سیزده بدر در تهران کجا بریم

سیزده بدر (روز طبیعت) تهران کجا برویم؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کم کم به فصل نوروز و تعطیلات جذابش نزدیک می شویم و همه آماده سال نو ایم. فصلی که بیشترین تعطیلات ممکن در کل سال را دارد و بهترین زمان خرید بلیط هواپیما داخلی و قطار است و تخفیف های بسیار خوبی هم در این فصل در اختیار مخاطبین قرار می گیرد. فصل نو شدن طبیعت و روزگار، دید و بازدید از اقوام و بهترین زمان برای سفر در دل طبیعت. اما همین که چشم بهم بزنید تعطیلات نوروزی به انتها می رسد و ۱۳ بدر آماده بدرقه شماست. اگر برای ۱۳ بدر یا همان روز طبیعت امسال هنوز تصمیمی نگرفته اید و می خواهید بهترین مکان های تهران را برای گردش انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

 

پیشنهادهایی جذاب برای سفر روز طبیعت در تهران

حالا که اهل تهران هستید و برای امسال قصد سفر ندارید، یا قبل از روز ۱۳ بدر از سفر بازگشته اید و به فکر برنامه ریزی برای روز طبیعت هستید، پیشنهاد هایی عالی برای شما داریم. با اینکه در فصل بهار فرصت استفاده از بهترین آب و هوای سال را دارید اما حتما ترافیک و شلوغی مسیر رسیدن به مناطق گردشگری کلافه تان می کند. پس بهتر است از قبل برای روز طبیعت برنامه ریز کرده باشید. اما برای ۱۳ بدر امسال (۱۳۹۸) در تهران کجا برویم؟

 

روستاهای افجه و برگ جهان، منطقه ای بکر در ۵ کیلومتری لواسان

تابحال نام دشت هویج به گوشتان خورده است؟ خب اگر تابحال به این منطقه سفر نکرده اید، یکی از بهترین مکان هایی که می توانیم برای ۱۳ بدر امسال به شما معرفی کنیم همین دشت هویج است. این دشت تنها یکی از دیدنی های روستای افجه است که در ۵ کیلومتری لواسان قرار دارد. محیطی عالی و پر از درختان گیلاس و گردو که در فصل بهار بسیار دیدنی می شود.

 

روستاهای افجه و برگ جهان بهترین مکان های ممکن برای روز سیزده بدر در تهران

 

روستای برگ جهان نیز در ادامه راه رسیدن به افجه قرار دارد و خوشبختانه راه دسترسی تان از سمت لواسان هم برای سفر به آن فراهم است. در روستای برگ جهان می توانید ۱۳ بدر امسال را علاوه بر لذت بردن از طبیعت و آب و هوای خوب نوروز، تجربه ای متفاوت را در کنار آبشار زیبای برگ جهان داشته باشید. دو روستای زیبای برگ جهان و افجه در واقع مسیر راه کوهنوردان به کوه های سیاه چال یا سرسیاه غارها هستند. پس برای امسال می توانید دیدار از این مکان را هم مد نظر قرار دهید.

 

سفر به روستاهای وردیج و ورایش، طبیعتی سرسبز برای روز طبیعت!

روستای وردیج بزرگترین روستایی است که دربخش های غربی تهران قرار دارد و به همراهی روستای واریشريال ورودی های قله لیچه و پهنه حصار اند. روستای واریش کمی سرسبز تر از وردیج است و کوه هایش به گونه ای سیقل پیدا کرده اند که شبیه آدمک هایی سنگی شده اند، این آدمک های سنگی به آدمک جیان هم معروف اند.

 

روستاهای وردیج و ورایش برای 13 بدر امسال

 

همچنین در این منطقه یک آبشار هم برای تکمیل لذت شما در روز ۱۳ بدر وجود دارد. در طول راه دره‌ های عمیق، باغ‌ های سرسبز و کوه‌ های مرتفعی قرار دارند که مسیر را برایتان بسیار چشم‌ نواز و زیبا می‌ کند. روستای واریش در اصل یک منطقه ییلاقی است و بهترین زمان سفر به آن هم بهار و تابستان است. بهترین راه نیز برای سفر به این دو روستای زیبا از مسیر تهران-کرج و منطقه وردآورد است.

 

آبشار گزو و جنگل های سوادکوه برای روز طبیعت منتظر تهران ها هستند

سواد کوه نزدیک ترین منطقه طبیعی در استان مازندران است که از بخش های شرقی با تهران همسایگی دارد. جنگل های راشی که در حوالی این منطقه قرار دارند از بکرترین جنگل های ایران اند و بخاطر ارتفاع محیط، همیشه جنگل مه آلود و زیباست. برای علاقمندان به پیاده روی جنگل های سواد کوه از زیباترین مسیرهای دنیاست. بهترین مسیر دسترسی به جنگل سوادکوه نیز جاده فیروزکوه است.

 

آبشار گزو و جنگل های سوادکوه برای روز طبیعت منتظر تهران ها هستند

 

آبشار گزو نیز در نزدیکی جنگل سوادکوه، در فاصله ۱۵ کیلومتری آن قرار دارد و مسیر دسترسی اش به تابلو ها به خوبی مشخص شده است. اگر می خواهید ۱۳ بدر امسالتان در تهران تجربه متفاوت و زیبا داشته باشید آبشار گزو و جنگل های سوادکوه بهترین انتخاب های شما هستند. اگر از مکان های طبیعی لذت می برید فرصت خوبی است تا سری هم به مقاله بهترین پارک های جنگلی تهران بزنید.

 

دره کن و سولقان، بهترین انتخاب در غرب تهران

حتی اگر به کن و سلوقان سفر نکرده باشید، حتما نامی از آن ها شنیده اید. دو روستای سولقان و کن در بخش های غربی تهران قرار دارند و از روستاهای قدیمی و معروف تهران اند. این دو روستا به مرور با پیشرفت شهری به شهر اضافه شده اند و درحال حاضر جز منطقه ۵ تهران به حساب می آیند. سولقان کمی بالاتر از کن قرار دارد و در میانه جاده منتهی به امام ازده داوود است.

 

تصویری از دره کن و سولقان برای 13 بدر سال 98 در تهران

 

از جاذبه های این دو روستا باید به رودخانه کوچکی که از میانه آنها عبور می کند اشاره کنیم. همچنین درختان توت و باغات بسیاری هم در این منطقه وجود دارد که محیط بکری را برای روز ۱۳ بدر امسالتان فراهم خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید فیلم باران، ساخته مجید مجیدی، نیز در این منطقه فیلم برداری شده است.

 

آبشار و روستای سنگان، مقصد بعدی برای روز طبیعت

آبشار و روستای سنگان، در نزدیکی روستای کن، یکی دیگر از مقاصد زیبایی است که برای ۱۳ بدر می توانید روی آنها حساب باز کنید. این آبشار در فاصله ۲۰ کیلومتری تهران و دامنه قله های چهنه حصار قرار دارد. ارتفاع آبشار سنگان به حدود ۲۵۷۵ متر می رسد و منطقه ای بسیار زیبا برای لذت بردن از طبیعت را به وجود می آورد.

 

 

تصویری از آبشار سنگان برای 13 بدر سال 1398

 

روستای سنگان نیز با ارتفاعی ۲۱۰۰ متری از سطح دریا، از قدیمی ترین روستاهای تهران است و قدمت آن به ۵۰۰ سال پیش باز می گردد. برای رسیدن به این منطقه می توانید از میدان دهکده المپیک، با استفاده از اتوبان همت به سمت شرق حرکت کنید و از میدان دوم شهران به کن وارد شوید. پس از ان از طریق کوهسار به سمت امام زاده داوود حرکت کنید تا به سنگان برسید.

 

روستای خور، نزدیک ترین منطقه طبیعی به جاده جالوس

روستای خور در حقیقت از توابع شهرستان کرج بوده و در ۱۷ کیلومتری مسیر جاده چالوس قرار دارد. روستای خور تنها به دلیل محیط بکر طبیعی اش بر سر زبان ها نیفتاده است و سابقه ای تاریخی نیز دارد. براساس گفته ها گویا نامگذاری روستای خور به دلیل آب و هوای خوب و مناسب، ابتدا از کلمات خوب یا خرداد گرفته شده و با مرور زمان تبدیل به خور شده است.

 

روستای خور، نزدیک ترین منطقه طبیعی به جاده جالوس

 

از دیدنی های اطراف این روستا باید به امام زاده سلیمان، تپه ها و دره دوچنار، امام زاده برچشمه یا زبیده خاتون و برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله اش اشاره کرد. با اینکه در فصل نوروز اسکی رفتن دیگر جذابیتی ندارد، اما پیست اسکی خور نیز در همین نزدیکی قرار دارد. بهترین راه دسترسی به روستای خور مسیر اتوبان تهران کرج را طی کنید تا به خروجی چالوس برسید و پس از ۲۵ کیلومتر به مقصد خواهید رسید. خالی از لطف نیست اگر مطالعه مقاله جاذبه های گردشگری تهران در زمستان را هم نگاهی بیاندازید.

 

دره شموشک، بهترین مکان برای ماجراجویان

در مسیر سفر به روستای خور و ادامه جاده خوزنکلا، اگر مسیر حرکتتان را ادامه بدهید به دره شموشک می رسید. اگر از جاده های طولانی و سرسبز لذت می برید بهتر است برای روز طبیعت امسال سفر به شموشک را انتخاب کنید. دره شموشک با منظر زیبایی که دارد از بهترین انتخاب های شما برای سفر در آخرین روز تعطیلات نوروزی است. همچنین اگر در بخش های غریی تهران قرار دارید دره شموشک نزدیک ترین مکان به شما نیز حساب می شود.

 

 

دره شموشک، بهترین مکان برای ماجراجویان

 

امیدواریم که برای نوروز امسال با استفاده از این اطلاعات تجربه زیبایی از تعطیلات نوروزی را داشته باشید. همچنین برای آشنایی با مکان های تفریحی تهران می توانید سری به مقاله بهترین مکان های تفریحی تهران بزنید.

نظرات

سلام من میخواستم بدونم خارج از تهران بهتر نیست بریم سیزده بدر؟ چون تهران همیشه توی سیزده بدر بد شلوغ میشه و اصلاً جا برای سوزن انداختن نیست. ممنون میشم که بهترین جاها برای سفر سیزده بدر خارج از تهران هم معرفی کنید.

    ممنون از شما که این پیشنهاد خوب رو برای ما کامنت کردین. حتما در مقالات بعدی در مورد مقاصد خارج از تهران هم صحبت خواهیم کرد.