قطار اتوبوسی ماهان، امکانات، خدمات و هر آنچه باید بدانید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

پیدا کردن قطار مناسب سفر، برای عده ای مثل آب خوردن و برای عده ای یک کابوس است!

کسانی که فکر میکنند انتخاب و خرید بلیط قطار به سادگی هر چه تمام تر انجام میشود، معمولاً اهمیتی به خدمات و امکانات حین سفر خود نمیدهند و تنها رسیدن به مقصد برایشان اهمیت دارد.

از طرفی، در میان مسافران همیشه تعداد زیادی به دنبال خرید بهترین قطار هستند، ولی نمیدانند که از کجا باید شروع کنند.

ما معتقدیم دانستن اینکه قطارهای مختلفی چه خدماتی به مسافر ارائه میدهند، در اولویت قرار دارد. یعنی اگر به دنبال تجربه یک سفر خوب و به یاد ماندنی هستید، باید کم کم پای خود را به دریای خروشان قطارهای مسافربری ایران وارد کنید. به این ترتیب میتوانید با آگاهی، قطار مناسب خود را پیدا کنید.

 

عکس قطار اتوبوسی ماهان به همراه مسافران

 

یکی از قطارهایی که درخواست سفر برای آن بالاست ولی اطلاعات مفیدی از آن در اینترنت موجود نیست، قطار اتوبوسی ماهان است. این مقاله تنها یک هدف مهم دارد:

اینکه شکاف نبود اطلاعات درباره قطار اتوبوسی ماهان را پر کند. پس با ما باشید تا سوار بر قطار، شما را به اوج قله های علم و دانش قطاری برسانیم.

 

قیمت بلیط قطار اتوبوسی تهران مشهد (رفت و برگشت)

قصد دارید به مشهد سفر کنید؟ پس انواع و اقسام قطارهای مسافربری بدون هیچ نگرانی برای شما موجود اند. تنها کافی است نگاهی به سایت های فروش آنلاین بلیط قطار بندازید تا ببینید چه قطارهای خوبی در این مسیر به مسافران خدمات میدهند.

اما در دسته دیگری قطارهای اتوبوسی وجود دارند که با هزینه ای کمتر، میتوانند تجربه یک سفر خوب را برای شما به ارمغان بیاورند. قطار اتوبوسی تهران مشهد ماهان میتواند یکی از انتخاب های مناسبی باشد که از آن راضی باشید.

یکی از مزایای مورد توجه این قطار آن است که مسافرانی که به مشهد سفر دارند میتوانند برای سفر بعدی خود ۱۰ درصد تخفیف بگیرند، برای اینکار بعد از سفر خود، از مهماندار قطار درخواست کد تخفیف کنید.

 

عکس قطار ماهان

 

قیمت بلیط قطار اتوبوسی تهران مشهد در اکثر قطارهای مسافربری، برای مسیر یکطرفه زیر ۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

نکته مهم: پیشنهاد ما به شما این است که در وهله اول بلیط قطار خود را به صورت رفت و برگشت یا دوطرفه تهیه کنید تا کل هزینه سفر شما کاهش پیدا کند.

 

قطار درجه یک اتوبوسی ماهان

در حال حاضر واگن های قطار اتوبوسی ماهان پس از بازسازی و بروزرسانی های خدماتی مشغول به جا به جایی مسافران بین شهرهای ایران هستند.

هر واگن دارای ۲ دستگاه سرویس بهداشتی و ۱ کوپه سرویس مخصوص مهماندار بوده و همچنین دارای تهویه مطبوع، شیشه های دو جداره و بدنه کوپه ۲ لایه است که به نوعی عایق بندی سالن و کوپه ها در مقابل حرارت و سر و صدا را موجب می گردند.

در این قطارها سیستم صوتی و تصویری مناسبي تعبيه گرديده که از قابليت دريافت کانال هاي جمهوري اسلامي ايران بصورت ماهواره اي و با کيفيت بسيار خوبي برخوردار هستند.

به عنوان مثال در قطار اتوبوسی تهران گرگان، حتی میتوانید کانال های HD تلویزیون ایران را هم به صورت زنده مشاهد کنید.

ضمنا در کوپه ها پريز برق ۲۲۰ ولت جهت استفاده از لوازم برقي شخصي و شارژ وسايل برقي موجود است پس شارژ کردن موبایل و وسایل الکترونیکی شما بدون هیچ نگرانی انجام خواهد شد.

در اين قطارها پذيرايي شام بصورت انتخابي با دريافت هزينه اضافي روي بليت به مسافرين عرضه مي شود و در صورت درخواست مسافر بليت با پذيرايي يا بدون پذيرايي صادر ميگردد. در صورتی که قصد خرید بلیط قطار اتوبوسی ماهان را داشته باشید می توانید از طریق وبسایت سامتیک رزرو خود را انجام دهید.

 

عکس قطار درجه یک اتوبوسی ماهان

اگر بخواهیم طراحی داخلی و خارجی قطارهای کوپه ای و اتوبوسی را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که قطارهای اتوبوسی در طراحی داخلی تفاوت های زیادی دارند. به عنوان نمونه، تمام صندلی های قطار به صورت یکنوخت در هر واگن پراکنده شده اند. در ادامه به عکس های قطار درجه یک اتوبوسی ماهان نگاهی میاندازیم.

 

 

بلیط قطار اتوبوسی تندرو ماهان

اگر به دنبال خرید بلیط قطار هستید و نمیدانید که قطار اتوبوسی تندرو بهتر است یا کوپه ای، باید ابتدا امکانات هر کدام را مقایسه کنیم تا انتخاب برایتان آسان تر شود.

امکانات قطارهای اتوبوسی ماهان (قطار اتوبوسی تهران یزد) :

  • قطار اتوبوسی ۱۰ واگن دارد
  • بعد از هر ۵ واگن یک رستوران قرار دارد
  • در کل برای ۱۰ واگن دو رستوران موجود است
  • ظرفیت واگن‌ها متغیر است ولی معمولاً به شکل ۲۴نفره، ۶۰ نفره، ۶۶نفره و ۷۲نفره تعریف شده‌اند.
  • این قطار به سیستم تهویه‌ی مطبوع مجهز است و در واگن‌ها سیستم صوتی و تصویری برای پخش موسیقی و فیلم کار گذاشته شده است.
  • همچنین در واگن‌های این قطارها به‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند.

 

امکانات یک قطار کوپه ای (فدک)

  • کوپه مخصوص سرویس مهمان‌داری
  • سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متفاوت
  • هر واگن دارای دو دستگاه سرویس بهداشتی
  • سیستم صوتی و تصویری مدار بسته
  • بدنه‌ی دولایه و شیشه‌ی دوجداره‌ی پنجره‌ها

 

قطارهای اتوبوسی ماهان در مقایسه با قطارهای صبا و پردیس در جایگاه متوسط قرار دارد؛ به این معنی که سفر با قطارهای ماهان میتواند تا حد قابل قبولی برای شما راضی کننده باشد و با دادن امکانات لازم و ضروری میتواند شما را به سلامت به مقصد برساند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

سلام واقعا من هیچ جایی برای قطار اتوبوسی ماهان اطلاعات پیدا نکردم و فقط سایت شما رو اول دیدم. ممنونم. فقط یک سوال من بخوام خرید اینترنتی بکنم بلیط قطار و باید برم تو سایتش؟

    سلام ممنون از وقتی که گذاشتین و به ما و تیم مون انرژی دادین. قطارهای اتوبوسی ماهان رو میتونید از سایت های فروش بلیط آنلاین تهیه کنید.

اخه این قطار اتوبوسی ماهان کع دیگه مزیتی نداره سرعتشم معمولیه ولی خب نسبت به قیمتش بد نیس دیگه قطار ارزونیه دیگه.

سلام من میخواستم بلیط قطار اتوبوسی ماهان رو چک کنم ولی هرچی توی سایت تون دنبال این قطار میگردم چیزی پیدا نمیکنم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    سلام دوست عزیز،
    برای اینکه جستجوی خودتون رو با نام قطار انجام بدید ابتدا مبدا و مقصد و تاریخ سفر خودتون رو انتخاب کنید و سپس از منوی کناری، قطارها رو فیلتر کنید.

من چندین بار به مشهد سفر کردم اما تخفیفی نداشتم کههههه… این تخفیف چطور اطلاع رسانی میشه از خود سایت ماهان باید بلیط قطارشو بگیریم که تخفیف بدن؟ سایتش رو پیدا نکردم فقط سایت شما بود درباره ش نوشته بود!! اینم اطلاع بدین دیگه

    تخفیف قطار اتوبوسی ماهان از خود سایت اصلی اطلاع رسانی میشه ولی با یک جستجو ساده این قطارها در پنل جستجوی سامتیک میتونید راحت قیمت بلیط قطار ماهان رو در مقصد مورد نظر خودتون مشاهده کنید.

سلام میخواستم بپرسم قطار اتوبوسی درجه یک ماهان در مقایسه با قطارهای لوکسی مانند قطار فدک تو چه جایگاهی هست؟

    سلام ممنون که سوال تون رو از ما پرسیدین. قطار درجه یک اتوبوسی ماهان از لحاظ کیفیت خدمات در جایگاه پایین تری نسبت به قطارهای ۵ ستاره فدک هستن.

من همین الان باقطار به اصطلاح اتوبوسی درجه یک ماهان از مشهد عازم تهرانم.اولا از سرعت و رود رسیدن خبری نیست ۱۱ساعت طول میکشه اونم با صندلیهای بدون پشت خواب.دوما فاقد هرگونه سیستمهای صوتی و تصویری است.سوما از پریز برق و میز پذیرایی خبری نیست .هزینه درجه یک رو دادیم ولی قطار درجه۳ قدیم تهران مراغه با پنج تا صندلی رو سوار شدیم .شماره قطار ۳۳۱ساعت حرکت۱۲:۱۵روز۱۳۹۷/۱۱/۲۱درجه یک اتوبوسی ماهان

    سلام دوست عزیز،
    ممنون از اینکه تجربه سفر خودتان رو با ما در میان گذاشتید. طبق بررسی های ما امکانات قطار ماهان بر اساس مبدا و مقصد متفاوت هستند.