سفر ارزان به ترکیه

نکاتی مهم برای سفر ارزان به ترکیه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

استانبول، حتما با شنیدن تنها نام این شهر زیبا و جذاب به یاد زبان و فرهنگ بی نظیر مردم ترکیه می افتید. حتی اگر تجربه سفر به این شهر را نداشته باشید، دوست دارید روزی به عنوان یک سفر خارجی از این پایتخت فرهنگی جذاب بازدید کنید. سفر خارجی با هزینه های سرسام آور حتی فرصت فکر کردن به این ایده را به برخی نخواهد داد. اما نگران نباشید چرا که در این مقاله قرار است بهترین زمان سفر ارزان به ترکیه برای بسیاری از افرادی که دوست دارند با صرف کمترین هزینه ممکن تجربه سفر خارجی داشته باشند را بررسی کنیم.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

وقتی بین ایرانیان صحبت از بهترین زمان سفر می شود حتماً عده ای به تابستان و یا تعطیلات نوروزی فکر می کنند. اما نکته قابل تامل این است که، چگونه می توانیم در بهترین زمان ممکن به یک مقصد خارجی سفر کنیم؟ در ابتدا باید بهترین زمان سفر خود را بسنجیم تا بدانیم بهترین زمان از نظر بک مسافر چه بازه زمانی محسوب می شود؟

با توجه به همسایگی کشور ترکیه به ایران و همچنین شرایط آب و هوایی مشابه، باید در نظر داشت که در فصل های خوش آب و هواتر تعداد مسافران بیشتری عزم سفر به ترکیه را خواهند داشت. همچنین اگر طرفدار فستیوال ها و حراج های فصلی استانبول هم باشید، باید برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول بیشتر دقت کنید تا بهترین رویدادهای استانبول را از دست ندهید.

های سیزن ترکیه

نکات سفر به استانبول برای یک سفر استثنایی!

شاید اگر شما هم به دنبال ارزان ترین زمان سفر به ترکیه باشید تنها با جست و جوی کلماتی که به ارزانی هزینه بلیط و یا هتل منتهی شود خود را راضی نگه دارید، اما باید در نظر داشته باشید که برای یک سفر ارزان باید از گران ترین بلیط ها و هتل ها خبر داشته باشید؛ تا بتوانید به معیار درستی در خصوص ارزانی سفر دست پیدا کنید.

برای مثال سفر به ترکیه در فصل های پرگردشگر و به اصطلاح، های سیزن ها گران تر از بقیه روزهای سال است و طبیعتاً در این بازه زمانی هزینه اقامت در هتل ها هم بیشتر از زمان های دیگر است.

وقتی حرف از سفر در های سیزن ها می شود به غیر از هزینه های جانبی و بلیط مد نظر داشته باشید که تمامی فروشگاه ها و مراکز خرید از بهترین و به روز ترین اجناس خود در این فصول رونمایی می کنند و به زبان دیگر خرید کردن و سوغاتی گرفتن در این بازه های داغ و جذاب بسیار هزینه بر و گران خواهد بود.  پس حتی اگر بلیط اقتصادی برای سفر به استانبول پیدا کردید هزینه های جانبی سفر را در این فصل های پر گردشگر در نظر بگیرید.

استانبول بهترین زمان سفر

سفر ارزان به ترکیه در بهترین ماه های سال

وقتی از فصل های خواستنی و جذاب استانبول حرف می زنیم و بهترین زمان سفر به ترکیه را بررسی می کنیم، باید  آگاهی کامل از فصل های سفری داشته باشیم. در استانبول گران ترین و پر مخاطب ترین زمان برای سفر، ماه های خرداد و مرداد است. در این زمان و با کم شدن دمای هوا و شروع فستیوال های فصلی، چهره ترکیه روز به روز شلوغ تر از گذشته می شود و می توان مردم مختلف از سراسر دنیا با زبان و فرهنگ های مختلف را در سطح شهر مشاهده کرد.

سفر به استانبول در دی ماه و بهمن ماه، بهترین زمان سفر به استانبول

اگر از ابتدای مقاله ما را همراهی کرده باشید، حتما دو ماه خرداد و مرداد را برای سفر از ذهن خود کاملا پاک کرده اید. حالا به بررسی دیگر ماه های سال می پردازیم تا در انتها بتوانیم به نتیجه خوبی از سفر ارزان به ترکیه دست پیدا کنیم.

بسیاری از مسافران سفر در فصل زمستان را یک زمان طلایی و فوق العاده می دانند. چرا که با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که سفر در زمستان به علت سرمای زیاد و کم بودن تعطیلات می تواند موجب کاهش قیمت بلیط، افزایش افرهای ارزان برای خرید بلیط هواپیما و حتی کاهش هزینه اقامت در ترکیه شود. همچنین در روزهای زمستانی می توانید خلوت ترین روزهای خود را در سراسر ترکیه تجربه کنید و با آرامش کافی از سفر لذت ببرید.

بهترین فصل برای سفر ارزان به ترکیه

اگر در بازه های زمانی اسفند تا اردیبهشت و یا شهریوز تا آذر ماه مسافر این کشور همسایه شوید؛ حتماً با موجی از گردشگران آسیایی و ایرانی مواجه خواهید شد. خصوصاً اگر در ماه فروردین به چهره این شهر نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که تعداد بسیاری از هموطنان، برای تعطیلات سال نو سفر به آنکارا و یا استانبول را انتخاب کرده اند.

سفر در این ماه ها هزینه منطقی و متوسطی دارد و بیشتر مسافرانی که برای بار اول قصد سفر به کشور جذاب ترکیه را دارند یکی از ماه های فروردین و اردیبهشت و یا اواخر تابستان را انتخاب می کنند. اما حجم زیاد گردشگران به این معنا نیست که هزینه سفر در این روزها ارزان است. پس حواستان را جمع کنید و مراقب جیب خود باشید.

بهترین زمان رفتن به ترکیه برای خرید و تفریح ارزان!

وقتی شهر پر مخاطبی چون ترکیه یا آنکارا چهره خلوتی به خود بگیرد قطعاً با کاهش هزینه های جانبی نیز رو به رو خواهد شد. برای مثال بسیاری از افراد زمستان را فصل خوبی برای خرید از حراجی های ترکیه می دانند. ناگفته نماند، بهترین زمان برای خرید از مرکز خریدهای ترکیه آخر تابستان است. اما اگر باز هم بخواهیم سخت گیرانه تر چرتکه بیندازیم هزنیه سفر دز زمستان به طبع ارزان تر و به صرفه تر از تابستان به حساب می آید.

به نیمه های فصل پاییز که می رسیم سر و صدای حراجی های مراکز خرید ترکبه باعث می شود نگاهی به قبمت بلبط ها بیندازیم. اما اگر کمی عاقلانه تر به موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد هزینه سفر در زمستان می تواند با بسیاری از سفرهای داحلی مانند سفر و خرید بلیط هواپیما تهران کیش برابری کند. پس اگر به دنبال سفری ارزان هستید و  می خواهید با صرف کمترین هزینه بیشترین لذت را ببرید، حتما در فصل زمستان سایت های معتبر فروش بلیط را چک کنید تا از ارزانترین بلیط های چارتر و افرهای باور نکردنی مطلع باشید.

خرید بلیط قطار تهران استانبول

هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

اگر اهل حساب و کتاب باشید حتماً می دانید که کنترل هزینه ها در سفر حدوداً غیرممکن است. چرا به غیر از هزینه بلیط هواپیما و اقامت، شما نمی توانید از بهترین رستوران های شهر بگذرید و یا غذاهای سنتی ترکیه را تست نکنید. دیدن مکان های تاریخی و تفریحی جذاب شهر هم که داستان جدایی دارد و گذشتن از آن کار هر مسافری نیست.

اگر اهل خرید باشید و قرار باشد از سفر خود سوغاتی هم بخرید، کم کردن هزینه ها می تواند هنری دست نیافتنی به حساب بیاید. اما اگر کمی عاقلانه تر به موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که شما می توانید با گذشتن از رستوران های گران قیمت و تست کردن غذاهای سنتی از رستوران های محلی ارزان قیمت و یا خرید از ارزان و لوکس ترین مراکز خرید استانبول  هزینه جانبی سفر خود را نصف کنید.

پس برای صرفه جویی و داشتن یک سفر ارزان به ترکیه، لباس های زمستانی خود را در چمدان بگذارید و تا دیر نشده یهترین و ارزان ترین سفر اقتصادی خود را در کنار بهترین همراهانتان بسازید.

نظرات