فرودگاه کرمانشاه

فرودگاه کرمانشاه، فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

فرودگاه بین المللی کرمانشاه در شمال شرق شهر کرمانشاه و بزرگراه کرمانشاه به تهران قرار دارد. ایده احداث فرودگاه کرمانشاه برای اولین بار در سال ۱۳۵۰ شکل گرفت، اما فرایند احداث و بهره برداری از آن تا سال ۱۳۷۴ به اتمام نرسید. فرودگاه بین المللی کرمانشاه در طول سال های احداث و ساخت و ساز، امروزه یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است. در ادامه با معرفی کامل فرودگاه بین المللی کرمانشاه با ما همراه باشید.

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی

فرودگاه بین المللی کرمانشاه برای اولین بار در سال ۱۳۵۰ مورد بررسی قرار گرفت تا فرایند احداث آن آغاز شود. فرایند احداث فرودگاه کرمانشاه سال ها به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۳۷۴ شاهد بهره برداری از این فرودگاه در غرب کشور بودیم. فرودگاه کرمانشاه درحال حاضر دارای دو ترمینال مختلف بوده که یکی برای پرواز های خارجی و دیگیری برای پروازهای داخلی است.

فرودگاه کرمانشاه در غرب کشور

بر اساس اطلاعات موجود در سال ۲۰۱۶، این فرودگاه شاهد ۵۴۰۶ فرود و پرواز هواپیماهای مختلف بوده است. همچنین بالغ بر ۳٫۶ میلیون نفر مسافر در این فرودگاه فرایند حمل و نقل خود را به سرانجام رسانده اند. فرودگاه بین المللی کشور، یکی از بهترین فرودگاه های ایران است و براساس اطلاعاتی که در سال های اخیر به دست آمده، فرودگاه کرمانشاه یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور است.

فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی همچنین یکی از مهمترین فرودگاه هایی می باشدکه در غرب کشور وجود دارد و به طور هفتگی درحال خدمت رسانی به ۱۴۰ پرواز مختلف داخلی و خارجی است. همچنین در سال های اخیر پروازهای منظمی به عتبات عالیات از فرودگاه کرمانشاه درحال انجام اند و با وجود چنین ویژگی هایی فرودگاه بین المللی کرمانشاه، یکی از ۱۰ فرودگاه برتر در ایران است.

اخبار فرودگاه کرمانشاه

اطلاعات فرودگاه کرمانشاه، کد ایکائو، یاتا و اطلاعات پرواز

فرودگاه کرمانشاه یکی از فرودگاه های بین المللی و در غرب کشور، از مهمترین پایانه های هوایی درحال خدمت رسانی به مردم و مسافران است. مهمترین اطلاعاتی که در مورد فرودگاه کرمانشاه باید به خاطر داشته باشید، عبارتند از:

  • نام فرودگاه بین المللی کرمانشاه: Kermanshah Airport
  • کد یاتا: KSH
  • کد ایکائو: OICC
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۳۱۱ متر
  • ترمینال ها: ۲ ترمینال مجزا
  • وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی کرمانشاه: kermanshah.airport.ir
پروازهای جدید فرودگاه کرمانشاه

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه کرمانشاه

درحال حاضر شرکت های هواپیمایی بسیاری در فرودگاه بین المللی کرمانشاه مشغول له خدمت رسانی هستند، اما این فرودگاه آشیانه همیشگی شرکت هواپیمایی معراج بوده است. در بین تمامی شرکت های هواپیمایی فعال در آسمان های کشور، ۸ عدد از این ایرلاین های در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به متقاضیان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی، خدمت رسانی می کنند.

این شرکت های هوایی عبارتند از:

شرکت های هواپیمایی مقصدهای پروازی
هواپیمایی کاسپین مهرآباد، عسلویه، مهرآباد، شهید هاشمی‌نژاد مشهد
ایران ایر شهید بهشتی اصفهان، مهرآباد
هواپیمایی ایران ایرتور شهید هاشمی‌نژاد مشهد، مهرآباد
هواپیمایی آسمان شهید دستغیب شیراز، مهرآباد
کیش ایر کیش
هواپیمایی ماهان مهرآباد
هواپیمایی معراج شهید هاشمی‌نژاد مشهد، مهرآباد
هواپیمایی زاگرس شهید هاشمی‌نژاد مشهد

در راستای افزایش خدمات و ظرفیت های این فرودگاه، پیشبینی می شود شرکت های هواپیمایی بیشتری فعالیت خود را در این فرودگاه آغاز کنند.

مقاصد فرودگاه کرمانشاه

برنامه پروازهای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، مقاصد فرودگاه کرمانشاه

با توجه به اهمیت فرودگاه کرمانشاه در غرب کشور، سیاست های کاری بر این بوده است تا شاهد پرواز به بیشترین تعداد ممکن از مقاصد هوایی کشور باشیم. مقاصد مهم و توریست همانند مشهد و اصفهان تقریبا از تمام فرودگاه های کشور قابل دسترسی هستند.

از فرودگاه کرمانشاه نیز امکان خرید بلیط هواپیما کرمانشاه مشهد، اصفهان، شیراز و…. برای شما مسافران عزیز فراهم شده است. مقاصد پروازی و همیشگی فرودگاه کرمانشاه عبارتند از:

ترمینال های فرودگاه بین المللی کرمانشاه

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، فرودگاه بین المللی کرمانشاه دارای دو ترمینال مجزاست و هر کدام مخصوص یکی از پروازهای ورودی و یا خروجی این فرودگاه است. یکی از این دو ترمینال برای پرواز های داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی است. ترمینال داخلی فرودگاه کرمانشاه که در سال های اولیه ساخت این فرودگاه احداث شد، برای پروازهای داخلی است.

ترمینالی که برای پروازهای خارجی در نظر گرفته شده جدیدتر بوده و در سال های اخیر به بهره برداری رسیده است. این ترمینال مختص پروازهای بین المللی فرودگاه کرمانشاه است.

راه های دسترسی به فرودگاه کرمانشاه

برای دسترسی به فرودگاه بین المللی کرمانشاه راه های دسترسی مختلفی در نظر گرفته شده تا مسافران بتوانند به راحتی خودشان را به این ترمینال پروازی برسانند. علاوه بر امکان استفاده از تاکسی، اتوبوس هایی هم برای حمل و نقل عمومی و حرکت به سوی فرودگاه بین المللی کرمانشاه برای مردم وجود دارد.

مسیرهای پروازی فرودگاه کرمانشاه،قیمت بلیط هواپیما کرمانشاه

خوشبختانه از فرودگاه کرمانشاه به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه های غرب کشور، به بیشتر مقاصد داخلی و خارجی امکان سفر وجود دارد. در ادامه اما تعدادی از مهمترین مقاصد پروازی از فرودگاه کرمانشاه به همراه قیمت بلیط هواپیما را برای شما آروده ایم تا در سفرهای خود اطلاعات بیشتری داشته باشید.

مسیرهای پروازی حداقل و حداکثر قیمت بلیط هواپیما کرمانشاه
حداقل قیمت بلیط هواپیما حداکثر قیمت بلیط هواپیما
بلیط هواپیما کرمانشاه اهواز ۱,۲۶۸,۰۰۰ ریال ۵,۲۴۳,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه بندرعباس ۱,۰۸۷,۰۰۰ ریال ۷,۹۲۰,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه قشم ۲,۷۳۰,۰۰۰ ریال ۵,۵۹۲,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه اصفهان ۱,۵۶۴,۰۰۰ ریال ۲,۳۰۶,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه جزیره کیش ۱,۷۱۱,۰۰۰ ریال ۵,۹۰۰,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه مشهد ۱,۲۹۹,۰۰۰ ریال ۳۱,۸۸۰,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه عسلویه ۱,۲۸۳,۰۰۰ ریال ۳۱,۸۸۰,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه شیراز ۲,۳۰۶,۰۰۰ ریال ۵,۸۲۶,۰۰۰ ریال
بلیط هواپیما کرمانشاه تهران ۸۰,۰۰۰ ریال ۶,۱۱۶,۰۰۰ ریال

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تمام قیمت های ارائه شده در جدول بالا برای افراد بزرگسال اند و بازه قیمتی مطرح شده، با توجه به روز، ساعت پرواز، کلاس پروازی و نوع بلیط که تهیه می کنید، اعلام شده اند.

نظرات

مطالب بسیار عالی …