شرکت ریل ترابر سبا - معرفی شرکت، قطارها، مسیرهای فعالیت

شرکت ریل ترابر سبا – معرفی شرکت، قطارها و مسیرهای فعالیت

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ریل ترابر سبا یکی از شرکت های به روز در زمینه حمل و نقل ریلی است که در واقع یکی از شرکت های زیر مجموعه قطار سفیر است، اما به طور مستقل فعالیت می کند و در سال های اخیر توانسته پیشرفت زیادی به دست آورد. این شرکت در سال های اخیر با اضافه کردن قطارهای جدید به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور توانسته گام بزرگ و البته مهمی در زمینه حمل و نقلی ایمن تر و راحت تر بردارد. حتی این شرکت اخیرا قطارهای ۵ ستاره خود را نیز وارد میدان فعالیت کرده و توانسته توجهات زیادی را در زمینه فروش بلیط قطارهای لوکس نیز به خود جلب کند.

بعد از اینکه شرکت های رجا، فدک و نورالرضا قطارهای ۵ ستاره خود را وارد میدان رقابت قطارهای لوکس کردند حالا نوبت شرکت ریل ترابر سبا رسیده تا بتواند سهمی هرچند کوچک از این بازار را نصیب خود کند. بازاری که اتفاقا با ارائه قطارهای با کیفیت مورد استقبال نیز قرار گرفته و روز به روز بر مشتریان آن افزوده می شود.

معرفی شرکت ریل ترابر سبا

مدت زمان زیادی از تاسیس شرکت ریل ترابر سبا نمی گذرد. این شرکت در سال ۸۸ با هدف ارائه خدمات حمل و نقلی ریلی در سطحی منحصر به فرد اقدام نموده و اولین فعالیت خود را با خرید ۵۰ دستگاه واگن شروع کرد. قطارهای ریل ترابر سبا در ابتدا در مسیر قطار تهران مشهد و مسیر قطار تهران اهواز شروع به فعالیت کردند، اما بعد از دو سال این شرکت توانست سطح و میزان خدمات خود را توسعه و گسترش دهد.

معرفی شرکت ریل ترابر سبا

سال ۹۲ تعداد ۲۸ دستگاه واگن قطار اتوبوسی وارد کشور کرد، در سال ۹۳ اقدام به تولید ۳۷ دستگاه واگن پارسی ۴ تخته نمود  که تعدادی از آن ها در حال حاضر نیز در حال ساخت هستند.

مسیرهای فعالیت و برنامه زمانی حرکت قطارهای ریل ترابر سبا

در حال حاضر قطارهای ریل ترابر سبا در ۵ مسیر بسیار مهم از مسیرهای ریلی کشور فعالیت می کند. مشهد، اهواز، تهران، یزد، و اصفهان شهرهایی هستند که قطارهای این شرکت در مسیرهایی آن ها در حال تردد و گذر هستند و به ارائه خدمات مسافری می پردازند. در جدول زیر می توانید برنامه زمانی حرکت قطارهای ریل ترابر سبا را ببینید. مسیرهای زیر تمام مسیرهای قطاری هستند که امکان خرید بلیط قطارهای ریل ترابر سبا در آن ها وجود دارد. برخی از این قطارها به صورت روزانه به سمت مقصد حرکت می کنند و برخی دیگر به صورت روز در میان فعالیت دارند.

مبدأ مقصد ساعت حرکت از مبدأ
تهران مشهد ۲۱:۵۰
اصفهان مشهد ۱۸:۱۰
تهران اهواز ۱۶:۵۰
مشهد تهران ۲۰:۰۵
یزد تهران ۲۱:۱۰
اهواز تهران ۱۶:۳۰
میانه ۱ تهران ۱۵:۰۵
میانه ۲ تهران ۰۵:۱۰
تهران یزد ۲۲:۱۰
مشهد اصفهان ۱۶:۵۵

قطارهای شرکت ریل ترابر سبا

با اینکه از نظر تعدد نوع قطار ریل ترابر سبا به قدرتمندی شرکتی همچون رجا نیست، اما با وجود همین تعداد محدود قطارهای خود پاسخگوی طیف وسیعی از نیازهای مسافری کشور است. در واقع تنها ۳ قطار نگین ویژه، نگین اتوبوسی و قطار غدیر در زیر مجموعه قطارهای ریل ترابر سبا قرار دارند.

قطارهای شرکت ریل ترابر سبا

قطار غدیر که جدیدترین قطار این شرکت است یک قطار ۵ ستاره با امکانات و ویژگی های بسیار خوب است در رده بهترین قطارهای کشور قرار می گیرد.

قطار دیگر این شرکت یعنی قطار نگین با ویژگی ها و امکانات قابل قبول در دسته قطارهای ۴ تخته میان رده قرار می گیرد.

و سومین قطار نیز قطار نگین اتوبوسی است که در دسته قطارهای اقتصادی ریل ترابر سبا قرار می گیرد. در ادامه برخی از ویژگی های هرکدام از این قطارها را معرفی می کنیم.

قطار غدیر – بهترین قطار ریل ترابر سبا

قطار غدیر یکی از قطارهایی است که ویژگی های جالبی دارد و از جهات مختلف یک قطار خوب به حساب می آید. اگر این ویژگی ها را در سه کلمه بیان کنیم می شود:

  1. راحتی
  2. ایمنی
  3. سرعت
قطار غدیر، بهترین قطار ریل ترابر سبا

در مورد راحتی این قطار باید به این موضوع اشاره کنیم که علاوه بر ارائه خدمات عالی، قطار نیز از ویژگی های خوبی برخوردار است. اول از همه اینکه این قطار به دلیل برخورداری از سیستم Bombarier آلمان از لرزش بسیار کمی برخوردار است و آرامش کافی در طول سفر برای شما فراهم خواهد بود. باقی ویژگی های این قطار در زمینه راحتی و رفاه مسافران به شرح زیر است:

  • سرویس های بهداشتی قطار در وضعیت خوبی قرار دارند (برخورداری از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی)
  • برخورداری از سیستم تهویه هوای پیشرفته و تنظیم اتوماتیک دما
  • استفاده از موارد نسوز در قطار برای جلوگیری از آتش گرفتن قطار
  • درب های اتوماتیک لمسی برای سهولت در عبور بین واگنی مسافران
  • سیستم رسانه ای جداگانه برای هر قطار
  • حرکت به موقع و رسیدن به مقصد در زمان مورد انتظار
  • امکان تهیه غذا، نوشیدنی و تنقلات

قطار نگین ویژه

قطار نگین ویژه یکی دیگر از قطارهای ریل ترابر سبا است که در دو نوع اتوبوسی و کوپه ای در دسترس مسافرین قرار می گیرد. هر دو این قطارها در دسته قطارهای میان رده قرار دارند و امکانات بسیار خوبی در اختیار مسافران قرار می دهند. علاوه بر امکانات قابل قبول، خدمات خوبی هم در این قطار ارائه می شود. برخی از امکانات قطار نگین شامل موارد زیر است:

  • سرویس خواب
  • بسته های پذیرایی میان وعده
  • سیستم صوتی و تصویری
  • صندلی و تخت های راحت و آرگونومیک
  • پذیرایی صبحانه
  • سیستم احضار مهماندار
  • سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی
قطار نگین ویژه

خرید بلیط قطار نگین

امکان خرید بلیط قطار نگین نیز از طریق همین صفحه امکان پذیر است. برای خرید بلیط قطار نگین کافیست به بالای صفحه مراجعه کرده و پس از انتخاب مسیر خود دکمه جستجو را انتخاب کرده تا قطارهای موجود پیش روی شما قرار گیرند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات