راهنمای سفر به پکن، دومین شهر پر جمعیت چین

راهنمای سفر به پکن، دومین شهر پر جمعیت چین

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

حتما شما هم نام شهر پکن به گوشتان خورده است و می دانید که در کشور چین است، اما در مورد بیجینگ چقدر اطلاعات دارید؟ اصلا می دانید بیجینگ یا بیچینگ، کجاست؟ خب، کار را خیلی سخت نکنیم، بیجینگ، بیچینگ و پکن همگی یک مکان اند! بله، درست خواندید. بیجینگ نام دیگر شهر پکن در کشور چین است و این نام به زبان باستانی چینی، یعنی زبان ماندارین است. در ادامه مقاله با راهنمای سفر به پکن، دومین شهر پرجمعیت چین با ما همراه باشید.

 

پکن، دومین شهر شلوغ چین بعد از شانگهای!

پکن یا همان بیجینگ، پایتخت جمهوری خلق چین و از پرجمعیت ترین شهر های جهان است، و براساس اطلاعات موجود بالغ بر ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد. پکن بعد از شانگهای یکی از مهمترین مراکز مهم سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین است و فرودگاه بین المللی اش هم دومین فرودگاه شلوغ دنیاست! پس دیگر نیازی نیست اشاره کنیم که خرید بلیط هواپیما تهران به پکن در کشور ما هم طرفداران بسیاری دارد.

 

پکن، دومین شهر شلوغ چین

 

در کشور چین همه شلوغی ها و ترافیک های انسانی و ابزاری با بیشترین نظم ممکن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شهری پر از جاذبه های توریستی و گردشگری، مکان های تفریحی، بناهای باستانی و جاذبه هایی بی نظیر. کشور چین چهارمین کشور بزرگ دنیاست و به غیر از تاریخ پر رمز و رازش، افسانه های بی شماری را در دل خود جای داده است. پس اگر علاقمند به مطالعه بیشتر در مورد تاریخ افسانه ای چین هستید، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله راهنمای سفر به چین، کشوری ۷ هزار ساله! بزنید.

 

اطلاعات ضروری در سفر به دومین کلان شهر کشور چین

زبان رسمی مردم شهر پکن، زبان ماندارین بوده و همانطور که گفتیم بیجینگ که نام دیگر پکن است، به زبان ماندارینی است. ارز رسمی مردم کشور هم یوان؛ یعنی همان ارز رسمی کشور چین است. پکن و تهران به لحاظ اختلاف زمانی دارای ۴٫۵ ساعت اختلاف اند و ساعت پکن از تهران جلوتر است، پس اگر می خواهید از ایران با دوستانتان تماس بگیرید دقت کنید که در نیمه های شب به دوستان زنگ نزنید! پیش شماره شهری پکن نیز +۸۶ است.

 

اطلاعات ضروری در سفر به دومین کلان شهر کشور چین

 

وضعیت جوی و آب هوای پایتخت چین

پکن آب و هوایی بارانی و مرطوب دارد، نه تابستانش بسیار گرم است و نه زمستان سرد و یخ زده ای در آن خواهید دید. در بهار گاهی طوفان هایی شنی پیش می آید و در بیشتر روزهای سال هوا گرم است. در تابستان پکن گرمتر می شود و برخی روزها دمای هوا بسیار سخت و طاقت فرساست، که البته بیشترین تعداد مسافران هم در تابستان به پکن سفر می کنند. تابستان همیشه فصل گردشگری است اما در پکن تابستان فقط برای تفریح و گردش شلوغ نمی شود و هدف بسیاری از افراد بازدید از بهترین مراکز خرید پکن، چین است؛ هرچند که در تابستان با افزایش تعداد مسافران گاها قیمت ها هم بالاتر می رود.

در زمستان هم سرمایی نه چندان سخت با برف و باران زیبایش مهمان شهر پکن می شود و البته به علت پدیده وارونگی دما، آلودگی هوا کمی بیشتر از دیگر فصل های سال احساس می شود. دمای هوای پکن در زمستان به راحتی تا منفی ۱۰ و در تابستان نیز به بالای ۳۵ درجه‌ سانتی‌ گراد می‌ رسد.

 

بهترین زمان سفر به پکن

پکن شهری بارانی با تابستان های گرم و مرطوب است و زمستانی هایی نبستا سرد دارد، پس در هر فصلی که به پکن سفر کنید زیبایی هایی برای لذت بردن از سفر وجود دارد. اما اگر بدنبال بهترین زمان سفر به پکن هستید، باید سفر خود را در ماه های سپتامبر و اکتبر انتخاب کنید که به تاریخ کشور خودمان، همان فصل پاییز می شود.

پکن در پاییز به شهر طلایی معروف است و با بوم نقاشی درختانش، هر چشمی را به خود محسور می کند. البته سفر در تابستان همیشه جذابیت های خودش را دارد، خصوصا اگر مقصد سفر شهری آسیایی مانند پکن باشد.

 

جاذبه های گردشگری پکن، شهری افسانه ای

کشور های آسیایی همیشه دنیایی از جاذبه های توریستی را در دل خود نهفته دارند و در این بحث، کشور چین را کشوری افسانه ای می نامند. پس بدون هیچ مقدمه و حرف پیش و پس، برویم به سراغ جذاب ترین مقاصد گردشگری شهر پکن.

 

شهر ممنوعه پکن

بزرگترین معماری دست نخورده جان شهر ممنوعه پکن است. دودمان های مینگ و چینگ بیش از ۵۰۰ سال در در کاخ های این مجموعه سکونت داشته اند و بر کشور پهناور چین حکمرانی می کردند. در شهر ممنوعه ۷۰ ساختمان و ۹۰۰۰ اتاق وجود دارد. این بنا در مساحتی ۱۵۰ هزار متر مربعی بنا شده است.

 

شهر مموعه پکن

 

قصر تابستانی، تلفیق معماری و هنر

در سفرتان به پکن اگر به قصر تابستانی سری نزنید، گویا که اصلا هیچ جا نرفته اید! بله! قصر تابستانی پکن یکی از زیباترین آثار موجود در این شهر آسیایی است. این قصر برروی تپه ای ۶۰ متری قرار دارد و در مساحتی ۲٫۹ کیلومتر مربعی ساخته شده است.

 

قصر تابستانی، تلفیق معماری و هنر در شهر پکن

 

مجموعه قصر تابستانی پکن بیش از ۳۰۰۰ هزار قصر کوچک و بزرگ، پل ها و تالار های مختلف را در خود جای داده است. همچنین این بنا یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار جهانی یونسکوست.

 

میدان تیان آمن، بزرگترین میدان عمومی جهان

در مرکز شهر پکن بزرگترین میدان جهان به نام میدان تیان آمن قرار دارد و بزرگترین میدان عمومی دنیاست. در اطراف میدان تیان‌ آمن، ساختمان‌ ها و بناهای زیادی از جمله سالن بزرگ ملت، موزه‌ تاریخ چین، موزه‌ انقلاب چین، دروازه‌ کاین‌ من و شهر ممنوعه قرار گرفته‌ اند. همچنین سالن یادبود مائو و یادبود شهدای مردم و قتلگاه فعالان دانشجویی ارتش آزادی مردم در سال ۱۹۸۹ میلادی نیز همین مکان است.

 

میدان تیان آمن، بزرگترین میدان عمومی جهان در پکن

 

ورزشگاه ملی پکن یا آشیانه پرنده

ورزشگاه بزرگ پکن که به نام آشیانه پرنده نیز شناخته می شود در منطقه چائویانگ شهر قرار دارد و تصویر آن المپیک سال ۲۰۰۸ را به یاد شما می آورد. در منطقه پائویانگ د بنای مهم از آثار دیدنی پکن قرار دارد؛ ساختمان CCTV و برج شماره‌ ۳ مرکز تجارت جهانی. هر دو اثر نام برده از مهمترین بنا های ساخته شده در عصر فعلی چین اند.

 

ورزشگاه ملی پکن یا آشیانه پرنده

 

همچنین بقایایی از دوران قرون وسطا و باقی مانده های پارک شهری سلسله‌ مینگ، برج‌ های طبل و ناقوس در ناحیه‌ دانگ‌ چنگ و کاین‌ من در ناحیه‌ چانگ‌ ون در این شهر به یادگار مانده اند.

 

معبد آسمان، نماد شهر پکن

معبد آسمان به عنوان نماد شهر پکن نیز شناخته می شود، در منطقه چونگ ون ساخته شده است. در اطراف آن پارکی همیشه شلوغ نیز وجود دارد که گردشگران باقی ساعات بازدید خود را در آن می گذرانند. معبد یانگ گانگ نیز در همین منطقه یکی دیگر از معابد زیبای شهر پکن و کشور چین است.

 

معبد آسمان، نماد شهر پکن

 

باغ وحش پکن

باغ وحش پکن به دلیل محیط سنتی و پانداهای غول‌ پیکرش معروف است. با این حال، شرایط زندگی حیوانات این باغ وحش نیز مانند دیگر باغ وحش‌ های جهان، مسئله‌ ای سوال برانگیز است. آکواریوم پکن نیز از این قاعده مستثنی نیست. قصر تابستانی که بقایای یک قصر قدیمی به همین نام است، پارک سرای مطبوع و باغ گیاه‌ شناسی پکن در ناحیه‌ هایدن این شهر قرار دارند. همه‌ این مناطق در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و حتما باید از آنها دیدن کنید.

 

باغ وحش پکن

 

دریاچه هوهای، دریاچه مرکزی شهر پکن

دریاچه هوهای در کنار دو دریاچه دیگر در مرکز شهر پکن، مجموعه ای دیدنی را در قلب این شهر شلوغ به وجود آورده اند. دریاچه های این منطقه عبارتند از دریاچه کیان های به معنی دریای اول و دریاچه شیهای به معنی دریای غرب در کنار هوهای، منظره ای خیره کننده را باهم آفریده اند که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است.

 

دریاچه هوهای، دریاچه مرکزی شهر پکن

 

پارک های بی های، زیبایی های تاریخی و طبیعی در کنار هم

از بزرگترین پارک های شهر پکن، پارک های بی های است که مساحتی ۷۰ کیلومتری دارد. در این پارک علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای یک کاخ باستانی نیز هست که تاریخ ساختش به قرن ۱۰ میلادی باز می گردد. همچنین اگر اهل قایق سواری و ورزش های آبی باشید، می توانید در فضای این پارک قایق سواری هم بکنید.

 

 

پارک های بی های در شهر پکن

 

دیوار بزرگ چین، شناخته شدن ترین اثر کشور چین

دیورا چین را به عنوان یکی از عجایب هفت گانه کشور چین می شناسند. این بنای تاریخی به اندازه کافی در تمام دنیا شناخته شده است و شما هم حتما تصویری از آن را دیده اید. این بنای شگرف به دلیل بطول بسیار، مصالح فراوان بکار رفته در ساخت و نوع معماری اش در تمام دنیا شناخته شده است.

 

دیوار بزرگ چین، شناخته شدن ترین اثر کشور چین

 

پارک Happy Valley

پارک happy valley پکن یکی از مجموعه پارک های تفریحی است که متعلق به گروه مرکزی Shenzhen بوده و در شرق پکن در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است. در طول بازدید از این پارک با بیشتر از ۵۰ منظره و نماد جالبی از فرهنگ ها و تمدن های مختلف از اقوام و ملل آشنا می شوید.

 

پارک Happy Vally در شهر پکن

 

همانطور که شما هم می دانید آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور چین و شهر پکن تنها محدود به این موارد نیست و در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین آنها را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود بتوانید به راحتی به دیدن این مکان های زیبا بروید.

نظرات

این چینی ها نه تنها که کل بازار های دنیا رو گرفتن، اینقدر کشورشون بزرگه که هرچی اثر تاریخی و طبیعی هم میشده توی کشورشون دارن
خداییش همیشه یه چیزی دارن که توی هر بحث و موضوعی حرفی برای گفتن داشته باشن
ولی به نظرم واقعا لقب کشور افسانه ای بهترین تعبیر برای معرفی کشور چینه
توی هر شهریش که بری یه عالمه جاذبه توریستی هست که غافل گیرت کنه
مرسی از مقاله خوبتون

    سلام جناب عزیزی
    از اینکه نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک میگذارید، خوشحالیم. همانطور که شما هم فرموده اید کشور چین بسیار بزرگ است و چهارمین کشور بزرگ دنیاست.