شرکت قطار بن ریل راه آهن شرقی بنیاد

شرکت قطار بن ریل راه آهن شرقی بنیاد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شرکت قطار بن ریل یا راه آهن شرقی بنیاد، نام یکی از فعالترین و محبوب ترین شرکت های قطاری کشور است که با داشتن هترین قطارهای ایران، چند سالی است اسم و رسم بسیار مناسبی برای خود به پیا کرده و طرفداران بسیاری دارد. ناوگان قطاری شرکت بن ریل همواره از بهترین قطارهای کشور هستند و در ادامه با معرفی کامل شرکت قطار بن ریل راه آهن شرقی بنیاد با شما همراه هستیم.

شرکت قطار راه آهن شرقی بنیاد

شرکت قطار بن ریل که پیشتر با نام شرکت قطاری راه آهن شرقی بنیاد شناخته میشد، یکی از موفق ترین شکرت های قطاری کشور است که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و به بهره برداری رسید. در اولین روزهای تاسیس این شرکت با عقد قراردادی بین بنیاد نستضعفان انقلاب اسلامی و وزرات راه و ترابری، این شرکت قطاری با نام شرکت قطار سریع السیر تهران مشهد، فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت قطار رآه آهن شرقی بنیاد

هدف ابتدایی در تاسیس شرکت قطاری بن ریل، مشارکت ۸۰ درصدی از شرکت راه آهن شرقی و ۲۰ درصدی وزارت راه و ترابری جهت ساخت و بهره برداری مسیر قطار تهران مشهد بود. شرکت قطار سریع السیر تهران مشهد در سال ۱۳۷۳ به طور رسمی به عرصه حمل و نقل مسافری کشور پیوست و نام آن به شرکت قطار راه آهن شرقی بنیاد تغییر پیدا کرد.

اولین فعالیت این شرکت در زمینه خرید بلیط قطار تهران مشهد آغاز شد و یکی از همان ابتدا، از بهترین قطارهای شرکت ایران بود.

شرکت قطار بن ریل

در ادامه مسیر این شرکت قطاری، نام شرکت قطار راه آهن شرقی بنیاد، به نام تجاری بن ریل تغییر پیدا کرد و در سال ۱۳۹۶ نیز ظرفیت واگن های مسافربری خود را از ۱۰ دستگاه به ۱۳۱ دستگاه افزایش داد. شرکت قطار بن ریل درحال حاضر واگن های مختلفی را در مجموعه ناوگان ریلی خود دارد که با نام های تجاری مختلفی شناخته می شوند. قطار های شرکت بن ریل عبارتند از:

شرکت قطار بن ریل

البته لازم به ذکر است که برخی از قطارهای نامبرده در چند شرکت مختلف مشغول به ارائه خدمات هستند. برای مثال قطار پارسی هم در خدمت شرکت رجاست و هم درحال ارئه خدمات به شرکت بن ریل!

قطارهای باربری و مسافربری شرکت قطار بن ریل

شرکت قطاری بن ریل در ابتدا فعالیت خود را با ۱۰ دستگاه واگن مسافربری آغاز کرد. در ادامه راه و پیشرفت این شرکت، تعداد رام های قطاری شرکت بن ریل به ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد و یکی از واگن های نیز مخصوص حمل مواد شیمیایی در نظر گرفته شد.

در حال حاضر نیز تعداد واگن های مسافربری قطارهای بن ریل از ۱۰ عدد به ۱۳۱ عدد رسیده است. شرکت بن ریل همچنین در کنار ۱۳۱ واگن مسافربری خود، ۲۴ واگن اجاره ای نیز دارد. میانگین حمل مسافران شرکت بن ریل در کشور نیز عدد ۹ درصد است. در یک دید کلی چنین برآورد شده است که شرکت بن ریل توانایی جابجایی سالانه ۲ میلیون مسافر را دارد و طرح افزایش دو برابری این رقم را در برنامه سه ساله خود قرار داده است.

مسافربری شرکت قطار بن ریل

شرکت قطاری بن ریل با بیش از دو دهه فعالیت امروزه یکی از موفق ترین شرکت های حمل و نقلی کشور است و با استفاده از قطارهای خود، پوشش بسیار مناسبی را در خطوط ریلی کشور انجام می دهد.

قطارهای شرکت بن ریل، شرکت راه آهن شرقی بنیاد چه واگن هایی دارد؟

همانطور که پیشتر گفتیم، شرکت قطاری بن ریل، با استفاده از ۵ قطار به نام های مختلف درحال ارائه خدمات به مسافران است. در ادامه نیز اطلاعات مختصری در مورد قطارهای شرکت بن ریل در اختیار شما می گذاریم.

قطار سروش بن ریل، قطار چهار تخته تهران مشهد

یکی از قطارهای تحت برند بن ریل، قطار ۴ تخته سروش است. بلیط قطار قم مشهد و قطار تهران مشهد از جمله مسیرهایی هستند که امکان تهیه بیلط قطار سروش برای آنها فراهم است. قطار های سروش بن ریل در دو دسته سروش پلور و سروش پارسی قرار دارند و کوپه هایی ۴ نفره دارند.

قطار غزال vip

داخل هر واگن نیز دو عدد تلویزیون قرار داده شده و می توانید با استفاده از آرشیو موجود به تماشای برنامه مورد علاقه خود بنشینید. شما می توانید هنگام خرید بلیط قطار برای خرید وعده غذایی نیز اقدام نمایید. پذیرایی رایگان قطار سرو بن ریل نیز یکی دیگر از خدمات این شرکت بوده و شامل آب معدنی، دمنشو و سرویس چای است. از دیگر امکانات قطار سروش بن ریل می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  •  کتابخانه
  • پکیج خواب یکبار مصرف
  • اینترنت
  • ارائه روزنامه

قطار غزال بنیاد vip

یکی از بهترین قطارهای شرکت بن ریل، قطار غزال بنیاد vip است. قطارهای غزال بنیاد vip نیز کوپه هایی چهار نفره دارد و یکی از بهترین گزینه ها در سفر با قطار است. در داخل هر یک از کوپه های قطار های غزال نمایشگر هایی برای مسافران قرار داده شده است تا در طول سفر افراد بتوانند برنامه های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

هر یک از واگن های قطار غزال دارای  نفر ظرفیت است، پس مجموعا هر یک از قطارهای غزال ۴۰ نفر مسافر را پذیرش می کنند. از جمله دیگر خدمات و امکاناتی که در قطارهای غزال برای مسافران فراهم است می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • پذیرایی رایگان از مهمانان با چای، آب معدنی و بسته‌ پذیرایی
  • تهیه وعده غذایی هنگام خرید بلیط قطار
  • مایکروویو
  • آبسردکن
  • یخچال
  • پریز برق
  • ویلچر در صورت نیاز
قطار های شرکت بن ریل

قطار پرستو بن ریل

قطار های پرستو نیز به عنوان یکی از قطارهای زیر مجموعه شرکت بن ریل، واگن هایی ۴ نفره دارد و در هر کوپه دو مانیتور برای مسافران قرار داده شده است. همچنین امکان استفاده از اینترنت وای فای درون شبکه ای نیز در قطارهای پرستو برای مسافران وجود دارد.

از جمله خدماتی که در قطارهای پرستو بن ریل در خدمت مسافران قرار می گیرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صبحانه
  • سرویس خواب
  • روزنامه
  • آب معدنی
  • هدفون
  • کتاب

همچنین در استفاده از قطار پرستو می توانید برای تهیه وعده غذایی مورد نظر خود به هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار اقدام نمائید.

قطار غزال بن ریل

قطار سفیر راه آهن سرقی بنیاد

قطار سفیر در ناوگان ریلی شرکت قطاری بن ریل، یکی دیگر از واگن های ۴ نفره است که در نمونه سالنی نیز وجود دارد و خدمات مناسبی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. پذیرایی این قطار شامل چای و آب معدنی است و در هر کوپه دو مانیتور برای مسافران در نظر گرفته شده است.

سفیر سالنی مانند سفیر چهار تخته مجهز به مانیتور است و پذیرایی رایگان آن شامل چای و آب معدنی می‌شود. هنگام خرید بلیط می‌توانید با پرداخت بهای اضافه غذا رزرو کنید.

قطار پارسی بن ریل

قطارهای پارسی شرکت بنیاد در دو نوع ۴ تخته و ۶ تخته وجود دارند و امکانات متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می دهند. در سفر با واگن پارسی کوپه‌ ای چهار تخته صبحانه سرو می شود و امکان رزرو غذا هنگام خرید بلیط وجود دارد. چای، آب معدنی، روزنامه و سرویس خواب به صورت رایگان در اختیار مهمان قرار می‌گیرند. کوپه چهار تخته مجهز به وای فای و مانیتور است.
امکانات واگن پارسی شش تخته محدود به صبحانه، آب معدنی و روزنامه می‌ شود.

قطارهای بن ریل

قطار بن ریل در چه مسیرهایی فعالیت دارد؟

قطارهای بن ریل تقریبا تمام مسیرهای ریلی کشور را پوشش می دهند و تلاش بر این است که تعداد مقاصد بیشتری به مسیرهای فعلی این شرکت قطاری اضافه شود. از جمله مسیرهای قطاری شرکت نو بنیاد که امکان تهیه بلیط برای آنها فراهم است باید به موارد زیر اشاره کنیم:

همانطور که گفته شد پیشبینی می شود قطار های شرکت بن ریل را در سال های آتی، در مسیرهای ریلی بیشتری از کشور مشاهده کنیم.

 

نظرات