بهترین روستاهای دنیا

زیباترین روستاهای جهان که قبل از مرگ باید ببینید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

زندگی خارج از شهرهای شلوغ و مدرن برای بسیاری از افراد تبدیل به یک آرزو شده چرا که گرفتاری های  شهرهای شلوغ به طور کامل ما را از زندگی خارج از هیاهو و در دل طبیعت محروم کرده است. حتما برای شما هم پیش آمده که زمانی به دلیل ترافیک و شلوغی های سرسام آور آرزوی زندگی روستایی را داشته باشید. اگر دیگر به زندگی خاکستری با موزیک متن صدای کامیون و بوق ممتد علاقه ای ندارید، پیشنهاد می کنم حتما مقاله بهترین روستاهای ایران برای زندگی بدون هیاهوی شهر را بخوانید تا کمی دید تازه تری به این موضوع داشته باشید، اگر هم به زندگی و یا سفر در روستا علاقه خاصی دارید، با ما همراه باشید چرا که در این مقاله قصد داریم زیباترین روستاهای سراسر دنیا را با هم بررسی کنیم.

 

روستای ونگن wengen، زیباترین خانه های روستایی جهان در سوئیس!

اگر دنیا را به شکل یک دهکده ببینیم و نقشه جغرافیا را جلوی چشم خود بگذاریم به راحتی می توانیم نقاط طلایی این دهکده را پیدا کنیم، نقاط امن و آرامی که جز حس و حال خوب چیز دیگری ندارد، بله در تمام دنیا دهکده ها و روستاهای جذابی وجود دارند که هر زمان به آنجا سفر کنیم دل کندن از آنجا مشکل می شود.

به جرات می توان گفت، یکی از بهترین و زیباترین روستاهای سراسر اروپا روستای ونگن سوئیس است. منظره فوق العاده این روستای جذاب از روی عکس ها کاملاً مشخص است اما اگر بدانید شکل واقعی و ملموس این دهکده چقدر از عکس هایش حیرت انگیز تر است شاید بخواهید تمام زندگی خود را در یک کوله خلاصه کنید تا ادامه عمر خود را در ونگن بگذرانید.

روستایی میان کوه های آلپ شاید به شما حسی شبیه به زندگی در انیمیشن های قدیمی را بدهد، کمااینکه تفریح اسکی در این منطقه می تواند تمام آنچه یک فرد از زندگی بخواهد را تکمیل کند!

 

ونگن بهترین روستاهای دنیا

 

سوئیس از این روستاهای جذاب کم ندارد، البته شاید با فضای این روستاها و دهکده ها در فیلم های سینمایی کمی آشنا شده باشید روستاهایی که ورود خودرو در آن ممنوع است. فضایی به دور از تکنولوژی های آسیب زا و وجود زندگی ای که همیشه در جریان است.

 

روستای تاریخی شیراکاوا-گو (Shirakawa-go) در ژاپن

آیا اولین تصور ذهنی شما از یک روستای جذاب خانه هایی با سقف های شیروانی دار کاهگلی نیست؟ شیراکاواگو دقیقا شکل تصور شما از یک روستا را کامل می کند چرا که این روستای تاریخی در شمال ژاپن با معماری خاص و کلاسیکی که دارد تمام گردشگران را محو خود کرده. آب و هوای شمال ژاپن بیشتر ابری و بارانی است و شاید به همین دلیل سقف خانه های این روستا شیروانی دارد. البته اگر چهره زمستانی این روستای زیبا را ببنید قطعا به دلیل مناظر خاص و جادویی شیراکاواگو به یاد فیلم ها و انیمشن های تخیلی و قدیمی خواهید افتاد.

 

روستای تاریخی شیراکاوا

 

روستای زیبای بورانو (Burano)؛ زیباترین دهکده های جهان در دل آب های ایتالیا

در حال حاضر بورانو شکل دهکده ای خود را از دست داده اما در گذشته بورانو یک دهکده ماهیگیری بود. اما امروزه این دهکده رنگی معروف به صنایع دستی های جذاب و متنوع است.

مردم این دهکده به رنگارنگ بودن ده خود بسیاز اهمیت می دهند و رنگی بودن خانه ها به شکل یک قانون نانوشته در این ده رعایت می شود البته ناگفته نماند که این رسمی است که ماهیگیران در سال های بسیار دور برای اینکه در زمان مه خانه خود را به راحتی پیدا کنند رواج دادند و کم کم خانه های رنگی بورانو شناسنامه ای برای این دهکده شد.

 

بورانو (Burano) دهکده ای رنگارنگ

 

روستای بایبری (Bibury)، سفر به په گذشته در روستای ۱۰۰۰ ساله انگلیسی

کلبه های سنگی کاتسلوود عسلی، یکی از ویژگی های بارز این روستای زیبای ۱۰۰۰ ساله به شمار می رود. بایبری از جمله زیباترین روستاهای دنیاست که به قول عکاس ها بهترین شاتر هر عکاسی در این روستا زده شده است. جاده راه های باریک این روستا به شما این امکان را می دهد حس کنید سفری در زمان دارید و در حال تجربه زندگی در سال های دور هستید.

 

دهکده 1000 ساله انگلستان

کولمار، فرانسه شبیه یک رویا!

کارتون های والت دیزنی را تماشا کرده اید؟ اگر طرفدار این کارتون های با مزه هستید حتماً با دیدن عکس های کولمار هم ذوق زده خواهید شد! برخی به این روستای با نمک (ونیز کوچک) می گویند، البته این  روستای زیبا با خانه های رنگی و آبنباتی جذاب اخیراً به نام شهری قدیمی که از زمان قرون وسطی به جا مانده معروف است.

در کولمار جذاب موزه های هیجان انگیز قرون وسطایی و موزه اسباب بازی همیشه خودنمایی می کند. کولمار دوست داشتنی در نزدیکی پاریس است و اگر شما قصد سفر خارجی برای ماجراجویی و دیدن این مکان هیجان انگیز را دارید می توانید با خرید بلیط هواپیمای تهران پاریس از بازدید از این مکان جذاب لذت ببرید.

 

زیباترین روستای فرانسه

 

ماسوله زاگرس، مرواریدی در غرب ایران

روستای ماسوله زاگرس یا همان سرآقاسید در ۱۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این روستای زیبا بسیار شبیه به ماسوله است و به همین دلیل با لفب ماسوله زاگرس نام گرفته. یکی از جاذبه های این روستا زمان کوچ عشایر به حساب می آید که لحظه هایی که هیچ وقت فکرش را نمی کردید را در آنجا تحربه می کنید. البته تمام ساکنان این روستا را عشایر تشکیل نمی دهند بسیاری از خانواده های شهرکردی در این روستای زیبا و درخانه های کاهگلی زندگی می کنندو البته این خانه ها  با دیگر خانه های کاهگلی کمی فرق دارد. وجه تفاوت این خانه ها این است که بالکن هر خانه پشت بام منزل زیرین به حساب می آید و به همین گونه امنیت، آرامش و دوستی بین ساکنین همبشه برقرار است.

متاسقانه این روستای زیبا که جرء زیبانرین روستاهای دنیا شناخته شده است، همیشه از نظر اقتصادی و امکانات محروم بوده و هست زندگی مردم و ساکنین در این محدوده بسیار سخت است البته تمام این مسائل از جذابیت های این روستا کم نمی کند شما می تواند از این روستای زیبای کشورمان به راحتی و تنها با خرید بلبط هواپیمای تهران شهرکرد خود را برای دیدن از این طبیعت بکر آماده کنید. امید است این مقاله توانسته باشد شما را در شناختن بهترین روستاهای دنیا یاری کند.

نظرات