راهنمای سفر به هنگ کنگ، کلان شهر زیبای چین

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هنگ کنگ شهری بندری در حاشیه رودخانه مروارید و از مهمترین بنادر بزرگ جهان در کشور چین است. هنگ کنگ به عنوان شهری بندری، یکی از مراکز مهم توریستی و گردشگری این کشور آسیایی نیز هست و در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در ادامه با راهنمای سفر به هنگ کنگ با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در مورد آن در اختیار شما بگذاریم.

 

هنگ کنگ، شهری خودمختار در جنوب چین

هنگ کنگ یکی از شهر های مهم در کشور چین است که در بخش های جنوبی منطقه چین قرار دارد و تابحال بارها تصمیم به استقلال گرفته و اعلام خودمختاری کرده است. هنگ کنگ یکی از مهمترین بازارهای تجاری در آسیا و جهان به حساب می آید و کار خود را به عنوان شهری اثرگذار از سال ۱۹۹۷ آغاز کرده است. این شهر بندری به سه محدوده جغرافیایی مختلف تقسیم می شود که شامل شبه جزیره هنگ کنگ، شبه جزیره کولون و برخی منطقه های جدید است.

هنگ کنگ یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان نیز هست و با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خود همواره مخاطبین بسیاری، حتی از داخل کشور دارد. مخاطبین کشور هنگ کنگ از ایران تنها گردشگران نیستند و بسیاری از افراد برای تجارت و بازرگانی هنگ کنگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. البته درحال حاضر پرواز مستقیم به هنگ کنگ نداریم و برای سفر خود می توایند کارتان را با خرید بلیط هواپیما تهران به شانگهای آغاز کنید.

 

 

راهنمای سفر به هنگ کنگ

 

اطلاعات کلی در سفر به هنگ کنگ

اگر برای سفر به هنگ کنگ نگران این موضوع هستید که زبان چینی ماندارین بلد نیستید، جای نگرانی نیست. در هنگ کنگ به هر دو زبان انگلیسی و چینی تکلم می شود، پس می توانید با خیال راحتتری سفر کنید. همچنین از آنجا که هنگ کنگ یک منطقه خود مختار است، واحد پول و ارز رسمی اش هم با چین متفاوت است. واحد پول رسمی در منطقه هنگ کنگ دلار است.

برق شهری این شهر بندری آسیایی نیز مشابه با کشور خودمان است، یعنی ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز٫ کد کشور هنگ کنگ +۸۵۲ است و از جمله شماره های ضروری دیگری که در سفر خود باید حتما به یاد داشته باشید شماره آتش نشانی، آمبولانس و پلیس می باشد که همگی فقط یک شماره دارند و آن هم ۹۹۹ است.

 

وضعیت آب و هوایی هنگ کنگ

از آنجا که هنگ کنگ یک شهر بندری است و در نزدیکی رودخانه مروارید قرار دارد، شرایط جوی اش مرطوب و تقریبا شرجی است. برای مثال اگر از آن دسته افرادی هستید که از سرما زمستان فراری هستید، فصل بهار بهترین زمان سفر شما به هنگ کنگ است. فصل بهار هنگ کنگ به تاریخ میلادی ماه های مه تا آوریل می شود.

البته اگر با هوای گرم و مرطوب هم مشکلی ندارید، تابستان می تواند یکی دیگر از انتخاب های شما برای زمان سفر باشد. البته در تابستان بر خلاف هوای گرم موجود قیمت بلیط هواپیما یا هتل های تغییری نمی کند و پایین نمی آید. بطور کلی باید گفت وضعیت جوی هنگ کنگ از آب هوای سرد و مرطوب تا گرم و مرطوب متغیر است و می توانید در فصل های مختلف آب و هوایی متفاوت را تجربه کنید.

 

جاذبه های گردشگری و توریستی در سفر به هنگ کنگ

برویم به سراغ جاذبه های دیدنی موجود در شهر هنگ کنگ و همانطور که انتظار دارید این جاذبه های دیدنی و سفری اصلا کم نیستند. کلا کشورهای آسیایی علاوه بر اینکه مهد تاریخ های بزرگی بوده اند، در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری هم در زمینه توریسم و گردشگری داشته اند و فضای فوق العاده ای را برای سفر در اختیار مسافران قرار می دهند. اگر به جاذبه های دیدنی دیگر مناطق چین علاقه دارید می توانید نگاهی هم به مقاله راهنمای سفر به گوانجو بیندازید.

 

پارک هنگ کنگ، زیباترین پارک مرکز شهر

در منطقه سنترال جزیره هنگ کنگ پارک بسیار زیبایی قرار دارد که از جاذبه های همیشگی و دیدنی این شهر بندری است. پارک هنگ کنگ دارای آب نماها و حوضچه های بسیاری است که نمای بسیار جذابی را در کنار محیط سرسبز پارک به وجود آورده اند. اگر به دنبال محیطی خانوادگی برای گذران اوقات فراغت خود هستید، پارک هنگ کنگ می تواند یکی از مکان های بسیار مناسب برای شما باشد.

 

تصویری از پارک هنگ کنگ

 

دیزنی لند هنگ کنگ، جاذبه ای هیجان انگیز برای تمام سنین

دیزنی لند ها در شهر های مختلفی از دنیا قرار دارند، اما باید دیزنی لند هنگ کنگ را یکی از بهترین نمونه های موجود در آسیا معرفی کنیم. دیزنی لند هنگ کنگ در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و مکان بسیار مفرحی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان به وجود آورده است.

 

دیزنی لند هنگ کنگ، جاذبه ای هیجان انگیز برای تمام سنین

 

در این مکان جذاب می توانید شخصیت های کارتونی معروفی مانند سیندرلا و چرخ و فلک اش، قلعه زیبای خفته، میکی موس، وینی پیف، سفیذ برفی و هفت کوتوله و بسیاری دیگر از شخصیت های معروف را ببینید.

 

برج ویکتوریا، بهترین چشم انداز شهر

یکی از بهترین مکان های موجود در هنگ کنگ برای دیدن تمام شهر، برج ویکتوریاست. با ورود به این برج مشهور در هنگ کنگ می توانید تمام جزیره، بندرها و منطقه کاولون را از نظر بگذرانید و به نوعی بر بام شهر هنگ کنگ پا بگذارید. برج ویکتوریا دارای طبقات مختلفی است و برخی از آنها برای فروشگاه های مختلف در نظر گرفته شده تا در حین بازدید از برج حوصله تان هم سر نرود. البته تعدادی از رستوران های خوب هنگ کنگ نیز در این برج قرار دارند تا در اوقات فراغت پذیرای شما باشند.

 

برج ویکتوریا، بهترین چشم انداز شهر بندری هنگ کنگ در منطقه چین

 

پارک اقیانوس، هیجان انگیزترین منطقه هنگ کنگ

یکی از هیجان انگیز ترین نقاطی که در سفر به هنگ کنگ پیش روی شماست، پارک اقیانوس این شهر بندری است. پارک اقیانوس یا Ocean park در هنگ کنگ نمونه ای بسیار زیبا از یک باغ وحش در مساحتی ۹۰۰ هزار متر مربعی در یک جزیره است. این پارک زیبا و وسیع تعداد بسیار زیادی از حیوانات دریایی و خشکی را در خود دارد و بهترین مکان ممکن برای علاقمندان به محیط زیست و جاذبه های طبیعی خواهد بود.

 

 

پارک اقیانوس هنگ کنگ

 

جزیره لاما، سومین جزیره بزرگ هنگ کنگ

در بین تمام جزایر هنگ کنگ یکی از زیباترین آنها که به لحاظ مساحتی سومین جزیره این منطقه محسوب می شود، جزیره لاماست. جزیره لاما بعد از جزیره لانتااو و هنگ کنگ در جنوبی غربی این منطقه، و یکی از مکان های گردشگری و دیدنی هنگ کنگ است.

 

تصویری از جزیره لاما در هنگ کنگ که سومین جزیره بزرگ این شهر بندری است

 

جزیره لاما متشکل از دو بخش مختلف شمالی و جنوبی به نام هاییونگ شیو وال و پک کوک تسوئن است و پیشنهاد می کنم در سفر خود حتما از آن دیدن کنید.

 

تراموا قله، جذابترین ابزار تفریحی هنگ کنگ

تراموا قله یکی از هیجان انگیرترین وسایلی است که می توانید در هنگ کنگ پیدا کنید. با سوار شدن به تراموا قله می توانید به بالاترین نقطه جزیره بروید و چشم انداز بی نظیری از شهر هنگ کنگ را مشاهده کنید. پس اگر اهل تجارب هیجان انگیز و خاص هستید حتما در سفر خود به هنگ کنگ استفاده از تراموا قله را هم مد نظر قرار دهید.

 

تراموا قله، جذابترین ابزار تفریحی در شهر بندری هنگ کنگ

 

جزیره لانتائو، زیباترین جزیره هنگ کنگ

جزیره لانتائو بزرگترین جزیره در منطق هنگ کنگ است و بهترین سواحل و مناظر ممکن در این منطقه را دارد. در لانتائو مناظر طبیعی زیبا و سواحل خیره کننده، در دهانه رودخانه مروارید پیش روی شماست و با زیبایی های خود توریست های بسیاری را به سمت خود جذب می کند. همچنین بلندترین قله موجود در این شهر بندری هم در جزیره لانتائو قرار گرفته و به نام قله ققنوس شناخته می شود که ارتفاعی ۹۵۰ متری دارد. قله ققنوس نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی هنگ کنگ است که همیشه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد.

 

جزیره لانتائو، زیباترین جزیره هنگ کنگ

 

همانظور که انتظار دارید جاذبه های دیدنی هنگ کنگ تنها محدود به این موارد نیست و سعی کردیم در این مقاله تنها تعدادی از آنها را به شما معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید نگاهی هم به مقاله مشهورترین جاذبه های گردشگری چین بیاندازید.

نظرات

جالبه اینجاس که انگار هنگ کنگ جز خاک چین حساب میشه ولی برای خودش حکومت مستقل داره و حتی ارز رایج توش هم با ارز رایج چین فرق داره
ارز رایج چین ین هست درسته؟

    سلام
    باعث خرسندی است که نظرات و برداشت های خودتان را با ما سهیم می شوید.