شلوغ ترین شهرهای ایران در نوروز

شلوغ ترین شهرهای ایران در نوروز!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

وقتی به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم تب و تاب انتخاب بهترین مقصد برای سفر بیشتر از دیگر روزهای سال می شود، چرا که با شروع سال جدید بیشتر خانواده های ایرانی خود را برای یک سفر دلچسب آماده می کنند تا بهترین لحظات خود را در کنار همراهان خود بگذرانند. در این میان برای بسیاری از مسافران پیدا کردن شلوغ ترین شهرهای ایران در نوروز جالب توجه است.

سفر در شهرهای شلوغ برای بسیاری از افراد نه تنها جذاب نیست، بلکه آزار دهنده و سرسام آور به حساب می آید. چرا که بسیاری از مسافران علاقه دارند سفری مملو از آرامش را تجربه کنند و به راحتی بتوانند از بسیاری از مکان های دیدنی شهر مورد نظر خود بازدید کنند.

بالعکس گروهی دیگر از مسافران سفر به شهرهای شلوغ ایران را بسیار جذاب می دانند و از هیاهو و همهمه در سفر و صحبت کردن با مردم مختلف از شهرهای گوناگون لذت می برند. این گروه از مسافران که انعطاف بیشتری نسبت به گروه اول دارند همیشه در ایام نوروز مسافر شهرهای مهم و شلوغ کشور عزیزمان هستند.

 

مشهد، پر مسافر ترین شهر ایران در نوروز

اگر نگاهی گذرا به آمار مسافران نوروزی و مقصد های پر طرفدار بیندازیم، متوجه می شویم مشهد بیشترین آمار میزبانی از مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

 

مشهد شلوغ ترین شهر در نوروز 98

 

مشهد سالانه میزبان بیش از  ۳۰ میلیون مسافر و زائر از سراسر جهان است. البته این آمار روز به روز در حال افزایش خواهد بود و تعداد مسافرانی که در اواخر فصل زمستان به دنبال خرید بلیط قطار تهران مشهد و یا حتی هواپیما هستند همیشه رو به افزایش است.

یکی از عمده ترین دلایل مسافران برای سفر به مشهد وجود حرم مطهر امام رضا (ع) است. همچنین مکان های تفریحی و تاریخی متعددی که در مشهد خودنمایی می کند جذابیت این شهر پر طرفدار را دو چندان می کند.

 

شیراز در بین شلوغ ترین شهرهای ایران در عید نوروز۹۸

شیراز، یکی دیگر از شهرهای شلوغ و پر مسافر ایران محسوب می شود. همانطور که می دانید شیراز شهر حافظ و سعدی همیشه برای کسانی که به فرهنگ و ادب کشور علاقه داشته اند جذاب بوده است.

البته ناگفته نماند که از جاذبه های تاریخی شیراز نمی توان چشم پوشید! چرا که شیراز شهر پاسارگاد و تخت جمشید پیشینه تاریخی بسیار مهمی دارد؛ که نه تنها برای مسافران داخلی بلکه برای بسیاری از گردشگران خارجی نیز جذاب است.

 

شیراز مقصد محبوب نوروز 98

 

بیشتر مسافران برای سفر به شیراز هواپیما را انتخاب می کنند. اما گروهی از مسافران به دلیل به صرفه تر بودن هزنیه سفر، خرید بلیط قطار را ترجیح می دهند. اگر شما تا به حال با فرایند خرید بلیط آشنایی نداشته اید، حتماً مقاله از خرید بلیط قطار تهران شیراز چه می دانید را مطالعه کنید تا برای خرید بلیط دچار سردرگمی نشوید.

 

شهرهای توریستی ایران کدامند؟

وقتی درباره پر گردشگرترین شهر کشور پس از مشهد صحبت می کنیم، انتخاب میان دو شهر اصفهان و شیراز بسیار سخت می شود. چرا که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و معمولا گردشگران خارجی هر دو شهر را به عنوان یک مبدا جذاب در برنامه سفر خود قرار می دهند.

اصفهان این شهر زیبا، یکی از شهرهای معروف ایران در زمینه گردشگری که به نصف جهان معروف است، هر ساله بسیاری از گردشگران خارجی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند.

 

اصفهان پر مسافر ترین شهر نوروزی

 

یکی از دلایل محبوبیت این شهر زیبا، وجود پل خواجو و سی و سه پل است که در لیست پل های معروف جهان  نیز حضور دارد. این شهر باستانی در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و همچنین در سال ۱۳۸۸ لقب پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و اسلامی را به خود اختصاص داد.

 

سفر به تبریز در نوروز

تبریز، شهری که در طی سال های اخیر به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران لقب گرفته است. تبریز هر سال نوروز میزبان حجم عظیمی از مسافرانی است که برای گذراندن تعطیلات خود با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز خود را به این مقصد می رسانند.

تبریز به لحاظ گردشگری از جاذبه های فراوانی برخوردار است و با توجه به اینکه ۱۷ موزه مختلف در این شهر قرار دارد، مسافران مختلفی از سراسر کشور برای بازدید از این موزه های ارزشمند به تبریز بار سفر می بندند.

البته لازم به ذکر است که جاذبه های این شهر زیبا تنها به موزه هایش ختم نمی شود برای مثال، یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین مکان های تفریحی و دیدنی در شهر اولین ها، بازار تبریز است. مکانی که در آن می توانید در دل تاریخ زمان مشروطه سفر کنید و از معروف ترین حجره ها و سراهای کشور دیدن کنید.

 

یزد شهر پر مسافر نوروز ۹۸

یکی دیگر از شهرهای شلوغ ایران در نوروز، شهر جذاب و دیدنی یزد است. این شهر که در دیگر روزهای سال روزهای آرامی را سپری می کند در هنگام نوروز خالی از مسافر نخواهد بود.

اولین شهر خشتی دنیا یا همان یزد، با آتشکده ها و مساجد زیبا و قدیمی همیشه مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار می گیرد. البته هتل های سنتی یزد این امکان را به شما می دهد تا در هنگام اقامت خود در این شهر خشتی، تجربه زندگی سنتی به سبک یزدی ها را برایم مدتی کوتاه داشته باشید.

 

سفر به یزد در نوروز 98

 

این شهر دوست داشتی با داشتن مسیرهای هوایی و ریلی این امکان را به مسافران می دهد که با توجه به بودجه مورد نظرشان بتوانند بهترین انتخاب را برای سفر خود داشته باشند.

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در نوروز

حتما از نظر شما هم در بین شهرهایش شلوغ ایران جای جزیره زیبای کیش خالی به نظر می رسد. چرا که فصل بهار می تواند بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا و محبوب باشد. البته به دلیل پر طرفدار بودن این مقصد، کیش همیشه در نوروز چهره ای شلوغ و پر هیاهو دارد چرا که هیچ لذتی بیشتر از گذراندن تعطیلات نوروزی کنار آب های خلیج فارس نیست.

 

گیش مقصدی برای سفرهای نوروزی

 

در حال حاضر و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و با توجه به آغاز پیش فروش بلیط قطار ویژه نوروز ۹۸ شما می توانید برای رزرو بلیط خود اقدام کنید. چرا که با توجه به نکاتی که در این مقاله بررسی شد برای سفر به شهرهای شلوغ و محبوب باید سریعتر عمل کنید، تا بتوانید در بازه زمانی دلخواه خود بهترین بلیط مورد نظر را خریداری کنید.

نظرات