معرفی قطار زاگرس – امکانات، قیمت و خرید بلیط قطار ۶ تخته زاگرس

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هزینه سفر همیشه مهم ترین مسئله برای مسافران است. بسیاری از مسافران برای صرفه جویی در هزینه ها هنگام سفر ارزان در ایران، سفر با قطار را به عنوان ارزان ترین راه برای کاهش هزینه ها به حساب می آورند. شرکت های ناوگان ریلی کشور نیز با توجه به نیاز مسافران به قطارهای ارزان و با کیفیت، در تلاش هستند تا همیشه با ارائه ارزان ترین قیمت ها بهترین خدمات را در حوزه حمل و نقل ریلی را به مسافران ارائه دهند.

قطار ۶ تخته درجه ۳ زاگرس به عنوان یک قطار ارزان با کیفیت و مناسب در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران است. در ادامه این مقاله به بررسی جرئی تر این قطار ارزان می پردازیم. مواردی که در این مطلب به آن اشاره می کنیم به این ترتیب است:

  • معرفی قطار ۶ تخته زاگرس
  • امکانات و خدمات این قطار
  • مسیرهای فعالیت قطار زاگرس
  • قیمت بلیط
  • برنامه حرکت

معرفی قطار ۶ تخته زاگرس

قطار ۶ تخته زاگرس به عنوان ارزان ترین و به صرفه ترین قطار مسیر تهران مراغه در حال خدمت رسانی به مسافران است. این قطار با هزینه اندکی که برای خرید بلیط قطار تهران مراغه در نظر گرفته است همیشه اولین گزینه انتخاب دانشجوبان به حساب می آید. واگن های این قطار درجه ۳ شامل ۱۰ کوپه ۶ نفره است. امکانات و خدمات این قطار به عنوان یک قطار درجه ۳ مناسب است و توانسته رضایت مخاطبان خود را جذب کند. در ادامه با این قطار دانشجو پسند بیشتر آَشنا می شویم.

دانشجویان در خال اعزام به قطار

قطار شش تخته زاگرس امکانات و خدمات

قطار شش تخته زاگرس مانند دیگر قطارهای ناوگان ریلی کشور دارای خدمات و امکاناتی است که اطلاع داشتن از آن برای مسافرانی که قصد دارند با این قطار سفر کنند خالی از لطف نخواهد بود.

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن
  • سیستم صوتی برای گوش دادن به موسیقی
  • وجود ویلچر برای افراد کم توان
  • عایق در برابر سرما و گرما به علت دو لایه بودن بدنه واگن ها
  • دارای سیستم گرمایشی در قطار
  • ارائه سرویس لوازم خواب مناسب و بهداشتی به مسافران
  • دارای سیستم تهویه مطبوع
  • دارای بوفه برای خرید تنقلات

قطار زاگرس دارای خدمات سیستم سرمایشی نیست اما اگر مسافر روزهای سرد زمستانی باشید می توانید از سیستم گرمایشی این قطار استفاده کنید. البته در نظر داشنه باشید که با توجه به دولایه بودن بدنه قطار و همچنین پنجره های دوجه داره قطار مسافران باید از ورود سرما و گرمای مسیر خیال خود را راحت کنند.

مسیر ریلی قطار

مسافران قطار زاگرس می توانند در طول سفر خود با این قطار برای خرید خوراکی و تنقلات به بوفه قطار مراجعه کنند.

پذیرایی از مسافران قطار شش تخته زاگرس

تمامی مهمانداران قطار زاگرس آموزش های لارم را جهت میزبانی از مسافران دیده اند. مهمانداران قطار زاگرس در جهت میزبانی از مسافران نهایت تلاش خود را می کنند.

مهمانداران قطار در طول مسیر با آب آشامیدنی و بسته های رایگان خوراکی از مسافران پذیرایی می کنند. همچین مسافران می توانند درصورت نیار و برای رفع مشکلات احتمالی خود در حین سفر به مهمانداران قطار مراجعه کنند.

مسیر قطار زاگرس

دانشجویانی که در مراغه تحصیل می کنند، همیشه در حال رفت و آمد از شهر محل زندگی خود به سمت مراغه هستند. به همین دلیل این مسیر پر تردد دانشجویی، نیارمند یک قطار مناسب است تا بتواند به خوبی نیازهای مسافران را برآورده کند.

قطار ۶ تخته زاگرس یکی از قطارهای پر طرفدار مسیر تهران مراغه به حساب می آید. این قطار ۶ تخته به عنوان یک قطار ارزان و به صرفه همیشه مورد توجه دانشجویان قرار می گیرد.

یکی دیگر از مسیرهای فعالیت این قطار در مسیر قطار تهران ارومیه است. در هردو مسیر تهران مراغه و تهران ارومیه این قطار در مسیرهای برگشت (ارومیه-تهران و مراغه-تهران) نیز فعالیت دارد.

شهر مراغه

قیمت بلیط قطار ۶ تخته زاگرس

قطار ۶ تخته زاگرس یه عنوان یک قطار ارزان و اقتصادی همیشه در میان مسافران معروف است. چرا که این قطار با توجه به امکانات و خدمات قابل توجهی که به مسافران عرضه می کند، قیمت بسیار مناسبی دارد.

با توجه به آخرین تغییرات در نرخ بلیط قطار، قیمت بلیط قطار تهران مراغه حدود ۲۸۰۰۰ است. اما اگر شما می خواهید از به روزترین قیمت های بلیط قطار با خبر شوید. می توانید با یک جست و جوی سریع و آسان به صفحات معتبر فروش بلیط دسترسی پیدا کنید و بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

قطار زاگرس مسیر تهران مراغه، مقایسه با دیگر قطارها

همانطور که اشاره کردیم قطار زاگرس ارزان ترین قطار مسیر تهران مراغه به حساب می آید. اما باید در نظر داشته باشیم که قطار زاگرس تنها قطار این مسیر نیست.

قطار خلیج فارس و قطار میلاد از دیگر قطارهای این مسیر به حساب می آیند. این دو قطار با توجه به قیمت و خدماتی که به مسافران ارائه می دهند نسبت به قطار زاگرس در درجه کیفیت بالاتری قرار دارند.

مقایسه قطار زاگرس با قطار ۴ ستاره غزال

همانطور که از نام دو قطار مشخص است مهم ترین تفاوت این دو قطار این است که قطار غزال یک قطار ۴ تخته است اما قطار زاگرس یک قطار ۶ تخته به حساب می آید.

قطار غزال به عنوان یک قطار درجه ۱ با امکانات و خدمات به روز طرفداران زیادی دارد اما اگر بخواهیم هزینه بلیط این قطار را با قطار معمولی تری مانند زاگرس مقایسه کنیم متوجه این نکته خواهیم شد که خرید بلیط زاگرس یه صرفه تر به حساب می آید.

قطار خلیج فارس

یکی از بازر ترین تفاوت های میان قطار خلیج فارس و زاگرس این است که قطار خلیج فارس کوپه های ۴ تخته دارد. این قطار برای خانواده ها و یا گروه های ۴ نفره ای که دوست دارند کوپه در بست در اختیار داشته باشند بسیار مناسب است.

قطار خلیج فارس

همچنین از دیگر ویژگی های این قطار این است که مسافران می توانند در صورت نیاز، در هر وعده غذایی با هماهنگی قبلی با مهمانداران قطار، غذای گرم سفارش بدهند.

لازم به ذکر است قیمت بلیط قطار خلیخ فارس حدود ۵۳۰۰۰ تومان است و در مقایسه با قطار زاگرس قطار گران تری به حساب می آید. اگر شما دوست دارید در خصوص قطار خلیج فارس اطلاعات بیشتر به دست بیاورید می توانید با خواندن مقاله معرفی قطار خلیج فارس اطلاعات خود را تکمیل کنید.

قطار ۶ تخته میلاد، بهترین قطار ۶ تخته رجا

قطار ۶ تخته میلاد یکی از قطارهای شرکت رجا به حساب می آید. این قطار به عنوان یکی از بهترین قطارهای ۶ تخته قیمت مناسب با قطار زاگرس رقابت می کند. اگر بخواهیم دو قطار زاگرس و میلاد را با هم مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که در قطار میلاد امکان پخش فیلم سینمایی علاوه بر موسیقی امکان پذیر است. همچنین مسافران قطار میلاد در هنگام خرید بلیط قطار می توانند برای تهیه غذای گرم نیز فیش جداگانه پرداخت کنند.

قطار 6 تخته میلاد

در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین تفاوت های دو قطار میلاد و زاگرس در ساعت متفاوت حرکتشان است. بدین صورت که ساعت حرکت قطار میلاد به سمت مراغه ۱۸ عصر است در حالیکه مسافران زاگرس در ساعت ۲۱:۲۵ شب ایستگاه قطار تهران را ترک می کنند.

ساعت حرکت قطار زاگرس

قطار زاگرس همه روزه در ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه شب ایستگاه راه آهن تهران را ترک می کند و در ساعت ۷:۴۵ صبح روز بعد مسافران را به ایستگاه قطار مراغه می رساند.

همچنین مسافران برای مسیر برگشت از مراغه به تهران مسافران می توانند با خرید بلیط قطار مراغه تهران در ساعت ۲۰ سوار قطار زاگرس شوند و در ساعت ۵ بامداد به در ایستگاه راه آهن تهران پیاده شوند.

برای خرید بلیط قطار زاگرس می توانید از طریق همین صفحه نیز اقدام کنید. کافیست به بالای صفحه رفته و پس ازانتخاب مسیر مورد نظر دکمه بر روی دکمه جستجو کلیک کنید تا بلیط های موجود برای انتخاب در دسترس شما قرار گیرند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

سلام قیمت بلیط قطار ۶ تخته زاگرس چنده . خلیج فارس بهتره یا زاگرس به نظرتون؟

    سلام دوست عزیز
    با استفاده از اطلاعاتی که در صفحه قطار خلیج فارس در مورد این قطار نوشته شده می تونید امکانات و مشخصات قطارها رو مقایسه کنید و قطار مد نظرتون رو استفاده کنید