سفر به زیباترین روستای لاهیجان، لذتی بی نظیر در سفر به روستاهای شمال

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که در تمام ایام سال به خصوص در فصل های تابستان و بهار مخاطبین و مسافران بسیار زیادی دارد. لاهیجان را به نام عروس زیبای استان گیلان می شناسند و چشم اندازهای کم نظیرش علاقمندان بسیار زیادی دارد. در این مقاله اما با معرفی زیباترین روستای لاهیجان با شما هستیم.

روستاهای دیدنی لاهیجان

پیش از آنکه بخواهیم در مورد روستاهای زیبای لاهیجان صحبت کنیم، بیاید ابتدا کمی در مورد شهر لاهیجان صحبت کنیم. حتی اگر به لاهیجان سفر نکرده باشید، حتما شما هم نام آن را با چای خوش طعم و عطر معروفش شنیده اید. لاهیجان شهری بسیار زیبا و سرسبز، و یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شمال است.

لاهیجان به لحاظ جغرافیایی سرزمینی جلگه ای است و عمده فعالیت مردم در آن کشاورزی می باشد. لاهیجان با دو مورد از محصولات خود شهرت بسیار زیادی دارد، یکی چای معروفش و دیگری بهارنارنج های خوش عطری که دارد. جاذبه های گردشگری لاهیجان تنها محدود به مکان های طبیعی نمی شود و از نظر تاریخی نیز جذابیت های بسیاری دارد.

روستاهای دیدنی لاهیجان

تاریخ شهر لاهیجان به اوایل قرن ۸ هجری قمری باز می گردد و همزمان با دوره حکومت کیائیان در این منطقه است. اما برویم به سراغ موضوع اصلی مان، زیباترین روستای لاهیجان!

روستای یوسفده، یکی از روستاهای دیدنی لاهیجان

روستای سرسبز و قدیمی یوسفده در استان گیلان و شهرستان لاهیجان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین روستاهای منطقه رودبنده است. مردمان این روستا به خونگرمی و مهمان نوازی شهرت دارند و در گذشته سال هایی متوالی به عنوان پرجمعیت ترین روستای لاهیجان شناخته میشد.

روستای یوسفده

از جاذبه های سفر و زیبایی های روستای یوسفده باید به دشت ها و مزارع سرسبزش اشاره کنیم، به خصوص که در دشت های سرسبز آن منظره می توان به مناظر کوه های سرسبز لاهیجان و لنگرود و تله کابین لاهیجان نیز دید داشت. در بین روستاهای زیبای لاهیجان یکی از اولین انتخاب هایی که در سفر خود باید از آن دیدن کنید، روستای یوسفده است.

بهترین منظره از روستاهای گیلان را در روستای لیامان ببینید

روستای لیامان یکی دیگر از گزینه ها در بین لیست زیباترین روستای لاهیجان است که در بخش های شرقی استان گیلان قرار دارد. لیامان از توابع شهرستان لاهیجان است و دهستان آهندان نیز در فاصله ۴ کیلومتری آن قرار دارد. همانطور که انتظار می رود شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی است و روستایشان از سه بخش رودپشت، لیامان مرکزی و سوتی تشکیل شده است.

روستای لیامان لاهیجان

مهمترین محصول مردم روستای لیامان چای و ابریشم است و در سال های اخیر کشت برنج نیز در این منطقه افزایش پیدا کرده است. روستای لیامان را باید یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان معرفی کنیم که طبیعت بسیار دیدنی و بکری دارد. البته به دلیل گرایش زیاد مردم منطقه به کشاورزی بخشی از طبیعت چشمگیر این روستا آسیب دیده است، اما هنوز هم با زیبایی هایی که دارد نامش در فهرست زیباترین روستای لاهیجان قرار می گیرد.

روستای کوهبنه، بهترین روستای لاهیجان برای زندگی

وقتی به دنبال زیباترین روستای لاهیجان هستید، در بررسی های خود حتما نام روستای کوهبنه را هم خواهید دید. این روستا در فاصله ای بسیار نزدیک، ۵ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد. اگر اهل طبیعت گردی هستید و قصد سفر به شمال را دارید، کوهبنه یکی از آن روستاهای قشنگ لاهیجان است که باید از آن دیدن کنید.

روستای کوهبنه، بهترین روستای لاهیجان برای زندگی

معروف ترین محصول کشاورزی مردم روستای کوهبنه چای و برنج است و دو امامزاده معروف هم در بین جاذبه های دیدنی اش دارد که به نام های آقا سید تقی و آقا سید ابراهیم شناخته می شوند. آب و هوای بکر این منطقه باعث شده تا روستای کوهبنه یکی از بهترین مناطق لاهیجان برای زندگی باشد، پس دیدار از آن خالی از لطف نخواهد بود.

روستای گلرودبار، گلستانی کوچک در فهرست زیباترین روستای لاهیجان

روستای گلرودبار را باید زیباترین روستای لاهیجان معرفی کنیم، روستایی که کمتر کسی نام آن را شنیده است و اکثر کسانیکه نام آن را می شوند فکر می کنند که در شهرستان رودبار قرار دارد. گلرودبار روستای کمتر شناخته شده ای است، اما اگر به آن سفر کنید متوجه خواهید شد که واقعا زیباترین روستای لاهیجان عنوان برازنده ای برای این منطقه می باشد.

روستای گلرودبار لاهیجان

گلرودبار در بخش های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و زیباترین منظره از پیوند کوه و جنگل را به وجود آورده است. گلرودبار در بخش های شرقی شهرستان لاهیجان قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رود و جویبارها، گلزارهای بسیاری در این منطقه به وجود آمده است و به یکی از دلایل نامگذاری منطقه هم همین است.

رودهای موجود در روستای گلرودبار دشت این منطقه را به دو قسمت تقسیم کرده است و نیمی از محله ها در یک سوی رود و نیمی دیگر در سویی دیگر قرار دارند.

روستای کنف گوراب، زیباترین روستای لاهیجان

روستای کنف گوراب در فاصله ۴ کیلومتری شهرستان لاهیجان قرار دارد و نزدیک به بخش رودبنه است. روستای کنف گوراب در امتداد رودخانه حشمت رود واقع شده که یکی از انشعابات سفید رود است. روستای کنف گوراب طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد که می تواند یکی از بهترین مقاصد سفری برای تابستان و بهار شما باشد.

مردم این منطقه عمدتا به کشت برنج و تولید جارو مشغول هستند و مهترین صنایع دستی شان همین جاروهاست. سفر در دل طبیعت پر از آرامش و زیبای کنف گوراب می تواند فرصتی بی نظیر برای شما باشد تا از شلوغی و همهمه شهر به محیطی آرام پناه برده و سفری لذت بخش را تجربه کنید.

روستای کنف گوراب، زیباترین روستای لاهیجان

لاهیجان دارای مکان های دیدنی و سرسبز بسیار زیادی است و جاذبه های طبیعی بسیار زیادی هم دارد. البته روستاهای لاهیجان هم بسیار زیاد هستند و نمی توان به طور قطع گفت کدامیک از این روستاها به عنوان زیباترین روستای لاهیجان است. بااینحال اگر قصد سفر به لاهیجان و رستاهایش را داشته باشید مطمئنا از سفر خود پیشمان نشده و خاطرات بسیار دلپذیری هم به همراه خواهید داشت.

نظرات