سفر به شهر دبی

راهنمای سفر به دبی – اطلاعات ضروری، آب و هوا، هزینه و بهترین زمان سفر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شهر دبی در سال های اخیر پیشرفت بسیاری در زمینه گردشگری داشته و همین موضوع باعث شده که نه تنها از کشورهای خاورمیانه، بلکه از سراسر نقاط جهان سفرهای بسیاری به این شهر انجام گیرد. این شهر مهمترین و بزرگترین شهر کشور امارات محسوب می شود. دبی اکنون شهری زیبا، پیشرفته و با جاذبه های تفریحی و توریستی فراوان است و افراد زیادی در سراسر جهان این شهر را با عنوان پایتخت خرید جهان می شناسند. موارد دیگری همچون وجود آسمان خراش های شگفت انگیز و برگزاری فستیوال های مختلف نیز به جذابیت این شهر افزوده است. در مقاله راهنمای سفر دبی قصد داریم اطلاعاتی جامع برای مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند ارائه دهیم.

 

اطلاعات عمومی در مورد شهر دبی

یکی از نکات جالبی که در مورد شهر دبی وجود دارد این است که شهر دبی ترکیبی از سنت و مدرنیته است. در حالی که بلندترین آسمان خراش های جهان را در این شهر مشاهده می کنید، می توانید از آثار تاریخی و سنتی آن نیز لذت ببرید.

این شهر در شمال ابوظبی قرار گرفته و با مساحت ۴۱۱۴ کیلومتر مربعی و جمعیت ۳ میلیون نفری اش به عنوان بزرگترین شهر امارات شناخته می شود.

 

اطلاعات عمومی در مورد شهر دبی

 

اختلاف زمانی شهر دبی با تهران در حدود نیم ساعت است. یعنی در حالی که ساعت در تهران برابر ۱۳:۳۰ دقیقه است، در شهر دبی عقربه های ساعت بر روی ۱۴ قرار دارند. فرودگاه بین المللی دبی نیز فرودگاه اصلی این شهر است. در حال حاضر دبی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می شود و پرواز تهران دبی نیز انتخاب اصلی افرادی است که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند.

 

وضعیت آب و هوای شهر دبی

به طور کلی، در بیشتر ماه های سال این شهر آب و هوای گرمی دارد و تنها در اواسط ماه های زمستانی هوای این شهر معتدل می گردد. رطوبت هوا در این شهر بسیار بالاست و این رطوبت زیاد باعث می شود که در فصل تابستان دبی آب و هوایی غیرقابل تحمل داشته باشد. میانگین دمای هوا در فصل تابستان در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد است. معمولا در طول شب دمای هوا تا ۳۰ درجه نیز کاهش می یابد. میزان سفرها به مقصد دبی در طول فصل تابستان با کاهش شدید همراه است.

دبی در فصل زمستان آب و هوایی معتدل دارد، اما شرجی بودن هوا باعث می شود گرمای بسیار کم این فصل نیز کمی آزاردهنده به نظر برسد. میانگین دمای هوای زمستان های دبی در طول روز در حدود ۲۳ درجه سانتیگراد بوده و شب ها به ۱۴ درجه یا کمتر می رسد.

 

بهترین زمان سفر به دبی

اگر می خواهید بدانید که بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی از سال است باید ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که قصد شما از این سفر چیست. اگر برای گردش و تفریح به این شهر سفر می کنید بهتر است آب و هوا را مد نظر قرار دهید، اما اگر قصد دارید برای خرید به دبی سفر کنید باید به موارد دیگری توجه داشته باشید. در مقاله بهترین زمان سفر به دبی به طور کامل در این مورد توضیح داده ایم.

 

بهترین زمان سفر به دبی

 

غذاهای مشهور و محلی دبی

ممکن است این تصور در ذهنتان به وجود بیاید که کشورهای عربی غذاهای چندان متنوعی ندارند، به خصوص زمانی که صحبت از غذاهای محلی شهر دبی می شود این ذهنیت به وجود می آید که مگر این شهر با آن همه آسمان خراش بلندمرتبه غذای محلی هم دارد؟ همانطور که گفتیم شهر دبی ترکیبی از سنت و مدرنیته است و این مسئله در مورد غذاها و رستوران های این شهر نیز صادق است. هریس، حمص، شاورما، شتر شکم پر، تبوله، مهلبیه و مجبوس برخی از غذاها و دسرهای مشهور شهر دبی هستند. در صورتی که تمایل دارید با برخی از غذاها و رستوران های جذاب این شهر بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم سری به مقاله بهترین رستوران های دبی بزنید.

 

فستیوال های مشهور دبی

فستیوال های شهرهای توریستی یکی از مواردی هستند که منجر به افزایش میزان سفرها به شهر مورد نظر می شوند. بهانه ای جذاب برای سفری به یادماندنی. اما فستیوال های مشهور دبی را به واقع می توانیم به عنوان جذاب ترین فستیوال های جهان بشناسیم. دو فستیوال مشهور دبی، فستیوال خرید و فستیوال طعم ها هستند.

همانطور که می دانید دبی به عنوان پایتخت خرید جهان شناخته می شود. خرید و پاساژگردی یکی از تفریحات برتر در این شهر محسوب می شود. دبی بهشت بانوانی است که عاشق خرید کردن هستند. به خصوص اگر در زمانی سفر کنید که بتوانید از فستیوال های خرید دبی بهره ببرید، می توانید تجربه ای به یادماندنی از خرید داشته باشید.

 

فستیوال های مشهور دبی

 

فستیوال طعم ها نیز باب طبع گردشگرانی است که عاشق غذا و تجربه ی طعم های گوناگون هستند. اگر از افرادی هستید که با هدف تست کردن غذاهای کشورهای مختلف سفر می کنید، حتما دبی را هم در لیست سفرهای آینده خود قرار دهید. این فستیوال در حدود یک هفته برگزار می گردد.

نکته مهمی که باید در مورد فستیوال های دبی در نظر داشته باشید این است که در این زمان میزان سفر به این شهر افزایش می یابد و احتمالا هزینه های سفر نیز افزایش می یابد.

 

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر به دبی چقدر است؟ اصلا هزینه سفر به دبی شامل چه مواردی است؟ اگر شما هم از افرادی هستید که سفر کردن جزء مهمی از زندگی شماست احتمالا برای سفر به کشورهای مختلف برنامه ریزی کرده اید. اگر در مورد هزینه های سفر به دبی شک دارید سری به مقاله هزینه سفر به دبی بزنید. در این مقاله علاوه بر اینکه هزینه های سفر به دبی را به طور کامل توضیح داده ایم، راهکارهایی برای داشتن سفری اقتصادی به این شهر نیز ارائه کرده ایم.

 

هزینه سفر به دبی

 

جاذبه های گردشگری شهر دبی

جاذبه های گردشگری شهر دبی به چند قسمت تخصصی تقسیم می شوند. این شهر پر از جاذبه گردشگری است و به همین دلیل ما این جاذبه ها را تقسیم بندی کرده ایم. برج خلیفه، آکواریوم مشهور دبی، آبنمای دبی، مسجد جمیرا برخی از مشهورترین مکان های دیدنی شهر دبی هستند.

علاوه بر این مکان های تفریحی شهر دبی همچون پیست اسکی دبی، پارک آبی وایلد وادی و پارک آبی آتلانتیس می توانند لحظاتی بی نظیر برایتان رقم بزنند.

سواحل تفریحی دبی را هم نباید از دست بدهید. ساحل سان ست، ساحل JBR، ساحل کایت، ساحل برج و ساحل جبل علی برخی از مهمترین سواحل تفریحی شهر دبی هستند.

نظرات

من آخر نفهمیدم دوبی درسته یا دبی؟ از طرفی ویکیپدیا زده دبی و از طرفی خیلی سایت ها نوشتن دوبی. تازه در خود سایت ویکیپدیا هم نوشته شده اسمش از واژه دو پی الهام گرفته شده

    سلام دوست عزیز
    اینجوری که ما متوجه شدیم واژه دبی مرسوم تر و صحیح تر است، اما فرمایش شما نیز صحیح است و ریشه نام این شهر از دو پی به معنای دو ساختمان گرفته شده است. دو ساختمان که در دو طرف رود کنار این شهر قرار دارند.