای گذراندن دوره ماه عسل شماست، بخصوص اگر سفر ماه عسل تان را در ماه تابستان انتخاب کرده باشید.

کردستان دارای قدمت بسیار زیادی است و جاذبه های دیدنی بسیاری هم دارد. همچنین این سرزمین کردنشین با رقص و آوازهای شاد و لباس های رنگارنگ مردمانش، و البته مهمتر از همه میهمان نوازی مردم کرد شهرت دارد. از جمله جاذبه هایی که انتخاب سفر به کردستان برای ماه عسل در اختیار شما خواهد بود باید به جاذبه های طبیعی کردستان مانند چشمه های آبگرم، کوه آبیدر و شهرهای جذابی مثل بانه و مریوان اشاره کنیم.

 

بهترین مقاصد سفر داخلی برای ماه عسل

 

کرمانشاه، بهشت گردشگری ایران برای ماه عسل!

یکی دیگر از انتخاب های شما برای فصل تابستان در نیمه غربی کشور شهر زیبای کرمانشاه است. کرمانشاه به بهشت گردشگری ایران و خوش آب و هوایی اش معروف است و علاوه بر جذابیت های فرهنگی و مردم خون گرمی که دارد، می توانید از جاذبه هایی نظیر سراب نیلوفر، معبد آناهیتا، مجموعه طاق بستان، بیستون، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و دیگر مناطق دیدنی کرمانشاه دیدن کنید.

خوشبختانه کرمانشاه راه های دسترسی بسیاری هم دارد و برخلاف کردستان که مسیر قطار ندارد، امکان خرید بلیط قطار کرمانشاه نیز برای شما فراهم است تا در هزینه های سفریتان هرچه بیشتر صرفه جویی کنید.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در کنار دریا

تمام شهرهای ایران دارای جاذبه های دیدنی و فرهنگی بسیاری هستند که می توانند تجربه شما از سفر ماه عسل را بسیار رویایی کنند. اما تجربه چنین سفری در کنار دریا هیجان دیگری دارد! فرقی نمی کند شهرهای شمالی کشور رار برای ماه عسل انتخاب کنید یا شهرهای جنوبی، ساحل و دریای هر دو منطقه شمال و جنوب کشور بسیار زیبا و دیدنی اند.

در بین شهرهای شمالی به ندرت می توان یکی را به عنوان بهترین مقصد سفر داخلی برای ماه عسل انتخاب کرد، چرا که هریک زیبایی های بسیاری دارد و تجربه قشنگی است. اما در بخش های جنوبی کشور بهترین مقصد سفری شما می تواند جزایر زیبای قشم و کیش باشند.

 

ماه عسلی رویایی در قشم و کیش

 

کیش و قشم دو مورد از معروفترین جزایر ایران هستند که جاذبه های طبیعی دیدنی بسیاری دارند و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم دریای نیلگون خلیج فارس و ساحل های طلایی اش به اندازه کافی رویایی هستند تا سفر شما را بی نظیر کند. البته اگر قصد سفر به شهرهای جنوبی برای ماه عسل را دارید پیشنهاد می کنیم زمان سفر خود را در فصل پاییز و زمستان انتخاب کنید تا تجربه متفاوتی از سفر در زمستان داشته باشید. خالی از لطف نیست اگر به این موضوع هم اشاره کنیم که کیش و قشم همیشه در صدر لیست بهترین مقاصد سفر داخلی در زمستان قرار دارند.

 

ماه عسل را میهمان مردم خونگرم آذربایجان شوید!

یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر برای ماه عسل و البته در تابستان، شهر های شمال غربی کشور و آذربایجان است. خطه آذربایجان برای سفر در تابستان یکی از خاص ترین مقاصدی است که می توانید برای سفر انتخاب کنید، خصوصا اگر این مقصد را برای ماه عسل اتخاب کرده باشید.

دیدن جاذبه هایی مانند سرعین، مشکین شهر و آستارا در فصل تابستان بهترین خاطرات سفری شما را رقم خواهد زد. همچنین می توانید تجربه اولین سفر مشترک زندگیتان را در خانه های تاریخی تبریز ماندگارتر کنید و مکان اقامت خود را در هتل های تاریخی آئل گلی انتخاب کنید.

اگر قصد سفر با خودروی شخصی را ندارید بهترین ابزار سفر به شهرهایی مانند آذربایجان استفاده از هواپیما و برای مثال خرید بلیط هواپیما تهران تبریز است.

 

شیراز شهر خاطره های برای تجربه اولین سفر مشترک

از هرچه بگذریم سخن دوست خوش تر است! بله باید کم کم به سراغ شیراز می رفتیم، شهر شعر و ادب و هنر ایران! شیراز نگارخانه زنده ایران است و فرقی نمی کند مجرد یا متاهل باشید و یا در چه فصلی به شیراز سفر کنید، شیراز همیشه دیدنی و خاطره انگیز است.

اما اگر شیراز را برای تجربه اولین سفر مشترک زندگیتان انتخاب کنید شک نداشته باشید که بهترین مقصد سفری را مد نظر قرار داده اید. در سفر به شیراز میتوانید از مقبره حافظ، سعدی و مزار کوروش کبیر و اثر تاریخی بی نظیر تخت جمشید دیدن کنند و از نارنجستان قوام، موزه تاریخ طبیعی، دروازه قرآن و نقش رستم نیز بازدید نمایید.

همچنین شیراز دارای خوراکی های محلی و معروف بسیار زیادی است که بساط سفر شما را به خوبی تکمیل می کند. اگر قصد سفر به شیراز برای ماه عسل را دارید پیشنهاد می کنیم که حداقل سه تا ۵ روز زودتر برای خرید بلیط هواپیما تهران شیراز اقدام نمایید تا فرصت بررسی قیمت ها و خرید ارزان ترین بلیط هواپیما را داشته باشید.

 

ماه عسل کجا بریم+سفر به شیراز در ماه عسل

 

مشهد الرضا، شهر خاطره انگیز ماه عسل شماست!

مشهد همیشه یکی از محبوب ترین شهرهای کشور برای گردشکری و سفر است، اما اگر این شهر مقدس را بریا تجربه سفر ماه عصل انتخاب کنید سفر خاطره انگیزتری پیش روی شما خواهد بود. در شهر مشهد برای ماه عسل می توانید به دیدار از مقبره فردوسی رفته و خاطرات سفرتان را با محفل ادیب بزرگ ایرانی ماندگارتر کنید.

همچنین می توانید به پدیده شاندیز رفته و از فضای رستوران های شاندیز و طبیعت دلنشین آن استفاده نمایید. در فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ این منطقه  مانند مرکز لوکس آرمیتاژ و تفریحاتی که در آنها تعبیه شده است استفاده نمایید و اوقات بسیار خوبی را در این منطقه سپری نمایید.

 

سفر به مشهد برای ماه عسل

 

ضمن اینکه می توانید از مجموعه کوه سنگی که در شهر مشهد قرار دارد دیدن کنید و مجموعه پارک های آبی که در شهر مشهد است و پارک طبیعی هفت حوض، پارک وکیل آباد، باغ گیاه‌شناسی، غارمغان، بند گلستان، باغ وحش وکیل آباد، باغ ملی، بازار رضا، پارک ملت و شهربازی ها دیگر جاذبه های گردشگری شهر مشهد بهره ببرید، که می تواند کاملا زمان شما را پر کند و سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

امیدواریم در این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با سفری خاطره انگیز در ماه عسل داشته باشید و خاطراتی بیاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

نظرات