قطار حرم تا حرم قم مشهد

معرفی قطار حرم تا حرم قم مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و به خصوص با قطار به مشهد سفر کرده باشید، احتمالا نام قطار حرم تا حرم مشهد به گوشتان خورده است. تقریبا تمام کسانیکه که قصد سفر از قم و تهران به مشهد را دارند نام قطار حرم تا حرم را شنیده اند. قطار حرم تا حرم در حقیقت همان قطار های ۵ ستاره فدک هستند و در ادامه با معرفی کامل این قطار ها با شما همراهیم.

 

بلیط قطار حرم تا حرم قم مشهد

قطار حرم تا حرم یا همان قطار های ۵ ستاره فدک، اولین قطارهایی در ناوگان ریلی کشور اند که در سال های اخیر در مسیر قم به مشهد راه اندازی شده اند. با این تفاسیر به خوبی می توان علت این نامگذاری را هم در مورد این قطار ها فهمید که چون از شهر بارگاه مطهر حضرت معصومه (ع) به مشهد الرضا می روند، حرم تا حرم نامیده شده اند.

 

قطار حرم تا حرم فدک

 

قطار فدک قم مشهد یا همان قطار حرم تا حرم تنها قطار ۵ ستاره در میسر قم به مشهد است که در این مسیر درحال ارائه خدمات به مسافرین است. براساس اطلاعات موجود در بازه ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۸۰ هزار نفر با استفاده از قطار حرم تا حرم بین قم، تهران و مشهد سفر کرده اند. پیش ادامه مطلب بیاید کمی بیشتر در مورد قطار فدک صحبت کنیم.

 

معرفی قطار فدک حرم تا حرم

شرکت قطار فدک، که قطاری با همین نام هم دارد، مجموعه ای است که از سال ۱۳۹۳ به مجموعه شرکت های قطاری کشور اضافه شد. قطار فدک با اینکه تابحال فقط ۴ سال است که به خطوط ریلی پیوسته، توانسته است موفقیت های بسیاری به دست بیاورد و تبدیل به یکی از شرکت های قطاری پرمخاطب در کشور شود.

قطار های فدک علاوه بر کیفیت خدمات و امکاناتی که د طول سفر در اختیار مسافران قرا می دهند، در ساخت و طراحی نیز دارای کیفیت و ویژگی های بسیار مناسبی هستند. قطار های فدک را می توان به عنوان شاهکارهای قطاری این معرفی کرد و به محض ورود به قطار به خوبی متوجه لوکس بودن و خدمات متفاوت این قطار های می شوید.

 

قیمت بلیط قطار قم مشهد رفت و برگشت

 

امکانات قطار فدک

خالی از لطف نیست اگر کمی هم در مورد خدماتی که با خرید بلیط قطار فدک قم مشهد در اختیار شما قرار می گیرد صحبت کنیم. قطار های فدک از جمله قطار های پرسرعت کشور هستند و تمامی امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند بسیار متفاوت و خاص اند.

تمامی کادر فعال و مهمانداران قطار های فدک دوره های مهمانی داری خاص شرکت فدک را گذرانده اند و دارای تحصیلاتی مرتبط هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرکت فدک پیشنهاد می کنیم زمانی را برای مطالعه مقاله قطار فدک اختصاص دهید، اما از جمله خدماتی که در قطار فدک در اختیار شما قرار می گیرد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از فرش قرمز برای خوش آمدگویی
  • سرو نوشیدنی خوش آمدگویی
  • ارائه حوله مرطوب
  • استفاده از ظروف چینی برای پذیرایی
  • سرویس های خواب بهداشتی و با کیفیت

 

برنامه زمانی حرکت قطار حرم تا حرم فدک

قطار حرم تا حرم به صورت روزانه سفر هایی از قم به مشهد دارد. قطار قم به مشهد فدک هر روز راس ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه از قم به سمت مشهد حرکت می کند و برای مسیر برگشت نیز راس ساعت ۱۶:۳۲ دقیقه از مشهد به سمت قم به راه می افتد. قطار حرم تا حرم فدک مجموعا ۱۶ سالن دارد و ظرفیت کلی پذیرش مسافر آن نیز ۶۴۰ نفر است.

 

ساعت حرکت قطار قم به مشهد

 

براساس اطلاعات موجود به صورت روزانه سه رام قطار رفت و برگشت در مسیر حرم حضرت امام رضا (ع) تا حرم حضرت معصومه (ع) مسافران و زائران را جابجا می کنند. از این تعداد ۲ رام از قطار های مختص به قطار حرم تا حرم فدک است که با ظرفیت هایی ۲۸۰ تا ۴۸۰ نفره در این مسیر درحال جابجایی هستند. همچنین قطار حرم تا حرم درحال حاضر بیشترین تعداد مسافران راه آهن خراسان را به خود اختصاص داده است.

 

قیمت بلیط قطار قم مشهد رفت و برگشت

یکی از مسائلی که حتما مورد توجه شما هم قرار گرفته است و به آن فکر کرده اید، قیمت بلیط قطار حرم تا حرم است. بطورکلی قطار های فدک از جمله قطار های لوکس به حساب می آیند و لقب قطار ۵ ستاره کشور را به خود اختصاص داده اند. پس مسلما قیمت بلیط قطار قم مشهد کمی گران تر از سایر بلیط های موجود خواهد بود. اما خبر خوبی که برای شما داریم این است که شرکت فدک بلیط قطار های خود را به گونه ای تعیین کرده است تا تمام اقشار جامعه فرصت استفاده از خدمات قطار های فدک را داشته باشند.

بلیط قطار فدک در سه کلاس عادی یا اکونومی، کلاس تجاری یا بیزینس و کلاس فدک یا ویژه به فروش می رسد. لذا مسافران قطار قم مشهد در مسیر رفت و برگشت می توانند با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند برای خرید بلیط قطار مشهد قم اقدام کنند و تجربه ای متفاوت از سفر با قطار های فدک را داشته باشند.

مسلما بلیط قطار کلاس فدک یا همان کلاس ویژه گران تر از بلیط های معمولی قطار فدک خواهد بود. از جمله خدماتی در که در کلاس ویژه در اختیار شما قرار می گیرد می توانیم به استقبال با فرش قرمز، دسر و نوشیدنی های سرد و گرم، سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته است. البته خدمات کلاس ویژه تنها به همین موارد خلاصه نمی شود و تنها تعدادی از آن ها را برای آشنایی بیشتر شما معرفی کرده ایم.

 

قیمت بلیط قطار مشهد به قم

 

همچنین با توجه به اینکه شهرهای مشهد و قم در ایام خاص سال مانند ولادت و شهادت ها بسیار شلوغ هستند، تدارکاتی در نظر گرفته شده است تا در چنین ایامی تعداد قطار ها و ظرفیت پذیرش مسافران نیز بیشتر باشد. امیدواریم که در این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را در مودر قطار حرم تا حرم به دست آورده باشید، همچنین می توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در کوتاهرین شمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد قطارهای موجود در کشور، پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به مقاله قطار های مسافربری ایران داشته باشید.

نظرات