مسجد حمکران

قطار حومه ای تهران جمکران

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

با ورود قطارهای حومه ای به ناوگان ریلی کشور تحولات زیادی در حوزه حمل و نقل بین شهری بین مسافران رخ داد. مسافران زیادی که برای سفرهای روزانه خود به حومه شهرها از ماشین شخصی خود استفاده می کردند، این روزها سفر با قطارهای حومه ای را ترجیح می دهند. مسافران بیشتر فکر می کنند قطارهای حومه ای برای شهرهای پر ترددی مانند قم و یا قزوین در حال فعالیت است. ولی این در حالی است که ناوگان ریلی کشور برای مسیر جذابی مانند قطار حومه ای تهران جمکران نیز خدمات حمل و نقل را به مسافران ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی دقیق تر این قطار به مسیر زیارتی و پر طرفدار جمکران می پردازیم. پس اگر دوست دارید در مورد این قطار اطلاعات بیشتری پیدا کنید، به هیچ عنوان خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

قطار حومه ای چیست؟

قبل از هر چیز بد نیست کمی درباره قطارهای حومه ای صحبت کنیم تا شما با این نوع از قطارها بیشتر آشنا شوید؛ قطارهای حومه ای یا همان commuter rails، به نوعی از قطارها گفته می شود که شهرهای کوچک را به شهرهای بزرگ تر متصل می کند.

در کشور ما قطارهای حومه ای بیشتر برای شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد و یا تبریز قابل دسترسی است و در حال حاضر دیگر شهرها فاقد این نوع قطارها هستند. بهترین ویژگی این قطارها این است که مسافر را در کمترین زمان ممکن به مقصد می رساند. شاید الان با خود فکر کنید که هر چقدر هم با قطار تند و پر سرعتی رو به رو باشیم توقف های خسته کننده طول مسیر باز هم اذیت کننده خواهد بود. اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که یکی دیگر از ویژگی های بارز این قطار ها، توقف های کوتاه و سریع برای پیاده و سوار شدن مسافران در طول مسیر است. اگر هنوز هم دوست دارید در مورد قطارهای حومه ای و مسیرهای محتلف این قطار اطلاع پیدا کنید، می توانید با خواندن مقاله قطار حومه ای چیست؟ اطلاعات خود را افزایش دهید.

قطار در جاه

قطار حومه ای تهران جمکران، مسیر جذاب و پر تردد

مسجد جمکران یکی از مهم ترین مساجد برای مسلمانان ایرانی به حساب می آید. بیشتر مسافرانی که قصد سفر به قم و زیارت حضرت معصومه را دارند در برنامه سفر خود عبادت در مسجد جمکران را نیز قرار می دهند. اما در چند سال گذشته و با توجه به افتتاح قطار حومه ای تهران جمکران، مسافران زیادی برای عبادت و تفرج به سمت جمکران حرکت می کنند.

قطار حومه ای تهران جمکران یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین قطارهای حومه ای کشور به حساب می آید، چرا که مسافران می توانند با آرامش خاطر و بدون استفاده از ماشین شخصی به سفری کوتاه در این مسجد زیارتی محبوب فکر کنند.

قطار حومه ای تهران حمکران

برنامه حرکت قطارهای حومه ای تهران جمکران

قطار حومه ای تهران جمکران بر خلاف محبوبیت بالایی که دارد تردد زیادی ندارد. البته در نظر داشته باشید که سفر ریلی به این مقصد بیشتر به منظور سفر عبادتی صورت می پذیرد و شاید به همین دلیل تردد کمتری نسبت به دیگر قطارها دارد. در حال حاضر قطار جمکران در روزهای سه شنبه و مصادف با روز امام زمان (عج) مسافران را از مقصد راه آهن تهران به جمکارن می رساند. البته بد نیست برای سفر خود این نکته را مدنظر داشته باشید که روزهایی که مصادف با مناسبت های مذهبی و اعیاد را پیش رو داشته باشیم، شاهد اضافه شدن قطار به این مسیر جذاب خواهیم بود تا مسافران بیشتری به این مقصد مذهبی سفر داشته باشند.

ساعت حرکت قطار حومه ای تهران جمکران و بالعمس

قطار حومه ای تهران جمکران سه شنبه هر هفته راس ساعت ۱۵ عصر راه آهن تهران را ترک می کند و در ساعت ۱۷:۰۵ دقیقه عصر مسافران را به مقصد راه آهن جمکران می رساند.

برای مسیر برگست، مسافران می توانند پس از عبادت و راز و نیاز در این مسجد تاریخی، راس ساعت ۲۳:۵۵ دقیقه نیمه شب سوار قطار شوند تا در ساعت ۲:۰۵ دقیقه بامداد خود را به تهران برسانند.

خرید بلیط قطار تهران جمکران

قیمت بلیط قطار تهران جمکران

قیمت بلیط قطار تهران جمکران به عنوان یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین بلیط های قطار در سطح کشور معروف است چرا که مسافران تنها با پرداخت ۴۰۰۰ هزار تومان، خود را به تاریخی ترین مسجد ایران می رسانند و از سفر ارزان خود لذت می برند چرا که اگر قرار باشد مسافران برای رسیدن به این مقصد از ماشین شخصی  استفاده کنند باید برای هزینه بنزین ماشین خود هزینه ای بیشتر از یک بلیط قطار بپردازند. همچنین سفر با اتوبوس و یا تاکسی هم برای این مسیر چندان معقول به نظر نمی آید.

خرید بلیط قطار حومه ای

در خصوص هزینه بلیط قطار، در نظر داشته باشید که قیمت های اعلام شده کاملا حدودی هستند. اما شما می توانید برای چک کردن به روزترین و جدید ترین قیمت های بلیط قطار و خرید آن به صفحه خرید بلیط قطار سامتیک مراجعه کنید و با وارد کردن شهر مبدا و مقصد خود و انتخاب ترین دقیق سفر خود از به روز ترین قیمت بلیط مطلع شوید. هر چند پیش بینی می شود قیمت بلیط قطار این مسیر محبوب چندان تغییری نداشته باشد.

طول مسیر قطار حومه ای تهران جمکران

مسیر قطارهای حومه ای از تهران به سمت جمکران تنها دو ساعت طول می کشد. چرا که همانطور که از اسم این قطارها با عنوان قطار حومه ای مشخص است مسافران با مسیری طولانی رو به رو نخواهند بود. چون مسجد جمکران فاصله زیادی از تهران ندارد.

همچنین ایستگاه قطار جمکران با وسعت ۸ کیلومتری در کنار این مکان مقدس قرار گرفته تا مسافران پس از پیاده شدن از قطار به راحتی بتوانند خود را به این مقصد مقدس برسانند و راه طولانی پیش روی خود نداشته باشند.

قطار ۳ ستاره ارم، بهترین قطار مسیر ریلی تهران جمکران

در حال حاضر تنها قطاری که برای مسیر تهران جمکران خدمات حمل و نقل مسافران را به مقصد انجام می دهد؛ قطار ارم یل باس نام دارد که به عنوان پر سرعت ترین قطار اتوبوسی کشور معروف است.

قطار ازم بهترین قطار حومه ای

قطار ریل باس ارم، جدید ترین قطار اتوبوسی شرکت رجاست که به صورت خودکششی کار می کند و با سرعت بالایی مسافران را به مقصد خود می رسانند. در ادامه با برخی از مهم ترین ویژگی های این قطار آشنا می شویم:

  • دارای سرعتی بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت
  • دارای سیتم تهویه مطبوع و سیتم گرمایشی و سرمایشی مناسب
  • دارای پنجره های دوجه داره و طراحی ارگونومیک قطار
  • ارائخ نشریات و مجلات به مسافران جهت مطالعه

همانطور که مشاهده می کنید این قطار ارزان و جدید استانداردترین و بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد تا مسافران در طول سفر ۲ ساعته خود احساس آرامش و امنیت داشته باشند و از سفر کوتاه خود نهایت لذت را ببرند. لازم به ذکر است، اگر دوست دارید در مورد این قطار که بیشتر برای شهرهای حومه ای فعال است اطلاعات بیشتری داشته باشید؛ نگاه کوتاهی به مقاله معرفی قطار ریل باس ارم بیندارید.

برچسب : قطارهای رجا

نظرات