راهنمای سفر به میلان، شهر مد ایتالیا

راهنمای سفر به میلان، شهر مد ایتالیا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

میلان شهر مد ایتالیا و همچنین دومین شهر پر جمعیت در شمال این کشور اروپایی زیباست. پایتخت مد جهان و شهر فرهنگ و هنر، معماری های خاص، جاذبه هایی بی نظیر که جذابیت های بسیاری برای گردشگران و مسافران دارد. شهری تاریخی با فرهنگی غنی و افسانه عشق های جاودان، که روزگار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در راهنمای سفر به میلان، شهر مد ایتالیا با ما همراه باشید.

 

میلان، پایتخت مد دنیا

اگر به فیلم های عاشقانه علاقمند باشید، حتما یکی از انتخاب های شما فیلم های فرانسوی یا ایتالیایی است. حتما این را هم می دانید که زبان ایتالیایی و فرانسوی را عاشقانه ترین زبان های دنیا می دانند. از طرفی میلان پر جمعیت ترین شهر ایتالیا و پایتخت مد دنیا نیز هست و به غیر از مراکز خرید و مد و فشن، جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد. تمام انگیزه های لازم برای خرید بلیط هواپیما تهران به میلان را در اختیار شما گذاشته ایم! تنها فاصله شما با این زیبایی های تنها به اندازه خرید بلیط هواپیما و بستن کوله بار سفر است!

 

میلان، پایتخت مد دنیا

 

زیباترین آثار هنری و معماری به جا مانده از قرون وسطی را می توانید در این شهر ببینید. میلان دارای جاذبه های بسیار زیادی است و برای هرکسی با هر سلیقه ای جاذبه هایی دیدنی دارد، به خصوص برای علاقمندان به فوتبال. شهر میلان دارای ۲ باشگاه ورزشی بزرگ آث میلان و اینتر میلان است.

میلان را در بین شهر های اروپایی، سرسخت ترین رقیب رم می دانند، و در صنعت مد حرفی برای گفتن دارد. حتی می توان آن را همتای شهر هایی مانند پاریس، لندن، توکیو و نیویورک دانست.  اما میلان برای نمونه، دفاتر شرکت های جهانی مد مثل آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه اند گابانا، میومیو، گوچی، بولگاری، لویی ویتون، شانل و هرمس رو در خود جای داده است. این شهر، معنای واقعی زندگیست، شهری با روز های شاد و شب های زنده که زندگی شبانه در کافه ها و خیابان هایش تا صبح ادامه دارد. البته اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد ایتالیا هستید؛ پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله راهنمای سفر به رم، ایتالیا بزنید.

 

اطلاعات ضروری در سفر به میلان، دومین شهر ایتالیا

میلان به لحاظ زمانی در منطقه GMT +1 قرار دارد و دو ساعت و نیم از تهران جلوتر است. زبان رسمی مردم این کشور ایتالیایی بوده و واحد پولشان هم یوروست. برق شهری ایتالیا و میلان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز بوده و دو شاخه های رایج نیز از نوع F و L اند. کد کشور +۳۹ است و از شماره های ضروری که حتما باید به یاد داشته باشید شماره اضطراری عمومی یعنی ۱۱۲ است. شماره پلیس ایتالیا ۱۱۳، آتش نشانی نیز ۱۱۵ است.

 

راهنمای سفر به میلان

 

وضعیت جوی و آب و هوایی میلان

میلان آب و هوای نیمه گرم؛ مرطوب و اقیانوسی معتدل دارد. آب و هوای این شهر مشابه آب و هوای بیشتر مناطق شمالی ایتالیا است. از ویژگی‌ های آب و هوای این شهر می‌ توان به تابستان‌ های گرم و شرجی و زمستان‌ های سرد و مه‌ آلود اشاره کرد. البته تعداد روزهای بارانی این شهر در اروپا از دیگر شهرها کمتر است.

بهترین زمان سفر به میلان در فصل های فروردین و خرداد است که هوای تازه بهاری تما شهر را فراگرفته و طراوت خاصی دارد. البته زیبایی های بسیاری در ماه های آبان و آذر نیز در ایتالیا منتظر شماست و بهترین زمان های سفر د نیمه دوم سال اند. البته در زمان جشن سال نوی میلادی هم سفر به میلان جاذبه های بسیاری دارد، اگرچه هوا بسیار سرد است اما با برنامه های ویژه کریسمس سرما را فراموش خواهید کرد. البته خالی از لطف نیست اگر بگویم که کشور ایتالیا در لیست بهترین کشورها برای سفر در زمستان هم قرار دارد.

 

خوراکی های خوشمزه و معروف میلان

ایتالیا کشور های غذاهای معروف و شناخته شده دنیاست. همیشه در لیست غذاهای خاص دنیا ردپایی از غذاهای ایتالیایی وجود دارد. در شهر میلان همه نوع غذا پیدا می کنید اما خاص ترین غذاهای ین شهر اروپایی شاه بلوط و ریزوتو است. مخلوط سرخ شده میلانی (تکه های سرخ شده ی مغز استخوان، جگر و شش)، بوزکا (شکمبه ی پخته با لوبیا) و کتلت میلانی (خوراک گوشت گوساله) از غذاهای خوش مزه میلانی هاست. پیتزا و پاستا هم که از غذاهای پر طرفدار و همیشگی میلان اند، در واقع رسم بر این است که هر شهر ایتالیا یک نوع پاستا، نوع نوشیدنی، پیتزا و یک نوع بستنی مخصوص به خودش را داشته باشد.

اصلا انگیزه سفری برخی افراد تنها خوردن غذاهای کشور های مختلف است و چه جایی بهتر از میلان برای چنین کاری! از معروف ترین غذا های میلان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

 

خوراکی های خوشمزه و معروف میلان

 

ریزوتو: ریزوتو یکی از سنتی ترین و معروف ترین غذاهای ایتالیایی است. غذایی طلایی رنگ با نمایی زعفرانی که حتی دیدن این غذا اشتها آور است.

کتلت: این کتلت شاید مبنای اصلی کتلت ایرانی بوده ولی تفاوت زیادی با کتلت ما دارد.  کتلت از محبوب ترین غذاهای ایتالیا است که در همه رستوران های این کشور و شهر میلان دیده می شود. ترکیبی از گوشت گوساله که در کره سرخ می شود.

کاسولا: کاسولا غذایی طبخ شده با گوشت و بروکلی است. در اول ژانویه معمولا حیوانات خانگی را می کشند و این غذا حاصل این قربانی اول ژانویه است. این غذا را اغلب با بروکلی و تنها مقدار کمی گوشت می پزند.

پولنتا: روستاهای شمال ایتالیا در قرن ۱۷ بیشترین غذایی که می خوردند ذرت بوده است. پالنتا غذایی است که یادگار آن ایام است. این غذا مخصوص زمستان پخته می شود و شاید یادی باشد از آن ایام. این غذا را در میلان معمولا با زرده تخم مرغ، پنیر فوندو و کمی گوشت سرو می کنند.

 

جاذبه های دیدنی میلان، شهر مافیا ها!

با تمام مقدمه ای که عنوان کردیم حتما انتظار بسیار زیادی از جاذبه های میلان دارید، که البته حق با شماست و نا امید هم نخواهید شد. کلا کشور ایتالیا، کشور تاریخ، فوتبال، مد و پاپ فرانسیس، کشور مردان باغیرت و وفادار به خانواده و مافیا هاست.

همچنین هنرمندان بسیار بزرگی در این شهر زندگی کرده اند و آثار ارزشمند بسیار از آنها به جا مانده است. از بهترین نوازنده‌ های دنیا تا بهترین مجسمه‌ سازان و نقاشان که امضای خود را بر برگه های تاریخ دنیا ماندگار کرده اند. در ادامه با معرفی بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری میلان با ما همراه باشید.

 

تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

این اثر در تمام دنیا شناخته شده است و حتما شما هم تصویری از آن دیده اید. تابلوی شام آخر داوینچی در کلیسایی آجری با سبک معماری گوتیک سانتا ماریا دل گرازیه، در منطقه کورسو ماژنتا قرار دارد و در سال ۱۴۶۵ میلادی ساخته شده است. این کلیسا بزرگترین اثر هنری دنیا را در خود دارد و خود بنا هم به عنوان اثرگذارترین معماری رنسانس است. اگر به ایتالیا و میلان سفر کنید باید حتما به دیدن این تابلو خاص بروید تا سفرتان کامل شود!

 

تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی در میلان

 

سالن اپرا آلا اسکالا

این اثر زیباترین و معتبرترین مرکز اپرای جهان به شما می آید. این سالن اپرا تابحال میزبان اجرای مهم ‌ترین قطعه‌ های موسیقی و حضور موسیقی‌ دانان، خواننده و نوازنده‌ های بزرگ ایتالیایی و جهانی و همچنین بینندگان بی طاقت و  بی‌ شمار آنها بوده و هست. ظرفیت سالن در ۲۸۰۰ نفر است و بهترین زمان برای دیدار از آن ماه دسامبر می باشد که فصل اجرای گروه های موسیقی برتر دنیاست.

 

سالن اپرا آلا اسکالا، زیباترین سالن اپرای دنیا در میلان

 

کلیسای آمبروز مقدس

این کلیسا شاهکاری از هنر معماری سبک رومانسک است و در سال ۳۶۸ توسط آمبروز مقدس بنا شده.  قدیس آمبروز، در میلان متولد شد و از حامیان ساخت و توسعه  و پیشرفت شهر میلان بود. دیدنی های زیادی در این کلیسا وجود دارد. در ابتدا، رواق بلندی شما را میخکوب خواهد کرد که متعلق به قرن ۹ میلادی است. سنگ‌ های تراش خورده تالار میانی گواه بر  سبک رومانسک این کلیسا است.

 

کلیسای آمبروز مقدس در میلان، اثری از به سبک گوتیک

 

بنای پیاتزا دی مرکانتی

با وجود تمام ساختمان های بلند و برج هایی که نشانی از مدرنیته بودن میلان دارد، اما با ۵ دقیقه پیاده‌ روی از پیاتزا دل دوئومو، می‌ توانید جایی را پیدا کنید که شما را به قرون وسطی و رنسانس ببرد. ساختمان پیاتزا دی مرکانتی در سال ۱۲۳۳ میلادی، ساختمانی زیبا در مرکز شهر میلان است. نمای ساختمان  از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده است و با کاربری دادگاه و محلی برای قضاوت ساخته شده بود.

 

بنای پیاتزا دی مرکانتی، زیباترین بنای میلان

 

طاق صلح میلان

از زیباترین و معروف ترین بناهای تاریخی میلان، طاق صلح میلان است. این اثر در قرن نوزدهم و به نشانه صلح در زمان جنگ ساخته شد و در نزدیکی بلوار اصلی شهر قرار دارد. همجوار با پارک سمپیونه و قلعه اسفورزسکو، پس می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

 

طاق صلح میلان، از آثار دیدنی و جذاب گردشگری ایتالیا

 

گالری ویتوریو امانوئل دوم

یان بنا در بخش شمالی میدان دلدوئومو قرار دارد و از مهمترین مراکز مد ایتالیاست. البته در بین مردم بومی میلان به گالریا شهرت دارد. سقف بازار از جنس شیشه و چدن ساخته شده و طراحی بسیار زیبا و خاصی دارد. همچنین این گالری قدیمی ترین مرکز خرید دنیا نیز هست!

 

گالری ویتوریو امانوئل دوم در آثار دیدنی میلان

 

کلیسای جامع میلان

دومین کلیسای بزرگ دنیا بعد از کلیسای سن پیترز در رم، کلیسای جامع میلان است. این بنای ۱۴۶ متری در سال های ۱۳۸۶ تا ۱۸۰۵ بنا شده و در مرتفع ترین نقطه بنا ۴۰ ستون مرمری زیبا و جسمه هایی خاص قرار دارد. مجسمه های مرمرینی از حواریون عیسی حجاری شده است که معروفترین آن ها مجسمه مریم مقدس می باشد.

 

کلیسای جامع میلان

 

موزه‌ Bagatti Valsecchi

دو برادر در قرن نوزدهم تمام عمر خود را صرف جمع آوری آثار تاریخی و وسایل دکوری کرده اند تا فضای داخلی خانه شان را به بهترین نحو ممکن تزئین کنند. این کاخ رنسانس اکنون میزبان این آثار دیدنی است که نه تنها سبک و سیاق زندگی در دوران گذشته را به نمایش می‌ گذارد بلکه آثاری دیدنی از سایر نقاط دنیا را هم در دل خود جای داده است.

 

موزه‌ Bagatti Valsecchi در میلان

 

فرش ، ظروف شیشه‌ ای، کتاب‌ های قدیمی، اسباب‌ بازی‌ های قدیمی و آثار نقاشی از اساتید دوره‌ رنسانس در این موزه به نمایش درآمده و اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه‌ هر کدام در اختیار گردشگران قرار می‌ گیرد.

همانطور که انتظار دارید جاذبه های دیدنی و توریستی کیلان تنها به همین موارد خلاصه نمی شود و در این مقاله تلاش کردیم تا تعدادی از معروف ترین این آثار را به شما معرفی کنیم.

نظرات

ایتالیا رو باید به عنوان قشنگ ترین شهر دنیا معرفی کرد.
هیچ جایی توی اینز کره خاکی برای من زیباتر از میلان و رم توی ایتالیا نیست
البته تا حالا نرفتما ، ولی خیلی عاشق اینم یبار بتونم برم ایتالیا و همه قشنگی هاشو از نزدیک ببینم
مرسی از مقاله و تصاویری خوبی که تهیه کردین

    سلام کاربر عزیز
    باعث خرسندی است که از مقاله لذت برده اید و اطلاعات آن برای شما جذاب بوده است.