قطارهای تندرو

لوکس ترین قطارهای دنیا را بشناسیم!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

از اولین روزی که نخستین قطار دنیا به حرکت افتاد بیش از ۵۰۰ سال می گذرد. شاید در آن زمان کسی فکرش را هم نمی کرد که روزی قطارها تبدیل به رایج ترین وسیله حمل و نقل در جهان شوند. جالب است بدانید در ابتدا قطارها بیشتر جنبه حمل و نقل بار داشتند تا مسافر؛ اما به مرور زمان، قطار جایگاه خودش را در حمل و نقل مسافران نیز پیدا کرد و روز به روز بر محبوبیتش افزوده شد.

در ایران برای نخستین بار در سال ۱۲۶۱ خط تراموایی بین طهران و مسجد شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر کشیده شد و اولین حرکت قطار ایران در آن سال شگل گرفت! مردم ایران در ابتدا به قطار ماشین بخار می گفتند و از سوار شدن به آن هراس داشتند، ناگفته نماند که مسئولین قطار طهران-ری در آن زمان تا مدت ها تمامی حرکت قطار را از اتاق کنترل بررسی می کردند؛ لوکوکوتیو ران هم همیشه با استفاده از چراغ ها با اتاق کنترل در ارتباط بود تا از باز بودن مسیر اطمینان حاصل کند.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

در سراسر دنیا قطار یک وسیله حمل و نقل ایمن به حساب آمده و یکی از پر طرفدارترین وسیله حمل و نقل در سراسر دنیا بهستند. شاید عمده ترین دلیل پرطرفدار بودن آن، ارزانی قیمت بلیط قطار نسبت به امکانات آن باشد. در حال حاضر شرکت های مختلف روز به روز در پی تولید بهترین انواع قطارها هستند تا بیش از پیش رضایت مشتری را جلب کنند. بسیاری از شرکت ها هم سعی بر ساخت قطارهای لوکسی دارند که امکانات ویژه و قابل توجهی داشته باشند.

معرفی لوکس ترین قطارهای دنیا

یک قطار متشکل است از تعدادی واگن، کوپه صندلی و سرویس بهداشتی و دیگر امکانات لازم و محدود است! اما، برخی از قطارها زیاد هم شبیه قطار های معمولی نیستند. این قطارها در دنیا با ارائه امکاناتی متفاوت و بی نقص شرایط متفاوتی را برای مسافرانشان بوجود آورده اند. امروزه بسیاری از این قطارها برای کسب لقب “لوکس ترین” قطار دنیا با شرکت های مختلفی رقابت می کنند.

ویژگی های رفاهی و امکانات قابل توجه این قطار ها باعث می شود مسافر یک سفر ویژه را تجربه کند و طول سفر برایش راحت و دلپذیر باشد. واضح است که قیمت بلیط این نوع قطارها با قطارهای معمولی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. اغلب قیمت خرید بلیط هواپیما بسیار ارزان تر از بلیط این قطارهای لوکس تمام خواهد شد. در ادامه به بررسی قطارهای لوکس در سراسر دنیا می پردازیم و شما را با دنیای لوکس این هتل های متحرک آشنا می کنیم.

 

قطار فدک قطار پنج ستاره ایرانی!

شاید پس از خواندن مقدمه این مقاله به این فکر کنید که ِآِیا ایران هم قطار لوکس دارد یا خیر؟! پاسخ ما به این سوال مثبت است.

قطار فدک، لوکس ترین قطار ایرانی به شمار می رود. ویژگی ها و امکانات قطار فدک باعث شده این قطار لوکس برای ایرانیان یک سفر رویایی را به ارمغان بیاورد. در ادامه پیش از معرفی قطارهای لوکس دنیا، به اختصار شما را با ویژگی های قطار فدک آَشنا می کنیم.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

  • پهن کردن فرش قرمز برای استقبال اولیه از مسافرین
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی
  • ارائه حوله مرطوب به مسافر
  • امکان استرداد آنلاین بلیط قطار
  • استفاده از ظروف چینی
  • سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار
  • سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر
  • سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متفاوت
  • بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم، انتخاب موسیقی و اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار
  • ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

 قطار هفت ستاره کی یوشو، ژاپن

این قطارهای لوکس ۷ ستاره  دارای سوئیت های ۱۴ نفره و امکانات و ویژگی های منحصر به خودشان هستند.

یکی از ویژگی ها و محبوبیت های قطار کی یوشو طراحی و دکوراسیون داخلی آن است. دیوارهای این قطار با چوب افرا و کریستال و کف قطار هم با چوب گردو و طرحی از گل و پرنده تزئین شده است.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

در حالیکه نرخ بلیط قطار از دو هزار و ۲۷۱ دلار شروع می شود؛ اما دیده شده حجم متقاضی برای این قطار۷ ستاره آنقدر بالا بوده که از بین متقاضیان سفر قرعه کشی انجام می شود.

 

قطار سریع السیر ژاپن

اگر با شنیدن نام قطار سریع السیر ژاپن تنها تصور یک قطار تندرو را دارید که در کمترین زمان ممکن مسافران توکیو را به شمالی ترین قسمت کشور می رساند، سخت در اشتباه اید.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

این قطار سریع السیر دو مدل بلیط مختلف دارند. بلیط معمولی و بلیط با صندلی های فاخر Gran Class؛ مسافرانی که بلیط صندلی فاخر را تهیه می کنند می توانند به سالن طلای ایستگاه توکیو که نوشیدنی و تنقلات مخصوص به مسافر ارائه می دهد، دسترسی داشته باشید.  علاوه بر این ها صندلی های تخت خواب شو و سرویس ناهار بسیار با کیفیت از جمله امکانات این قطار ۷ ستاره به حساب می آید.

 

عقاب طلایی، قطار لوکس مسکو

سفر با عقاب طلایی بیشتر شبیه سفر یا یک کشتی جذاب است! عبور از دریاچه بایکال و دیدن مناظر جذابی که قطار از آن رد می شود تجربه سفر با قطار را کاملا متفاوت کرده است. بیشتر مسیرهای این قطار مسیر های طولانی را در برمی گیرد سفرهایی که طول آن به بیش از یک هفته هم می رساند اما این قطار لوکس و تندرو شما را با شکل دیگری از سفر با قطار رو به رو می کند. به گفته بسیاری از مسافران این قطار سفرهای قبل از عقاب طلایی یک سوء تفاهم است و بس!

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

حمام اختصاصی، کولر گازی، پزشک انگلیسی زبان، خدمات خشکشویی و حضور پیانیست در سالن قطار وجه تمایز این قطار با دیگر قطارهای لوکس دنیا به حساب می آید. با اینکه بلیط این قطار قیمت بسیار بالایی دارد اما همیشه متقاضیان بسیار زیادی در صف تهیه بلیط این نوع قطارها هستند.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

لندن به ونیز با قطار ونیز سیمپلون اورینت اکسپرس

گذر از جذاب ترین نقاط اروپا و دیدن چشم اندازهای بی نظیرش از مسیر لندن به ونیز رویایی است که تنها با سفر در Venice Simplon-Orient به واقعیت تبدیل می شود.

وقتی حرف از سفر با قطار در شهرهای اروپایی می شود، ناخوداگاه یاد فیلم های کلاسیکی می افتیم که مسافرانش همچنان که چمدان های چرمی به دست گرفته اند و وارد قطار می شوند به همراهشان که برای خداحافظی و بدرقه به ایستگاه قطار آمده است دست تکان می دهند و با به حرکت افتادن قطار کم کم از نظر دور می شوند. اگر رویای چنین سفری را در سر دارید حتما در ادامه با قطارهای سیمپلون اورینت اکسپرس بیشتر آشنا شوید.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

واگن قطار های ونیز سیمپلون اورینت متعلق به دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ اروپاست! قطارهایی نوستالژی که کاملا بازسازی شده اما همچنان همان شکل گذشته را حفظ کرده است. برای تزئین این واگن ها هم از روش ارت دکو و پانل های شیشه ای استفاده شده است.

یکی از ویژگی های این قطار اروپایی این است که سرآَشپز قطار با استفاده از بهترین و تازه ترین مواد اولیه، غذای مورد علاقه مسافر را آماده می کند. همچنین در این سفر یک شبه و قبل از رسیدن به بندر فرانسه آَشپز مخصوص قطار به عنوان میان وعده خرچنگ تازه برای مسافران سرو می کند.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

 کانادا و قطار راکی مونتنر

قطار های Rocky Mountaineer نیز جزو لوکس ترین قطارهای دنیا به حساب می آیند.  این قطارها سفرهایی ۲ روزه الی ۲۵ روزه را در سراسر کانادا در بر می گیرد. قطار لوکس کانادایی از امکانات ویژه رفاهی برخوردار است و به دلیل طولانی بودن سفر برخی شب ها برای رفاه حال مسافران توقف دارد تا مسافران برای استراحت شب را در هتل ها بگذرانند. شاید در نگاه اول یاد قطار تهران مشهد و توقف هایش برای نماز بیفتید اما طول سفر در این نوع قطارها به مراتب بیشتر از مسیر تهران تا مشهد است.

 

گران ترین قطار آسیا، مهاراجه اکسپرس

اگر مسافر هند باشید و قصد داشته باشید در بهترین شرایط ممکن سرتاسر هند را زیر رو کنید؛ حتما بلیط قطار مهاراجه اکسپرس را تهیه کنید!

این نوع قطارها که ۸ روز سفر را در بر می گیرند؛ مسافر را به تمامی جاذبه های گردشگری هند از جمله تاج محل، معابد خواجوراهو، محوطه های حیات وحش خواهند برد. بلیط این نوع قطارها از ۸۰۰ دلار تا ۱۴۰۰ دلار متغیر هست همچنین این قطار دارای سوئیت های ریاست جمهوری است که قیمت این جایگاه نیز از ۲۵۰۰ دلار شروع می شود.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

هر واگن دارای سوئیت های اختصاصی برای گروه های مختلف است؛ همچنین محیط سوئیت ها به گونه ای طراحی شده است که هر توریست بتواند تجربه سبک زندگی یک مهاراجه را داشته باشد.

هر یک از کابین ها با سبک های خارق العاده تزئین شده اند، کنده کاری های دیوارها، پارکت های سیلوان و پالت های رنگی از جمله ویژگی های دکوراسیون این قطار به شمار می رود.

 

لوکس ترین قطارهای دنیا

 

خط ریلی این قطار از قسمت هایی از حومه شهر عبور می کند که مسافران بتوانند با سبک زندگی مردم هند به خوبی آشنا شوند!

به طور کلی شناختن قطارهای لوکس دنیا و ویژگی های هیجان انگیزشان باعث می شود بسیاری از مسافران فکر خرید بلیط هواپیما را از سر خارج کنند، مردم همیشه به دنبال کشف تجربه های جدید هستند، تجربه هایی که حالت همیشگی زندگی از آن به دور باشد.

سفر با قطارهای لوکس دنیا هزینه های زیادی دارد اما برای لذت بردن از سفر پرداخت این هزینه کاملا منطقی ست.

نظرات