پیش از سفر، زیباترین شهرهای ترکیه را بشناسید!

زیباترین شهرهای ترکیه برای مسافرت کدامند؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

طبق آمارهایی که سال گذشته منتشر شد مشخص شد که تعداد گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می کنند روز به روز در حال افزایش است و این تعداد نسبت به سال ۹۵ پنجاه درصد افزایش داشته است. علاوه براین مشخص شده است که در برخی از ماه های سال ایرانی ها بیشترین گردشگر را در این کشور دارند. این آمار به طور مستقیم از وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه منتشر شده است و طبق آن سه کشور ایران، گرجستان و بلغارستان بیشترین گردشگر را در ترکیه دارند. پس از این کشورها نیز کشور آلمان در رتبه چهارم قرار دارد.

 

پیش از سفر، زیباترین شهرهای ترکیه را بشناسید!

به دلیل اینکه حجم سفر به کشور ترکیه بیش از هر زمان دیگریست ما در سامتیک تصمیم گرفتیم در یک مقاله زیباترین شهرهای ترکیه را معرفی کنیم تا مسافران این کشور، بدون هیچگونه ابهام و با توجه به علاقه مندی های خود شهرهای زیباتر را در اولویت مسیر سفر خود قرار دهند. در ادامه با ما همراه شوید تا زیباترین شهرهای ترکیه را بشناسید!

 

زیباترین سواحل در زیباترین شهر ترکیه - مارماریس

 

زیباترین سواحل در زیباترین شهر ترکیه – مارماریس

ترکیه یکی از کشورهایی است که اطراف آن را دریا گرفته است و نکته جالب این است که جذاب ترین شهرهای این کشور در مناطق ساحلی قرار دارند. مارماریس یکی از این شهرهاست. سواحل این شهر را می توان از زیباترین سواحل دنیا در نظر گرفت. چرا که در اطراف این سواحل نیلگون می توانید مناظر زیبایی از کوه های اطراف ببینید که به واقع منظره ای حیرت انگیز را رقم زده است. در این شهر می توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید و از گشت و گذار شبانه در این شهر زیبا لذت ببرید. کشتی رانی از دیگر تفریحات جذابی است که در این شهر می توانید تجربه کنید.

یکی از مزیت های شهر مارماریس نزدیکی آن با دیگر شهرهای زیبای ترکیه همچون افه سوس و منطقه گردشگری پاموکاله است. در مطلب فاصله شهرهای ترکیه می توانید از فاصله دقیق شهرهای مهم ترکیه اطلاعات خوبی به دست آورید و نقشه دقیق و با کیفیت مسیرهای بین شهری را نیز دانلود کنید.

 

شهر بالون ها و صخره ها – کاپادوکیه

کاپادوکیه که در آناتولی مرکزی قرار دارد یکی از زیباترین منظره ها را در ترکیه به شما نشان می دهد. صخره های زیبای این منطقه و بالون های همیشه در آسمان باعث به وجود آمدن چشم اندازهای حیرت انگیزی می شوند که در ترکیه رقیب ندارند. طبق گفته دانشمندان صخره های این منطقه توسط فوران آتش فشان ها در طول هزاران سال به وجود آمده اند. در طول قرن ها خانه های بسیاری در میان این صخره ها ساخته شده است و همچنین غارهای فراوانی در میان این صخره ها وجود دارند.

 

شهر بالون ها و صخره ها - کاپادوکیه

 

ترکیبی از تمدن جدید و قدیم – سیده

سیده هم به مانند ماردین یکی از شهرهای تاریخی ترکیه به شمار می رود. البته در این شهر شاهد اقامتگاه ها و مکان های تفریحی مدرنی هستید که در ترکیب با معماری تاریخی شهر و آثار تاریخی تناقضی جذاب را رقم می زنند. سواحل این شهر در دریای مدیترانه این روزها طرفداران بسیاری دارد و علت آن هم شن های سفید و زیبا به همراه دریای نیلگون و زیبای آن است. آمفی تئاتر قدیمی و معبد آپولو از مهمترین آثار تاریخی شهر سیده محسوب می شوند که از دوران سلطنت رومیان به جای مانده است.

 

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه – بدروم

سواحل حیرت انگیز، تفریحگاه های جذاب ویرانه های باستانی به جای مانده همگی باعث شده اند تا بدروم امروزه به یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه بدل شود. آثار تاریخی دیگری همچون قلعه سنت پیتر یا همان قلعه بدروم نیز از دیگر جذابیت های این شهر هستند.

بدروم در بخش جنوبی ترکیه قرار دارد. بیشتر شهرهای جنوبی ترکیه از زیبایی بسیاری برخوردارند و بدروم یکی از این شهرهاست. این شهر که با نام بودروم نیز شناخته می شود سواحل زیبا و امکانات تفریحی زیادی را هم در خود جای داده و باعث شده که علاقه مندان به مکان های تاریخی و تفریحی به این شهر سفر داشته باشند.

 

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه - بدروم

 

با اقتدار و اختلاف، زیباترین شهر ترکیه – استانبول

از حق نگذریم، استانبول با اختلاف و اقتدار زیباترین شهر ترکیه محسوب می شود. این شهر جذاب با تنگه ای که آن را به دوقسمت تقسیم کرده، هم در قاره اروپا قرار دارد و هم در قاره آسیا قرار گرفته است. مکان های دیدنی استانبول آنقدر فراوان و شگفت انگیز هستند که بعید است بتوانید این شهر را در یک سفر تمام کنید. استانبول با معماری زیبا و شگفت انگیزش و قرارگیری تنگه ای در میان آن به یک شهر زیبا تبدیل شده و هم اکنون پذیرای گردشگران بسیاری است. معماری شهر استانبول گویای عظمت و شکوه سال ها تمدن این سرزمین است.

 

افه سوس (Ephesus) – زیباترین شهر تاریخی ترکیه

از آنجایی که افه سوس یک قرن پیش از میلاد یکی از بزرگترین شهرهای امپراطوری روم بوده، کمتر شهری را در ترکیه می توان از نظر ارزش تاریخی برتر از این شهر دانست. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و به شهرهای تاریخی علاقه مندید حتما از این شهر بازدید کنید.

افه سوس یکی از کامل ترین آثار کلاسیک تاریخی سده پیش از میلاد را در خود جای داده است که شامل یکی از عجایب هفتگانه باستانی نیز هست. معبد آرتمیس این اعجوبه تاریخی است. علاوه بر این اثر سازه های باستانی دیگری همچون تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس نیز باعث شده اند این شهر از نظر تاریخی زیباترین شهر ترکیه باشد.

 

افه سوس (Ephesus) - زیباترین شهر تاریخی ترکیه

 

شهری زیبا با سواحل زیبا – آنتالیا

حتی اگر بخواهیم بدترین لیست تاریخ را از زیباترین شهرهای ترکیه تهیه کنیم قطعا آنتالیا باز هم در آن حضور خواهد داشت، چرا که این شهر با سواحل و مناظر زیبایی که در خود جای داده هر گردشگری را عاشق خود می کند. اما فقط سواحل این شهر نیست که توجه را جلب می کند. مناطق کوهستانی و سرسبز و جاذبه های تاریخی باعث شده اند تا آنتالیا شهری تمام عیار به حساب بیاید. اینجاست که می توانیم از ضرب المثل مشهور “آنچه همه خوبان دارند تو یکجا داری” برای زیبایی های آنتالیا استفاده کنیم.

 

قونیه – سرزمینی تاریخی در قلب ترکیه

یکی از جالب ترین شهرهای تاریخی ترکیه شهر قونیه است. سرزمینی که هر ایرانی یکبار هم که شده باید به آن سفر کند، چرا که آرامگاه یکی از بزرگترین عارفان و شاعرانی یعنی مولانا در این سرزمین قرار دارد. البته بناهای باقی مانده از دوران حکومت سلجوقیان در این شهر نیز به زیبایی آن کمک کرده اند.

 

زیبایی های ترکیه تمام نشده است!

مواردی که معرفی کردیم تنها چند مورد از زیباترین شهرهای ترکیه هستند. شهرهای زیبای این کشور پرتعدادند و متاسفانه معرفی همه آن ها در یک مقاله نمی گنجد.

برچسب : سفر به ترکیه

نظرات

سلام و روز بخیر
بنده ۲ سال پیش برای آخرین بار به ترکیه رفتم و وقتی مقاله شما عزیزان رو خوندم
تمام خاطراتم زنده شد
واقعا مقاله زیبایی نوشته بودین
خسته نباشید

    سلام دوست عزیز
    خوشحالیم که خوندن این مقاله برای شما خوشایند بوده. خوشحال میشیم نظر شما رو درباره شهرهای ترکیه که در این مقاله معرفی شده بدونیم

سلام ممنون از مقاله خوبتون لطفا بقیه زیبایی ترکیه هم نام ببرید